Werk & Studie alle pijlers

nieue

01-11-2019 16:43 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi alle,

ik zou graag een carrière switch maken.. Ik werk nu al ruim 10 jaar in de kledingbranche, en ik ben echt toe aan een nieuwe uitdaging! Het loon is weinig en de terugloop is angstaanjagend, tenslotte gaat volgend jaar onze jongste naar school. En daarom begint het te kriebelen om een andere studie te volgen, Ik wil graag de studie Onderwijsassistent volgen..

maar nu komt mijn brandende vraag :
is daar wel werk in te vinden is? ik wil niet bij een kinderopvang (baby's) werken.

moet ik dan toch een andere studie keuze gaan maken?
SjaanRoeispaan schreef:
01-11-2019 18:49
Ik heb 30 jaar geleden de PABO gedaan en toen kwam al zeker 75% niet door de 50 stam+t vragen. Is ook niet het belangrijkste als je les wilt geven. De antwoorden staan in het antwoordenboekje. Het gaat er om of je les kunt geven. Dat is een heel ander vak dan Neerlandicus.

En het is je nog nooit opgevallen dat antwoordenboekjes ook heel vaak fouten bevatten? Mij wel.
Ik ken genoeg Neerlandici die niet goed zijn in spelling, maar dat is geen enkel probleem. Van een Neerlandicus (die bijvoorbeeld is afgestudeerd in Middeleeuwse letterkunde) verwacht ik ook niet per se dat hij/zij uitblinkt in spelling. Maar ik verwacht dat wél van degene die mijn kinderen onderwijst! Ik vind dat iemand die van de PABO afkomt, moet uitblinken in spelling, in grammatica (ontleden) en in rekenen. Alle andere vakken kun je inderdaad uit de boekjes halen.
Miranda_86 schreef:
01-11-2019 22:21
Ik werk als pedagogisch medewerkster (=MBO niveau) en wij moesten 2 jaar geleden allemaal examen doen op 3F niveau. Dit is echt verplicht. Haal je dit niet, dan mag je niet aan het werk binnen onze stichting. Voor leerkracht lijken mij de eisen nog strenger.
3F geldt ook voor Havo en Vwo. Op het hbo/wo wordt dat itt op het mbo niet verder getoetst. Bij de lerarenopleidingen (voor een vak) zitten wel spellingtoetsen die je moet halen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Als je in het moderatortopic je titel laat aanpassen krijg je misschien meer reacties.
Nou gelukkig draagt het vivaforum haar steentje vakkundig bij, aan het lerarentekort. Jeetje mina laten we vooral iedereen die interesse heeft in het onderwijs meteen affakkelen totdat ze gelooft dat ze maar beter putjes kan gaan scheppen.

To, als er iets goed aan te leren is, is het grammatica en dat krijg je ook gewoon op de opleiding.
Dropdrop schreef:
02-11-2019 10:13
To, als er iets goed aan te leren is, is het grammatica

Daar ben ik het mee eens.
en dat krijg je ook gewoon op de opleiding.
Dat krijg je al gewoon op de basis- en middelbare school. Dat TO desondanks nog steeds van die tenenkrommende fouten maakt voorspelt niet veel goeds...
Miranda_86 schreef:
01-11-2019 22:21
Ik werk als pedagogisch medewerkster (=MBO niveau) en wij moesten 2 jaar geleden allemaal examen doen op 3F niveau. Dit is echt verplicht. Haal je dit niet, dan mag je niet aan het werk binnen onze stichting. Voor leerkracht lijken mij de eisen nog strenger.
Niveau 3F stelt ook niets voor. Je moet wel heel slecht zijn in taal als je dit niet haalt.
Ook in de kinderopvang is momenteel een flink personeelstekort. En waarom denk je dat als je in de kinderopvang werkt, je alleen met baby's werkt? Kinderopvang bestaat voor kinderen van 0-12 jaar. Misschien is werken op een BSO wel wat voor jou, uiteraard heb je daar ook een gedegen opleiding voor nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven