Niet het einde van de wereld
dinsdag 2 april 2013 om 14:52
Ik wil graag opbeurende berichtjes horen dat niet in 1x je propedeuse halen niet het einde van de wereld is. Er is namelijk een vak waar ik constant tegenaan loop, waar ik heel hard voor leer en dat maar gewoon niet wil lukken. Ik zie het zomaar gebeuren dat ik dit vak volgend jaar over moet gaan doen. Alleen.. andere vakken lukken me prima, ik haal redelijke tot goede cijfers het is alleen dit vak wat gewoon verdorie maar niet wil lukken.
Nu moet ik een dossier inleveren voor dit vak, maar ik mag geen feedback ontvangen dus het moet in 1x goed zijn. En ja, ik zweet peentjes bij de gedachte dat mijn dossier fout is.
Dus, wil iemand mij misschien een hart onder de riem steken en zeggen dat het allemaal goed komt?
Alvast bedankt
Nu moet ik een dossier inleveren voor dit vak, maar ik mag geen feedback ontvangen dus het moet in 1x goed zijn. En ja, ik zweet peentjes bij de gedachte dat mijn dossier fout is.
Dus, wil iemand mij misschien een hart onder de riem steken en zeggen dat het allemaal goed komt?
Alvast bedankt
Some flies are too awesome for the wall
dinsdag 2 april 2013 om 14:56
Joh, ik heb een vak gehad waar ik uiteindelijk 6 keer over heb gedaan. Jaar 1 twee keer, jaar 2 twee keer en in jaar drie ook twee keer. Bij de zesde keer pas gehaald en ook nét. Zit in mijn 3e jaar en heb echt net twee weken geleden mijn propedeuse. Bij deze. Niet het einde van de wereld! Komt goed, lekker blijven studeren voor dit vak en de andere vakken ernaast gewoon goed afsluiten.
Ik denk dat iedereen wel een vak heeft waar zij/hij tegenaan loopt.
Ik denk dat iedereen wel een vak heeft waar zij/hij tegenaan loopt.
dinsdag 2 april 2013 om 14:57
Het niet halen van je propedeuse in 1x is zeker niet het einde van de wereld. Er zijn miljoenen mensen die prima geslaagd zijn in hun leven zonder dat ze hun propedeuse in één keer haalden.
Heb je misschien klas- / studiegenoten die je kunnen helpen met dit vak en het helder kunnen uitleggen. Misschien iemand in je omgeving? En ga eens met je docent praten en leg uit wat je niet begrijpt en waar het fout gaat, misschien kan hij/zij het dan anders uitleggen zodat je het wel begrijpt. Daarnaast als je in gesprek gaat en laat merken dat je geleerd hebt snappen zij ook wel dat het geen onwil is. Kop op, het komt wel goed.
Heb je misschien klas- / studiegenoten die je kunnen helpen met dit vak en het helder kunnen uitleggen. Misschien iemand in je omgeving? En ga eens met je docent praten en leg uit wat je niet begrijpt en waar het fout gaat, misschien kan hij/zij het dan anders uitleggen zodat je het wel begrijpt. Daarnaast als je in gesprek gaat en laat merken dat je geleerd hebt snappen zij ook wel dat het geen onwil is. Kop op, het komt wel goed.
dinsdag 2 april 2013 om 15:00
Wat mij altijd helpt als ik heel graag wil dat iets lukt en falen me vreselijk lijkt, is me afvragen wie er langzaam en pijnlijk zal sterven als mij dit niet lukt. En aangezien het antwoord altijd 'niemand' is, plaatst dat dingen fijn in perspectief.
Veel succes en inderdaad, gewoon hulp vragen aan een medestudent of naar een docent toestappen en vertellen dat je het zo lastig vindt. Daar zijn ze ook voor!
Veel succes en inderdaad, gewoon hulp vragen aan een medestudent of naar een docent toestappen en vertellen dat je het zo lastig vindt. Daar zijn ze ook voor!
dinsdag 2 april 2013 om 15:07
Als je het niet in één keer haalt is dat niet het einde van de wereld .
En als je dat ene vak volgend jaar nog eens moet doen, heb je alle tijd voor dat ene vak en ook nog tijd voor een bijbaantje. Een jaar is zo om hoor, al besef je dat meestal pas als je wat ouder bent.
Kom op. Je doet je best en meer dan dat kun je niet doen. Je bent niet te dom, want dan zou de rest van je cijfers ook beneden de maat zijn. Dat zijn ze niet. Dus.
En als je dat ene vak volgend jaar nog eens moet doen, heb je alle tijd voor dat ene vak en ook nog tijd voor een bijbaantje. Een jaar is zo om hoor, al besef je dat meestal pas als je wat ouder bent.
Kom op. Je doet je best en meer dan dat kun je niet doen. Je bent niet te dom, want dan zou de rest van je cijfers ook beneden de maat zijn. Dat zijn ze niet. Dus.
dinsdag 2 april 2013 om 15:33
dinsdag 2 april 2013 om 19:01
Ik had ook zo'n vak. Heb contact opgenomen met de docent en goed voorbereid uitgelegd wat ik zelf allemaal gedaan had om het te halen (bijles, extra colleges gevolgd etc.). Kortom, mijn goeie wil getoond. Hij bood me toen aan om extra thuisopdrachten te maken die meetelden voor het eindcijfer. Ik heb het toen gehaald met een acht.
Misschien het proberen waard.
Misschien het proberen waard.
dinsdag 2 april 2013 om 22:32
Bedankt voor de lieve reacties allemaal klasgenoten helpen me al met dat vak, ik kan alleen niet zo goed opschieten met die docent. Waarschijnlijk zal ik het volgend jaar overnieuw moeten doen, hopelijk krijg ik het vak dan van iemand anders.
Ik heb altijd zo'n alles of niets instelling, of ik doe alles perfect of ik verpest het compleet. Vandaar mijn (overdreven) reactie over het niet behalen van mijn propedeuse in het eerste jaar.
Dus heel erg bedankt voor de lieve berichtjes!
Ik heb altijd zo'n alles of niets instelling, of ik doe alles perfect of ik verpest het compleet. Vandaar mijn (overdreven) reactie over het niet behalen van mijn propedeuse in het eerste jaar.
Dus heel erg bedankt voor de lieve berichtjes!
Some flies are too awesome for the wall