Werk & Studie alle pijlers

Negatief studieadvies

11-02-2017 18:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Ik heb woensdag bij mijn hbo-opleiding en negatief studieadvies gekregen. Dit vanwege psychische klachten. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Zijn jullie gestopt of toch doorgegaan? Het studieadvies is namelijk nog niet bindend.
Tel wat je hebt, niet wat je mist
quote:Tulpje25 schreef op 11 februari 2017 @ 21:33:

[...]

Zo een onzin is het niet hoor. Ikzelf heb ook in mijn eerste jaar zo een brief gehad. Met idd een waarschuwing voor een negatief bsaDus omdat jij die brief kreeg, doet elk Hbo dat?
quote:SpringDing schreef op 11 februari 2017 @ 21:35:

[...]

Dus omdat jij die brief kreeg, doet elk Hbo dat?Moet je gelijk hebben, nou alsjeblieft je krijgt gelijk hoor
quote:Tulpje25 schreef op 11 februari 2017 @ 21:41:

[...]

Moet je gelijk hebben, nou alsjeblieft je krijgt gelijk hoor
quote:Bloemetjesolifant schreef op 11 februari 2017 @ 19:09:

Maar ga daarvoor trouwens ook vooral langs bij je studieadviseur: die kan je precies vertellen welke studies je niet kunt doen de komende jaren als je nu een negatief BSA krijgt. Bij mijn instituut is dat een range van dingen: als je bijvoorbeeld voor bedrijfskunde een negatief BSA krijgt kun je daarna ook geen international business starten, of marketing, of bedrijfseconomie, omdat het zo op elkaar lijkt dat ze niet durven verwachten dat je dat wel aankunt.Bedankt, dat lijkt mij een goede idee om te gaan doen! Dan weet ik inderdaad wel studies af gaan vallen! Ik heb dit nog nooit meegemaakt, dus ben er een beetje onzeker over.
quote:violetskies schreef op 11 februari 2017 @ 19:23:

Heb jij aan het begin van het studiejaar men (studieadviseur/tutor etc.) op de hoogte gesteld van jouw psychologische problemen en hoe ze jouw functioneren beïnvloeden of kwam je er pas mee aanzetten nu je een negatief advies hebt gehaald? Als je daar nu pas mee komt zullen ze minder snel je tegemoet willen komen.Dit heb ik niet gedaan aan het begin, omdat het op dat moment goed leek te gaan met me. Het negatief advies kwam ná het aangeven van deze klachten, niet ervoor. Achteraf had ik het eerder aan moeten geven, maar dat is achteraf gepraat.
quote:Mouzepoes schreef op 11 februari 2017 @ 19:24:

Ik zit in de examencommissie van een hbo opleiding, en heb dus aan het eind van het schooljaar te maken met de beslissing die genomen wordt ivm het bindend (negatief) studieadvies.

Wat ik je aanraad:

Bedenk jezelf heel realistisch of het op dit moment een goed plan is om je studie voort te zetten. Zal het op korte termijn beter met je gaan, waardoor je wel studiepunten gaat halen? Krijg je de hulp die jenodig hebt?

Indien jouw antwoord nee is, ga dan in overleg met de studieadviseur over wat de mogelijkheden zijn om nu te stoppen, en evt. volgend studiejaar weer te starten, zodat je de komende maanden aan jouw eigen gezondheid kunt werken.

Indien jouw antwoord ja is, maak zo snel mogelijk een afspraak met jouw studieloopbaanbegeleider/ coach, en bespreek wat er aan de hand is, wat de reden is van je tot nu toe tegenvallende resultaten.

De examencommissie geeft op mijn opleiding aan het eind van het jaar een advies over wel/ niet doorgaan (als je niet genoeg credits hebt gehaald), en alleen zwaarwegende persoonlijke omstandigheden die vooraf bekend zijn kunnen daarop een invloed hebben. Zijn die er niet, dan is het vaak heel simpel: niet genoeg credits = negatief advies. Geef dus openheid. De uiteindelijke beslissing over voortzetting van je studie wordt waarschijnlijk genomen door de opleidingsdirecteur, maar die zal waarschijnlijk advies vragen van coach/ slb-er, examencommissie en studieadviseur.Bedankt voor je duidelijke bericht, hier heb ik wat aan! Ik denk dat het antwoord voor nu, 'nee' is. Dus dat ik inderdaad ga denken aan (tijdelijk) stoppen. Met mijn slb'er moet ik nog gaan zitten, maar die had helaas deze week geen tijd.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-04-2017 12:41
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven