Netwerken/ andere baan
maandag 12 maart 2018 om 16:49
Na ruim 10 jaar op dezelfde werkplek te hebben gezeten, vele veranderingen te hebben mee gemaakt en meerdere keren ‘opnieuw’ moeten beginnen met nieuwe collega’s en leidinggevenden, ben ik er klaar mee. Zo’n comfortzone is best even prettig, maar niet voor te lang. De uitdaging is weg. Er zijn in de loop der jaren alleen maar taken bij gekomen, wat mijn werkplezier niet ten goede is gekomen.
Dus... toe aan iets anders, wel binnen dezelfde sector (de zorg), maar dan wel graag een andere tak.
Nu heb ik gehoord dat er op een andere afdeling veel beweging is en ook gaat komen. En eigenlijk zou ik moeten bellen, maar ik heb echt geen flauw idee hoe te beginnen. Vroeger solliciteerde ik gewoon op vacatures, maar die zijn op die afdeling al weg voor ze uit gaan. Iemand een advies voor mij wat ik kan zeggen in zo’n telefoongesprek?
Dus... toe aan iets anders, wel binnen dezelfde sector (de zorg), maar dan wel graag een andere tak.
Nu heb ik gehoord dat er op een andere afdeling veel beweging is en ook gaat komen. En eigenlijk zou ik moeten bellen, maar ik heb echt geen flauw idee hoe te beginnen. Vroeger solliciteerde ik gewoon op vacatures, maar die zijn op die afdeling al weg voor ze uit gaan. Iemand een advies voor mij wat ik kan zeggen in zo’n telefoongesprek?
dinsdag 13 maart 2018 om 07:30
Heb je zelf een beeld van de richting die je op zou willen? Hebben jullie iemand die over personeelszaken en persoonlijke ontwikkeling gaat? Anders zou je die eerst eens kunnen contacteren.... Leuk dat je voor jezelf zo'n duidelijk keuze maakt
. Ik ben benieuwd waar die je gaat brengen! Gaaf! Mooie kans om jezelf weer wat meer te laten zien.
dinsdag 13 maart 2018 om 09:13
Je werkt nu op een afdeling met veel veranderingen. Met andere woorden: een afdeling in beweging. Daar ben je klaar mee.Jillian76 schreef: ↑12-03-2018 16:49Na ruim 10 jaar op dezelfde werkplek te hebben gezeten, vele veranderingen te hebben mee gemaakt en meerdere keren ‘opnieuw’ moeten beginnen met nieuwe collega’s en leidinggevenden, ben ik er klaar mee. Zo’n comfortzone is best even prettig, maar niet voor te lang. De uitdaging is weg. Er zijn in de loop der jaren alleen maar taken bij gekomen, wat mijn werkplezier niet ten goede is gekomen.
Nu wil je graag werk op een andere afdeling die ook in beweging is en waar nog meer beweging gaat komen.
Wat maakt voor jou die andere afdeling aantrekkelijker?
Ik zou inderdaad ook even langs gaan of bellen om eens een kopje koffie te drinken. Maar dan wel duidelijk hebben waarom je graag bij die afdeling wil werken.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
dinsdag 13 maart 2018 om 23:58
De afdeling waar ik nu werk is een woonvorm met mensen met een ernstige tot zeer ernstige meervoudige beperking. Dat blijft zo, ook wanneer er een nieuwe cliënt komt. De afdeling welke ik op het oog heb, heeft alleen maar ambulante cliënten. Deze worden dus in de thuissituatie begeleid.Reep-Chocolade schreef: ↑13-03-2018 09:13Je werkt nu op een afdeling met veel veranderingen. Met andere woorden: een afdeling in beweging. Daar ben je klaar mee.
Nu wil je graag werk op een andere afdeling die ook in beweging is en waar nog meer beweging gaat komen.
Wat maakt voor jou die andere afdeling aantrekkelijker?
Ik zou inderdaad ook even langs gaan of bellen om eens een kopje koffie te drinken. Maar dan wel duidelijk hebben waarom je graag bij die afdeling wil werken.
De afgelopen jaren zijn door de bezuinigingen en reorganisaties veel taken op de teams terecht gekomen. Wij hebben geen direct leidinggevende meer, die taken zijn voor een groot deel ons team ten deel gevallen. In de ambulante tak is dit anders, je hebt JD eigen cliënten en met hen bepaal je het rooster. Je werkt wel in een team, maar hebt minder te maken met elkaar omdat je dus eigen cliënten hebt.
woensdag 14 maart 2018 om 00:09
Bellen met personeelszaken en een afspraak maken waarin je aangeeft dat je open staat voor interne sollicitaties. Want als er geen leidinggevende meer is (hoe inefficiënt, zeker met wensen) zou ik direct doorgaan naar de afdeling die wel weet waar binnen de organisatie vacatures zijn en/of gaan komen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 14 maart 2018 om 00:15
Hoe vervullen ze binnen jouw organisatie zonder leidinggevende op de afdelingen dan wel vacatures? Zoiets als tijdens een afdelingsoverleg: 'zo leuk die Gerda,kan je mee lachen en die nemen we maar'? Niet onaardig bedoeld maar ik zie het even niet voor me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 14 maart 2018 om 12:51
Waarom zou je dat als team niet kunnen? Weliswaar niet op de manier zoals jij beschrijft, maar je mag van een team van professionals toch wel verwachten dat ze dit kunnen.
woensdag 14 maart 2018 om 13:28
Want je kan alleen mensen aannemen als je leidinggevende bent? Anders kijk je alleen maar naar of iemand ‘leuk’ is? Verder hebben veel organisaties een (min of meer) hiërarchische structuur, dus ‘boven’ die leidinggevende is er een directeur ofzo die eventueel knopen kan doorhakken als dat nodig is. Of de leidinggevende heeft een tijdelijke plaatsvervanger, ik noem maar wat.