Werk & Studie alle pijlers

Naar 'n herdefinitie van succes

05-08-2009 16:23 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
In onze maatschappij wordt succes doorgaans geassocieerd met geld verdienen, macht en status. De mensen die het (volgens de opinie) ver hebben geschopt in hun leven, zijn vaak de mensen met een goed gevulde bankrekening en veel invloed.

Ik vind deze definitie van succes nogal beperkt en het inspireert me niet echt. Zijn er nog andere manieren waarop je succesvol kunt zijn (in je werk)?

Ik heb er zelf al een paar bedacht, hebben jullie er misschien meer?

* ('Gewoon') goed zijn in wat je doet

* Uiting geven aan je talenten en passies

* 'Flow' voelen in je werk

* Anderen gelukkig maken
Alle reacties Link kopieren
Korenwolf, ik ben nu wel heel benieuwd.

Ik vind trouwens tevreden echt helemaal Niet gelijk staan aan succes. Het is natuurlijk fijn voor je als je een tevreden leven leidt en ik gun het iedereen van harte, maar die klasgenoot die nóg geen studie afgemaakt heeft, nóg steeds bij zijn ouders woont, nóg geen baan heeft, nóg op een ander zijn zak teert en geen moeite doet dat te veranderen, nóg steeds elk weekend naar dezelfde kroegen van 'toen' gaat om ladderzat te worden en meisjes met een fake id te versieren.......... die is hartstikke tevreden met zichzelf en zijn leven, maar die zou ik nóóit als succesvol bestempelen.

Succesvol is volgens mij heel goed zijn in vanalles en het behalen van je doelen. Vooral als het doelen zijn die moeilijk te behalen zijn, en je dus boven de massa uitsteekt als je ze wel behaalt, vind ik iemand succesvol. Maar het lijkt soms of je dat niet mag zeggen, want niemand is beter dan een ander, enzovoort.

Terwijl voor mij het je niet een beter mens maakt, maar zeer zeker wel een succesvoller mens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven