Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan bevalt niet

28-04-2010 19:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff, wil graag jullie mening cq advies!

Ruim 2 maanden geleden ben ik bij een nieuwe werkgever begonnen. Alles leek leuk, uitdagend en aardig, maar dat is het dus niet .

Er zijn teveel dingen die mij irriteren. Het begon al met de inwerkperiode die totaal niet goed liep: ga maar zitten en red je maar. Zoek het zelf maar uit, maar dan ook echt alles! Gevolg is dus dat ik nu nog steeds de helft niet weet.

Het is er echt veel te druk, iedereen loopt over, ikzelf krijg meer dan fulltime klussen in 18 uur gepropt. En dan nog vinden ze het raar dat je niet alles af krijgt.

Ik kan niet teveel in details treden, maar de baas is een echte controlfreak: alles moet via hem lopen (alle uitgaande mail moet cc naar hem), alles moet schriftelijk teruggekoppeld worden (zelfs de eenvoudigste handelingen als de post weg doen). Doe je dat niet dan krijg je op de *#&*&. Er zijn nog een aantal zaken die ik nu ivm de herkenbaarheid niet kan vermelden, maar het werkt niet prettig, je voelt je net iemand van 18 in plaats van een gezonde 45-jarige HBO-er .

En ook de financiële situatie is niet om over naar huis te schrijven ....

Ik ben geneigd om weer om me heen te gaan kijken, maar op je CV staat het natuurijk niet goed: een paar maanden bij een werkgever. Maar dit is op deze manier ook niet vol te houden .

Enige voordeel is dat ik maar een half uurtje reistijd heb, dat was in mijn vorige job een uur.

Maar ja, wat moet ik ermee? Toch op zoek gaan naar wat anders of dit voorlopig slikken en kijken of er (misschien toch) verbetering gaat optreden?
Misschien helpt het om extra je best te doen?

Of om hulp of tips aan je collega's te vragen?

Als alles makkelijk af zal gaan dan zal het wel meer relaxed zijn.
Ik zou zeker verder kijken en van hieruit gaan solliciteren. Jammer dat het zo op je CV staat, desnoods laat je het weg en zeg je dat je toen een sabbatical hebt genomen. Of je zegt gewoon de waarheid bij een nieuwe baan, getuigt ook van zelfrespect dat je je niet als oud vuil laat behandelen.
Vind ik niet slecht staan op je cv, als je bij één baan na een paar maanden bent weggegaan. Kan toch, dat het je ergens helemaal niet bevalt? Als je hele cv nou zo'n gatenkaas was...
Ik vind het juist voor je spreken als je weggaat bij een baan die je niet bevalt. Afwachten tot het beter gaat, ik denk dat je lang kunt wachten. Misschien kun je zelf actie ondernemen (al dan niet samen met een aantal collega's) om het wat leefbaarder te maken op de werkvloer?
Nou zeg, moet je ergens blijven omdat het anders slecht staat op je cv? Ik weet dat zo'n controlerende baas heel vervelend kan zijn en dat het je werkplezier behoorlijk kan bederven. En hoe dat ook doorwerkt in andere aspecten van je leven (bij mij althans). Zoek iets anders en wees in de tussentijd blij dat je werk hebt. Veel succes (eventueel met zoeken en iig met volhouden bij je huidige werkgever).
Maak je niet te druk over dat er dan op jouw CV een baan met een paar maanden staat, veel mensen hebben een baan gehad die na een paar maanden niet beviel of die niet uitpakte zoals gedacht. Ik heb in het verleden ook meegemaakt en ben er bij de sollicitatiegesprekken altijd eerlijk over geweest (natuurlijk wel kort even voorbereid, zonder heel dramatisch te doen ;)) en dat is nooit een probleem geweest. Mijn ervaring is dat als je een 'gat' in je CV hebt, ze daar meer over doorvragen. Gewoon op zoek naar de volgende baan!

Succes met zoeken!
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Eens met Appelsientje en Polleke1978. Een controlerende baas is een ding, maar gezien de combinatie met een structureel te hoge werkdruk lijkt het me beter dat je op zoek gaat naar een andere baan bij een betere werkgever.
Verder kijken! Absoluut verder kijken! Als dit je gevoel is na twee maanden, dan gaat dat waarschijnlijk niet meer veranderen. Of de gehele bedrijfscultuur moet ineens omgegooid worden...

Ik heb -tot twee keer toe- hetzelfde gedaan. Eigenlijk nog iets te lang blijven zitten, want je wilt het toch proberen. Maar bij allebei de banen is er zo'n last van me af gevallen toen ik daar weg ben gegaan.

Over je cv zou ik me geen zorgen maken. Ik heb gemerkt dat als jij goed kunt verkopen waarom je ergens weg bent gegaan, je echt wel weer ergens anders aan de slag komt. Negen van de tien keer vragen ze er niet eens naar.
Gewoon verder kijken. Zolang je niet hopt van de ene naar de andere baan is dat echt geen probleem.

Slechts één waarschuwing: ga nooit je huidige werkgever zwart maken tijdens je sollicitaties. Hou het vooral bij jezelf waarom jij weg wilt. Voorbeeld: ik mis dit-en-dat van de baan voor deze.
...
Heel herkenbaar dit verhaal met het verschil dat ik me dus helemaal ongans verveel. Ik zit hier sinds 1 mei en het was me voorgesteld als leuk druk, veel regelen en organiseren (werk als secretaresse bij een adviesburo) maar het is dus net ff anders in de praktijk.

Er is heel weinig te doen, ben alleen maar afspraken aan het maken voor de directeur die nauwelijks op kantoor is en ook een enorme controlfreak is.

Heb een klein jaar in de WW gezeten na ontslag bij grote werkgever vorig jaar (mede eigen keus want ik wilde graag weg) en was enorm blij weer aan het werk te kunnen. Blijkbaar is 15 jaar werkervaring en HBO nivo niet zo makkelijk bij het vinden van een nieuwe baan.

Ik ben er nu wel achter dat dit werk (secretaresse) toch niet zo bij mij past als ik altijd dacht Ben er echt verdrietig van.

Ik wil graag werken maar dit is het echt niet. Moet heel veel financiele dingen gaan doen (factureren, mgt info etc) en dat is helemaal niet mijn ding. Ik wil organiseren, regelen en doen!!!!

Weet het nu ook even niet. Ben 1,5 uur binnen en weet niet hoe het 5 uur moet gaan worden...
Bedankt allemaal voor de reacties ... ben vandaag weer begonnen de sites op Internet af te struinen naar een andere, leuke baan!
Heeft jouw baas werkelijk tijd om alle uitgaande mail in de gaten te houden? Mijn baas zou echt gek worden als ik dat doe. Is niet echt een manager natuurlijk..

Ik vind het ook echt niet slecht staan op je cv, het kan toch een keer niet bevallen? Je weet van tevoren niet hoe de werksfeer ergens is, dat is altijd maar afwachten.
Wat ik me afvraag TO, heb je dit alles wel eens met de baas besproken? Misschien lopen jullie verwachtingen niet gelijk en denkt hij dat je alles snapt / weet / aankan terwijl jij het gevoel hebt dat het aan alle kanten mis gaat.

Als je je er niet goed bij voelt kan je natuurlijk altijd op zoek naar iets anders, maar ik zou het zeker bespreken als ik jou was.

Groeten,

NannieB
Heel herkenbaar dit! Ik zit nu nog in mijn proeftijd en ik vind mijn nieuwe baan helemaal niets. Het liefst zou ik gewoon niet meer gaan, maar dat is niet verstandig. Maar aan de andere kant word ik er erg ongelukkig. Ik kan zo terecht bij mijn bijbaantje van tijdens mijn studie, maar ten eerste verdien ik hier veel minder en ten tweede (veel belangrijker) is het niet in mijn vakgebied. Ik ben nu dus heeeel hard aan het solliciteren en hoop dan ook dat ik voor het einde van volgende week uitzicht heb op iets anders al is die kans ontzettend klein. Als ik niet tijdens mijn proeftijd stop, zit ik er nog twee maanden langer aan vast ivm opzegtermijn :-S Nu ben ik aan het twijfelen of ik het risico moet lopen even niets te hebben (of tijdelijk bijbaantje weer op te pakken) of dat ik moet blijven waar ik zit en ondertussen verder solliciteren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven