Netherland leren
zondag 15 januari 2012 om 10:07
Hoi,
Ik ben een vrouw uit Peru.
Ik werkt in Amsterdam in een nationale bedrijf.
Ik wil te graag Nederlands mensen te leren kennen voor mijn Nederlands te verbeteren..
ik zoek voor iemand die wil graag nederlands te oefenen aan mijn..
als je een zin hebt met mijn te oefen..
Alstublieft laat me wetten...
Ik werkt in Amsterdam in een nationale bedrijf.
Ik wil te graag Nederlands mensen te leren kennen voor mijn Nederlands te verbeteren..
ik zoek voor iemand die wil graag nederlands te oefenen aan mijn..
als je een zin hebt met mijn te oefen..
Alstublieft laat me wetten...
zondag 15 januari 2012 om 10:13
zondag 15 januari 2012 om 10:27
"Hoi,
Ik werk in Amsterdam bij een nationaal bedrijf.
Ik wil graag Nederlandse mensen te leren kennen om mijn Nederlands te verbeteren..
ik zoek iemand die mij wil helpen Nederlands te oefenen.
als je zin hebt met om met mij oefenen, laat mij dit dan alsjeblieft weten."
Zo. Dat is alvast een begin!
Zo te zien heb je nog moeite met werkwoordsvormen. Je kunt als je liever geen cursus volgt, bij de bibliotheek boeken lenen om de taal wat beter onder de knie te krijgen.
Veel succes!
Ik werk in Amsterdam bij een nationaal bedrijf.
Ik wil graag Nederlandse mensen te leren kennen om mijn Nederlands te verbeteren..
ik zoek iemand die mij wil helpen Nederlands te oefenen.
als je zin hebt met om met mij oefenen, laat mij dit dan alsjeblieft weten."
Zo. Dat is alvast een begin!
Zo te zien heb je nog moeite met werkwoordsvormen. Je kunt als je liever geen cursus volgt, bij de bibliotheek boeken lenen om de taal wat beter onder de knie te krijgen.
Veel succes!
zondag 15 januari 2012 om 10:35
Google op 'taalmaatje' of taalcoach. Grote kans dat er in jouw buurt ook taalcoaches zijn die je kunnen helpen.
Ook hier kun je informatie vinden:
http://www.hetbegintmettaal.nl/
Ook hier kun je informatie vinden:
http://www.hetbegintmettaal.nl/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 15 januari 2012 om 11:38
vrijdag 3 februari 2012 om 00:38
Hoi Nayal ik woon in Zaandam pas twee jaar,heb ook probleem met spreken. Ik begrijp wel alles maar heb geen communicatie met echte Nederlanders.Vroeger had ik een taalcoach en die vrouw had me heel veel geholpen. Ik wilde alleen spreken met haar . Ik kon helemaal niet een woord van Nederlands uitspreken toen ik haar eerste keer ontmoette en over zes maanden heb ik heel veel geleerd.
Als je wil kunnen we samen oefenen? Beter iets dan niets
Ik wil ook echte Nederlanders leren kennen en met ze vrienden worden.
Als je wil kunnen we samen oefenen? Beter iets dan niets
Ik wil ook echte Nederlanders leren kennen en met ze vrienden worden.
vrijdag 3 februari 2012 om 12:14
quote:indy_29 schreef op 03 februari 2012 @ 11:16:
Ja dat is een grote stap, jullie hebben gelijk Als iemand kan ons hier corrigeren in het schrijven
Of iemand je hier wil corrigeren in wat je hebt geschreven?
Ik vermoed van wel hoor.
Hoe lang denk je in Nederland te blijven?
Ja dat is een grote stap, jullie hebben gelijk Als iemand kan ons hier corrigeren in het schrijven
Of iemand je hier wil corrigeren in wat je hebt geschreven?
Ik vermoed van wel hoor.
Hoe lang denk je in Nederland te blijven?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 3 februari 2012 om 12:39
Ik zal hier mijn hele leven blijven
Ik ben getrouwd in Nederland en heb twee kinderen, een zoontje van 10 jaar en een meisje van 2 jaar. Ik wil heel graag zo snel mogelijk Nederlands leren omdat ik aan het werk wil gaan. Ik ben niet huisvrouw die hele dag wil met kinderen thuis blijven. Ik wil gewoon werken, daarom heb ik een grote zin om Nederlands te leren. Misschien zal ik een vrijwilligers werk opzoeken waar kan ik met mensen conversatie hebben.
Ik ben getrouwd in Nederland en heb twee kinderen, een zoontje van 10 jaar en een meisje van 2 jaar. Ik wil heel graag zo snel mogelijk Nederlands leren omdat ik aan het werk wil gaan. Ik ben niet huisvrouw die hele dag wil met kinderen thuis blijven. Ik wil gewoon werken, daarom heb ik een grote zin om Nederlands te leren. Misschien zal ik een vrijwilligers werk opzoeken waar kan ik met mensen conversatie hebben.
vrijdag 3 februari 2012 om 12:55
quote:indy_29 schreef op 03 februari 2012 @ 11:16:
Ja dat is een grote stap, jullie hebben gelijk. Als iemand ons hier kan corrigeren in het schrijven...
1. Een zin eindigt met een punt (.). Ikzelf laat een punt volgen door een spatie en een smiley (zoals ), als bij die zin een smiley hoort.
2. Een werkwoord waarvan de vorm van het onderwerp afhangt, de zogeheten persoonsvorm, hoort in een bijzin vlak bij het werkwoord waar het op slaat. "Kan" slaat op "corrigeren".
3. De tweede zin is onvolledig. De zin begint met "als", en is daarom een bijzin. Dan verwacht je eigenlijk ook een hoofdzin.
Ja dat is een grote stap, jullie hebben gelijk. Als iemand ons hier kan corrigeren in het schrijven...
1. Een zin eindigt met een punt (.). Ikzelf laat een punt volgen door een spatie en een smiley (zoals ), als bij die zin een smiley hoort.
2. Een werkwoord waarvan de vorm van het onderwerp afhangt, de zogeheten persoonsvorm, hoort in een bijzin vlak bij het werkwoord waar het op slaat. "Kan" slaat op "corrigeren".
3. De tweede zin is onvolledig. De zin begint met "als", en is daarom een bijzin. Dan verwacht je eigenlijk ook een hoofdzin.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 3 februari 2012 om 13:04
Pimpelmeesje67 ik woon hier al twee jaar.Ik heb diploma staatsexamen NT2 programma 2 behaald vorig jaar. Ik ben net begonnen met MBO opleiding bij LOI tot tandartsassistent. Ik vind best moeilijk maar ga niet opgeven. Ik moet iets doen om mijn Nederlands te verbeteren. Elke avond kijk ik Nederlandse programma. Ik kan ook via internet naar mijn eigen programma kijken maar wil niet. Ik wil allen zo snel mogelijk Nederlands netjes te spreken en doe alles om dat te bereiken. Hoef niet met Nederlandse accent maar ik wil normaal spreken als mijn moedertaal. Nederlandse grammar is echt heel moeilijk en als ik begin spreken dan kan ik niet goed doen omdat ik altijd aan mijn moedertaal denkt. Als ik schrijf kan ik me goed concentreren en mijn fouten nakijken maar als ik spreek dat kan ik niet doen. En ik denk dat alleen vaker conversatie met Nederlanders kan me helpen. Ik heb hier niemand met wie kan ik Nederlands spreken. Heb een paar vriendinetjes die ook spreek niet goed en rest zijn uit mijn eigenland met wie ik allen maar onze taal spreken.
Danke wel, jullie zijn echt vriendelijk
Danke wel, jullie zijn echt vriendelijk