Werk & Studie alle pijlers

Nerveus door collega

21-10-2018 14:56 54 berichten
Hallo forummers,

Ik zit met de volgende lastige situatie. Ik ben namelijk stapelverliefd op mijn collega waarmee ik dagelijks moet werken. Hij is getrouwd en ik heb een vriend. Nu word ik ondanks mijn fijne relatie makkelijk verliefd (dit was ook zo in vorige relaties) en probeer ik dit te accepteren als iets wat nu eenmaal bij me hoort. Dit ebt eigenlijk altijd vanzelf weer weg, maar nu is het heel moeilijk voor me omdat dit een professionele situatie is en ik mijn collega niet kan ontwijken. Een andere functie binnen het bedrijf is niet mogelijk omdat ik voor een heel klein bedrijf werk waar ik verschillende functies moet vervullen. Dus dan zal ik moeten gaan solliciteren naar een andere baan, terwijl ik het verder juist naar mijn zin heb in mijn huidige werk. Die gedachte doet me pijn, maar misschien is het de enige mogelijkheid? Het aan hem opbiechten gaat me mijn baan kosten, want hij bespreekt alles met de baas. Verliefdheid en relaties zijn taboe/"verboden" binnen het bedrijf. (Ik weet dat dit juridisch niet gegrond is, maar ze verzinnen dan een andere reden om iemand te lozen.)

Ik word erg zenuwachtig als ik met hem moet werken (en dat is vrijwel elke dag) waardoor ik minder goed functioneer. Ook moet ik binnenkort met hem ook op een soort van zakenreisje voor een paar dagen. Iemand anders laten gaan heb ik al geprobeerd maar dit was niet mogelijk.

Mijn vraag aan jullie is: Hoe hou ik mijn zenuwen in bedwang bij hem zodat ik normaal kan functioneren en het zakenreisje een enigszins relaxte ervaring wordt?

Het uit zich voornamelijk in zweten (echt heel vies, geen deo kan er tegenop), trillende benen en blozen.
Alle reacties Link kopieren
heel benieuwd hoe het nu gaat..
Ik ben eigenlijk niks wijzer geworden. De reden waarom ik niet mee kon met het zakenreisje is nog steeds onduidelijk. Iets met dat de collega die in mijn plaats ging geschikter was ofzo. Ze zijn inmiddels weer terug. Verder hoor ik niks. Van de baas niet en van "hem" niet. Hij negeert me wel een beetje (meer dan normaal) heb ik het idee. Inmiddels zijn die zenuwen nu wel onder controle, want na zijn afwijzing heb ik echt wel een gebroken hart. Maar ik zweet en tril niet meer en ik kan mijn werk weer normaal uitvoeren. Het voelt heel kut allemaal, maar ik heb mijn baan nog.
Leuk dat je nog even reageert. Kan me voorstellen dat het allemaal erg rot voelt en dat je je wellicht ook wel ongemakkelijk voelt. Het is dus niet echt besproken/uitgesproken met die collega? Maar je werkt nog wel veel met hem samen? Dat lijkt me best ongemakkelijk. Maar wel fijn dat je de zenuwen nu wel onder controle hebt.
Hallo Nandina,
De ergste storm is dus voorbij. Ik ben van de directe aanpak, en dat is een afspraak maken (via agenda planning/e-mail) . Aangeven dat je het wil hebben van een voorval van een tijd terug waar je je ongemakkelijk door voelt. Maak desnoods een steekwoorden lijst voor tijdens t gesprek. En dan het gesprek voeren. -het moeilijkste-
Geef duidelijk aan hoe slecht je je eronder voelt, dat je weet dat je helemaal verkeerd hebt gehandeld en dat je hoopt dat het jullie werkrelatie niet in de weg staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven