Werk & Studie alle pijlers

Nerveus door collega

21-10-2018 14:56 54 berichten
Hallo forummers,

Ik zit met de volgende lastige situatie. Ik ben namelijk stapelverliefd op mijn collega waarmee ik dagelijks moet werken. Hij is getrouwd en ik heb een vriend. Nu word ik ondanks mijn fijne relatie makkelijk verliefd (dit was ook zo in vorige relaties) en probeer ik dit te accepteren als iets wat nu eenmaal bij me hoort. Dit ebt eigenlijk altijd vanzelf weer weg, maar nu is het heel moeilijk voor me omdat dit een professionele situatie is en ik mijn collega niet kan ontwijken. Een andere functie binnen het bedrijf is niet mogelijk omdat ik voor een heel klein bedrijf werk waar ik verschillende functies moet vervullen. Dus dan zal ik moeten gaan solliciteren naar een andere baan, terwijl ik het verder juist naar mijn zin heb in mijn huidige werk. Die gedachte doet me pijn, maar misschien is het de enige mogelijkheid? Het aan hem opbiechten gaat me mijn baan kosten, want hij bespreekt alles met de baas. Verliefdheid en relaties zijn taboe/"verboden" binnen het bedrijf. (Ik weet dat dit juridisch niet gegrond is, maar ze verzinnen dan een andere reden om iemand te lozen.)

Ik word erg zenuwachtig als ik met hem moet werken (en dat is vrijwel elke dag) waardoor ik minder goed functioneer. Ook moet ik binnenkort met hem ook op een soort van zakenreisje voor een paar dagen. Iemand anders laten gaan heb ik al geprobeerd maar dit was niet mogelijk.

Mijn vraag aan jullie is: Hoe hou ik mijn zenuwen in bedwang bij hem zodat ik normaal kan functioneren en het zakenreisje een enigszins relaxte ervaring wordt?

Het uit zich voornamelijk in zweten (echt heel vies, geen deo kan er tegenop), trillende benen en blozen.
Heb ik geprobeerd. Zodra ik hem zag zei ik "sorry voor mijn gedrag tijdens het feest." Ik wilde uitleggen dat het door de drank kwam maar ik kwam totaal niet uit mijn woorden en er kwam alleen gestotter uit. Hij is toen gewoon verder gelopen zonder iets te zeggen.
:O
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je zelf niet zo goed onder controle hebt.
Eigenlijk hebben veel mensen dat niet zo goed, maar kunnen die dat wat beter verbloemen.

Wat betreft het oneerbare voorst. Probeer aan het einde van de werkdag een afspraak met hem in te plannen. Bereid voor wat je wil zeggen (schrijf het op)
Zorg dat je niet gestoord wordt (ga desnoods een stukje wandelen, dan loop je ook naast elkaar).
Probeer aan te geven naar hem dat je voorstel geen weergave van jou was, maar een verkeerd moment. En dat je het niet meende.
Biedt je excuses aan, geef duidelijk aan dat je gedrag niet acceptabel is, en dat je je rot schaamt.
Vertel hem dat je hoopt dat het jullie werkrelatie niet beïnvloedt. Je waardeert je werk erg, en hem als collega ook..
En mssn handig; vertel dat je wat last hebt van jr paniekstoornis als hij in de buurt is (is hij op de hoogte van je geschiedenis?) en dat je er aan werkt maar dat je daarom soms wat ongemakkelijk bij hem bent (dan heb je een excuus, en hoef je niet te vertellen over je verliefdheid.

Sterkte
Vraag me toch wel af hoe dronken je moet zijn wil je hem ineens zo'n voorstel (Wat vroeg je dan?) doen. Meestal weet je toch nog wel wat je doet? Bedoel je bent normaal erg verlegen bij hem. Dat het met drank op iets makkelijker gaat allemaal dat snap ik. Maar tot 2x toe echt een bepaald voorstel doen daar sta ik best van te kijken. Zou het sowieso eerlijk gezegd niet zo nodig vinden dat collega's mij zo dronken zouden zien. Dan neem je elkaar de volgende werkdag toch minder serieus denk ik (ligt misschien ook erg aan welk werk je doet hoor).

Geen tips. Lijkt me echt heel rot. Je ziet hem best vaak op het werk toch? Ik zou nog wel een keer proberen het gesprek aan te gaan. Zou toch erg jammer zijn dat ie je nu blijft negeren en het zo ongemakkelijk voelt.
Heb vandaag wel een mail gehad dat iemand anders met hem op het zakenreisje gaat. Dus daar kom ik nu wel aan onderuit, ik weet alleen de reden niet. Ik ben bang dat het oneerbare voorstel de reden kan zijn, en dat hij dus bij de baas heeft geklaagd. En dat er misschien meer consequenties aan verbonden zijn. Maar dat weet ik vrijdag pas want dan is de baas er weer. Ben echt heel zenuwachtig nu.
Tja, iets met Billen en Blaren.
Nooooot drinken op personeelsfeestjes
In ons bedrijf werd de kerstborrel afgeschaft nadat halfdronken medewerkers te vrijpostig tegen hun baas waren geweest.
Dus kwam er een kerstlunch, zonder alchohol.
Maar dat was weer te duur, vond de directie. De kerstlunch werd afgeschaft. :facepalm:
Nu is er weer een borrel, American party style. Dus: neem zelf hoofdpijnwijn en chippies mee.

Noooit alcohol drinken op je werk. Neem maar een cola of jus.
ZaraZara100 schreef:
20-11-2018 16:19
:O
:O met jou.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je lijkt wel een losgeslagen projectiel, waarom ben je zo zelfdestructief bezig? Dit heeft niets met verliefd zijn te maken en alles met de reden waarom jij denkt dat je verliefd bent. Zodra zaken in jouw leven goed verlopen word je wel verliefd op iemand? Zoiets? En dat is dan de start van zelfdestructief gedrag?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
lilalinda schreef:
20-11-2018 21:52
Nooooit drinken op personeelsfeestjes
Dit. :facepalm: Belachelijk om dronken te worden op een bedrijfsfeest. Zeer ongepast. Zorgelijk dat je zo de controle over jezelf kwijtraakt dat je zelfs seksuele voorstellen doet aan een collega. Wat mij betreft zegt dat veel over je eigenwaarde. Ik was als tiener regelmatig véél te dronken en totaal de weg kwijt, maar ik heb werkelijk nog nóóit seksuele handelingen voorgesteld -laat staan opgedrongen- aan een man. Op mij komt dit gedrag echt heel wanhopig en goedkoop over.

Ik hoop van harte dat je dit hele verhaal verzint. Zo niet, bizar dat je zo hopeloos verliefd kan worden. Lijkt mij niet gezond. Zeker niet als je al een relatie hebt. Ben je nu trouwens nog steeds verliefd op hem? Nu hij je keihard heeft afgewezen en je negeert?

Als ik jou was zou ik opnieuw naar de huisarts gaan om je te laten doorverwijzen naar een psycholoog. Ik vind je gedrag namelijk ook zelfdestructief. Je lijkt weinig controle te hebben over je emoties en het lukt je helaas niet om rationeel na te blijven denken en handelen. Verliefd worden, oké, menselijk. Maar in jouw geval is het ongezond omdat het a) een steeds terugkerend probleem is en je b) er niet meer normaal door kan functioneren.

Veel sterkte en succes ermee.
Verder: mocht je werkgever hier van op de hoogte zijn gesteld -en dat verwacht ik eigenlijk wel- zal hij waarschijnlijk jouw kant van het verhaal willen horen. Zelf zou ik volledig eerlijk zijn, verantwoordlijkheid nemen voor mijn eigen actie, benoemen dat ik aan mezelf ga werken en beloven dat dit NOOIT meer gaat gebeuren. Geeft uiteraard geen garanties (dat je je baan kan behouden), maar dan ben je in ieder geval eerlijk geweest over je probleem. Want je hebt een probleem. Een vrij groot probleem.
Mijn god zeg, sorry TO, maar dit is toch wel één van de genantste dingen die ik ooit gelezen heb. Ben je wel zo zeker van je relatie, als je alleen een beetje alcohol nodig hebt om je op te gaan dringen bij andere mannen?
Kolere zeg! Gedraag je ff normaal joh. Je bent een volwassen vrouw. Waarom vind jij het nodig om jezelf zo gigantisch voor lul te zetten, in plaats van dat je jezelf gewoon een shop onder je eigen reet geeft, en gewoon eens een logisch besluit neemt om je NORMAAL te gedragen. Je maakt jezelf gewoon nerveus. Dat is een keuze. Ja sommige mensen zijn nou eenmaal nerveus aangelegd kwa karakter, maar je hoeft het niet te voeden. Je bent oud en wijs genoeg om beter te weten. Ga eens heel snel onder een ijskoude douche staan ofZo pfff.
ZaraZara100 schreef:
21-10-2018 16:09
Kennelijk ben je enorm ontvankelijk voor aandacht van mannen en dat lijkt me erg lastig.
Ik zie het nut er niet van dit aan hem op te biechten want je zadelt hem op met iets persoonlijks terwijl jullie een zakelijke band hebben.

Vermoedelijk zul je in andere banen tegen hetzelfde probleem oplopen. Met hem op zakenreis gaan, zou ik in elk geval niet doen.

Probeer hem niet te zien als een heerlijke, knappe man maar denk in beelden als: hij pulkt in z'n neus en smeert dit aan z'n sokken, is lelijk als hij wakker wordt en heeft een vreselijke ochtendmondgeur, laat enorme stinkscheten, etc.
Bedenk in deze context dat hij ook maar een mens is en maak hem in gedachten een stuk onaantrekkelijker.
Haha goeie :rofl: :bye:
Hee Nandina,
Het is lullig maar zie het zo; het ergste wat kon gebeuren is nu gebeurt. Je zou kunnen zeggen, je bent over een rand. Een stukje zelf- sabotage is hopelijk opgeklaard..
Zoals het de afgelopen maanden op je werk ging was toch ook niet te behappen.
In ieder geval zal de relatie tussen jou en je collega compleet anders zijn nu. En dat is ook wat je want want het andere was tenslotte flink flut.

Hopelijk zijn er geen grote consequenties door je fouten.
En inderdaad wat Lotus zegt.

Voor jou :hug:
Ik snap wel dat hij nu niet met je op zakenreis wil. Hij is immers getrouwd en heeft geen zin in gedoe na wat er pas gebeurd is. Hij zal het ook wel erg ongemakkelijk vinden. Dus inderdaad grote kans dat hij dit bij de baas heeft aangekaart. Is anders allemaal wel erg toevallig dat hij nu ineens met iemand anders gaat. Wel apart dat dat niet in de mail staat? Jij gaat er vanuit dat je een zakenreis hebt en krijgt nu alleen een mail dat iemand anders gaat?

Bij ons op het werk was ook wel eens een feest waarbij verschillende collega's stomdronken waren. Ik vind dat zo slecht. De maandag erna zie je ze weer (werk in het onderwijs, vind het een erg apart idee dat men dan weer voor de klas staat terwijl ze zich 3 dagen terug zo raar gedroegen. Dat je dat prive doet, prima, maar terwijl al je collega's het zien? Erg onprofessioneel).
Wist je dan echt niet meer wat je deed toen je hem aansprak? Ik ben echt nooit zo dronken geweest dat ik dat niet meer wist. Je wordt wat losser, maar dat je er alles uit kan flappen, dan moet je echt heel dronken zijn.
Ik zou het echt zo genant vinden naar collega toe. Als hij nou leuk meegedaan had.. maar dat is niet echt het geval.
Ik vind het een beetje een ongeloofwaardig verhaal eigenlijk...
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik geloof er eigenlijk ook niet zoveel van.

Maar stel dat het waar is, dan vraag ik me wel af wat er gebeurd zou zijn als TO een man zou zijn geweest en de bewuste collega een vrouw. Denk dat dan de rapen behoorlijk gaar waren geweest.
boannan schreef:
21-11-2018 10:30
Ik vind het een beetje een ongeloofwaardig verhaal eigenlijk...
Inderdaad, het klinkt als een hele slechte soap. Het zou een goede zijn voor een trashtopic.
:popcorn:
wittegeit schreef:
21-11-2018 10:55
Ik geloof er eigenlijk ook niet zoveel van.

Maar stel dat het waar is, dan vraag ik me wel af wat er gebeurd zou zijn als TO een man zou zijn geweest en de bewuste collega een vrouw. Denk dat dan de rapen behoorlijk gaar waren geweest.
Mits er anderen bij waren
Mits bedrijf hem niet te waardevol vindt... Etc

Vervelende is, dat het vaak voor beide partijen gezeik oplevert
Ik zou sowieso een andere vriend zoeken. Je hele leven op zn kop en je kan er niet over praten met hem omdat ie het dan uitmaakt. Fuck hem en zijn onzekerheid.
Hou je ons op de hoogte TO hoe het verder gaat?
julius schreef:
21-11-2018 11:28
Ik zou sowieso een andere vriend zoeken. Je hele leven op zn kop en je kan er niet over praten met hem omdat ie het dan uitmaakt. Fuck hem en zijn onzekerheid.
Want je moet maar blij zijn met een vriendin die bij wijze van spreke elke week op een ander persoon verliefd wordt, zich dan gedraagt als een disfunctionerende verliefde puber (en zelfs daarvoor is het nog extreem) en die diegene dan ook nog 'oneerbare voorstellen' doet?
Ik zou net zo hard wegrennen. Onzin om daar die vriend de schuld van te geven. TO heeft gewoon hard therapie nodig om zich als een volwassene te leren gedragen en zichzelf niet zo voor schut te zetten.

On topic. Dit is gewoon echt geen normaal gedrag meer. Laat die getrouwde man met rust en ga er iets aan doen. Ik zou niet verbaasd zijn als je contract niet verlengd wordt en/of dat je op het matje wordt geroepen hij de baas. Dit gedrag kan niet door de beugel.
Innia schreef:
21-11-2018 14:27
Want je moet maar blij zijn met een vriendin die bij wijze van spreke elke week op een ander persoon verliefd wordt, zich dan gedraagt als een disfunctionerende verliefde puber (en zelfs daarvoor is het nog extreem) en die diegene dan ook nog 'oneerbare voorstellen' doet?
Ik zou net zo hard wegrennen. Onzin om daar die vriend de schuld van te geven. TO heeft gewoon hard therapie nodig om zich als een volwassene te leren gedragen en zichzelf niet zo voor schut te zetten.

On topic. Dit is gewoon echt geen normaal gedrag meer. Laat die getrouwde man met rust en ga er iets aan doen. Ik zou niet verbaasd zijn als je contract niet verlengd wordt en/of dat je op het matje wordt geroepen hij de baas. Dit gedrag kan niet door de beugel.
Volgens mij was het sarcastisch bedoeld...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ha nandina, hoe gaat het nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven