Werk & Studie alle pijlers

NCOI Eindopdracht 2e jaar CE

12-12-2013 11:51 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Mijn vraag zal jammergenoeg denk ik alleen die mensen wat zeggen die ook een opleiding volgen via het NCOI, maar ik probeer het toch........

Voor het 2e jaar van de deeltijd-opleiding HBO Bachelor Commerciële Economie moet ik een eindopdracht schrijven. Deze moet gaan over verkoop via internet of export en bevat een kwantitatieve analyse. Helaas stroken de verplichte onderdelen niet met elkaar. Ongeacht wat uit mijn onderzoek komt (is het wel zinvol via internet te gaan verkopen of te gaan exporteren) moet bijvoorbeeld een marketingstrategie en entreestrategie worden geformuleerd.

Voor deze module zijn geen lessen te volgen, er is dus ook geen docent te raadplegen. Er waren 2 korte begeleidingsbijeenkomsten maar deze gingen op aan 'sommetjes maken' e.d. Op de inhoud van de eindopdracht mocht/kon/wilde de docent niet ingaan. De begeleiding hierin vanuit NCOI is dan ook volstrekt waardeloos te noemen.

Zijn hier misschien ervaringsdeskundigen die deze opdracht ook al eens maakten? Of er toevallig nu ook mee bezig zijn? En mij kunnen helpen met een logische opbouw?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!
Even googelen op examens NCOI westra. Dan kom je op een site waar ncoi studenten module- en eindopdrachten plaatsen. Ook vind je er examens die al geweest zijn. Wellicht kan je daarvan een eindopdracht plukken die je als voorbeeld kan gebruiken.
Bedankt voor je tip. Deze site ken ik inderdaad, helaas staat er geen voorbeeld op waarmee ik uit de voeten kan en richting kan geven aan mijn eigen opdracht.
Hoi Studiecrisis,

Ik lees je bericht nu bijna een jaar later, maar ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan. Is het bij jou wel opgelost?
Heb al eerder een ncoi opleiding op hbo-niveau gedaan en doe er nu weer een. Heb binnenkort ook een bijeenkomst voor de eindopdracht. Van de vorige opleiding herinner ik me dat de begeleiding bij de eindopdracht bagger was, dus ik verheug me er niet echt op.

Geen tips dus helaas maar ik leef met je mee .
Ja, ook hier NCOI en moet de eindopdracht fase 2 nog doen. Ik moest helemaal naar Utrecht voor die bijeenkomst en heb een uurtje les gehad, ipv de twee uur die er voor stond, echt slecht. Ik heb hartstikke veel geld betaald voor die twee lessen en ben niet heel veel wijzer geworden.
Ik moet volgend jaar ook een eindopdracht doen bij de NCOI dus ik lees mee.

Ik begrijp dat je twee bijeenkomsten heb voor die eindopdracht.

Wat krijg je dan eigenlijk bij die bijeenkomsten te horen?
Ik heb voor de eindopdracht volgens mij 1 bijeenkomst. Ik kon op e-connect kiezen uit 2 data welke me het beste uitkwam (dacht ik, maar het was me niet geheel duidelijk).

De bijeenkomst is ergens in november, ook in Utrecht van 10.00-13.00 zijn. Als ik voor een uurtje les helemaal naar Utrecht zou moeten, zou ik ook erg balen.
Hoe bevalt de NCOI? En betalen jullie die zelf? Ik zag de prijzen en het is peperduur.. Ook zeker geen stufi
Bij mij betaalt het werk het grootste deel gelukkig, anders is het niet te doen.

Mij bevalt het matig. Ze doen niet altijd wat ze beloven. Bijv. ze suggeren dat je lessen bij jou in de buurt kan volgen. Ik had als voorkeur opgegeven de vrijdag in een stad hier in de buurt. Resultaat: ik moet altijd op zaterdag naar Utrecht (best ver voor mij en voor mij is de zaterdag niet heel handig).

Het niveau van de docenten is ook wisselend. Ook heb ik een keer een beoordeling voor een moduleopdracht gekregen die nergens op sloeg. Waarschijnlijk hebben ze 2 beoordelingen verwisseld.

Je stopt veel tijd in het schrijven van een opdracht en zij zijn niet eens in staat een behoorlijke beoordeling te schrijven (terwijl het niet bepaald gratis is).

Plus je moet naast ¤ 500 boekengeld of zo ook nog ik weet niet hoeveel lesmateriaal zelf uitprinten (op eigen kosten dus).

Tegelijk is het bij mijn weten wel de grootste aanbieder van opleidingen, en bij mij op het werk staat het goed aangeschreven.
quote:lisa2 schreef op 10 oktober 2014 @ 11:45:

Ik moet volgend jaar ook een eindopdracht doen bij de NCOI dus ik lees mee.

Ik begrijp dat je twee bijeenkomsten heb voor die eindopdracht.

Wat krijg je dan eigenlijk bij die bijeenkomsten te horen?

Je had een bijeenkomst in november hoe was deze?

Ik moet vanaf september ook een eindopdracht maken, maar ik kan helemaal geen informatie vinden hoe dit er nu aan toe zal gaan.
Ik heb de eindopdracht niet gehaald. De begeleiding is ruk, heb je niets aan. Ik zit nu tegen de herkansing aan te hikken (moet je ook weer extra voor betalen, uiteraard).
Jammer dat je het niet gehaald hebt. Lijk me dat je dan met meer tegenzin er weer aan moet gaan werken.

Je mag begrijp ik 2 bijeenkomstdata kiezen, maar betekent dat dat er nu 1 of 2 bijeenkomsten zijn? Is die begeleiding op die bijeenkomst?

Krijg je op die bijeenkomst ook te horen waar je het over moet hebben of komt dat op het intranet te staan. En hoe lang mag je over die eindopdracht doen?
Er zijn 2 bijeenkomsten die je allebei zou moeten volgen. Je krijgt uitleg over hoe je de opdracht moet schrijven en feedback op het onderwerp dat je kiest. Op e-connect vind je de eisen waaraan de opdracht moet voldoen.

Je hebt 6 weken tijd voor de opdracht.
Je mag zelf een onderwerp kiezen? dat had ik niet verwacht. Helemaal zelf kiezen of uit een aantal onderwerpen die NCOI aandragen.

Zes weken is trouwens erg kort.
quote:toedoedelatoe schreef op 29 juni 2015 @ 12:16:

Ik heb de eindopdracht niet gehaald. De begeleiding is ruk, heb je niets aan. Ik zit nu tegen de herkansing aan te hikken (moet je ook weer extra voor betalen, uiteraard).

Waar liep het op stuk?

Onderzoek en vraagstelling, marketingstrategie, formulering etc?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven