Werk & Studie alle pijlers

Net nieuw in dienst, loonstrookje?

25-03-2010 10:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is per afgelopen maandag begonnen aan een nieuwe baan.

Nu zijn we ook druk bezig met het kopen van een huis, we zijn in het stadium 'financiering rondkrijgen'.

Nu wil de hypotheekverstrekker een officieel loonstrookje van mijn vriend, van zijn nieuwe baan dus. We hebben al een pro forma salarisstrook en het contract en een werkgeversverklaring opgestuurd, maar dat is blijkbaar nog niet genoeg.

Omdat hij nog maar drie dagen gewerkt heeft is nu mijn vraag: kan hij een salarisstrook krijgen voor drie dagen (het is nu immers de tijd van de maand dat de salarissen normaal gesproken worden uitbetaald)?

Pff, ik word echt moe van die papierwinkel zeg...
Moet je vriend zowiezo niet eerst zijn proeftijd door komen? Dat moest ik in ieder geval wel van de hypotheekverstrekker. Tegen die tijd had ik mijn loonstrookje ook binnen....
Nee, dat hebben we ook al tig keer gevraagd maar volgens onze hypotheekadviseur hoeft dat niet; mijn vriend heeft namelijk een contract voor bepaalde tijd, en zijn vorige contracten waren dat ook. Hij wordt daarom als 'flexwerker' beschouwd en dan schijnt het geen probleem te zijn.
De enige optie is om dit te vragen bij de werkgever. Bij ons wordt iemand die bijvoorbeeld vandaag begint deze maand niet uitbetaald maar die krijgt gewoon een correctie volgende maand.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Als je vriend dit voorlegt bij zijn werkgeven kan die er misschien een mouw aan passen? In overleg is veel mogelijk!
Ja, mijn vriend gaat het vragen hoor. Maar ondertussen zit ik hier met dichtgeknepen billen in spanning...dus ik dacht, ik vraag het hier ook even na

Ik ben namelijk ook een beetje bang voor wat biol al zegt; dat ze die dagen gewoon volgende maand uitbetalen.

Nou ja, maar afwachten dus wat werkgever kan/wil doen.

Dank voor de antwoorden!
toen ik mijn vorige huis kocht, moest ik wel eerst door mijn proefperiode heen zijn. een werkgever bindt zich immer niet met zn werkgeversverklaring. dus hij kan die mooi verstrekken en vervolgens je nog in de proefperiode ontslaan. zit je lekker dan met je hypotheek. maar als de adviseur het zegt zal het wel.

succes met het rondmaken van alles!
Nou, gelukkig meteen een update met goed nieuws: mijn vriend krijgt van deze paar dagen gewoon een salarisstrookje! Nu hopen dat dat ding snel komt, we hebben nog maar ongeveer anderhalve week (ontbindende voorwaarde)...maar dat zou allemaal nèt moeten lukken

Tjonge, ben blij als we straks de sleutels hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven