Nieuwe baan maar moeite met manier van inwerken Geen OP
zondag 11 mei 2025 om 14:56
Mars schreef: ↑11-05-2025 14:27Courage, ik denk dat je me nu niet goed begrijpt of dat ik het onduidelijk uitleg. Mijn werkgever en ik hebben hier duidelijke afspraken over gemaakt, ik ga een gecombineerde functie bekleden. Mijn collega weet dit, zij doet gedeeltelijk hetzelfde maar dan zonder papieren, iets dat ik niet wil.
Dat was voor mij niet duidelijk nee, dat er ook afspraken zijn gemaakt. Liggen die vast?
Mijn collega is door mijn komst gestegen in salaris zodat wij op gelijk niveau zitten. Haar salaris lag namelijk behoorlijk onder het bedrag waar ik mee binnen gekomen ben.
Bijzonder!
Ook dat begreep ik niet uit je bericht. Dus in functie zijn jullie gelijk?
Maar lees mijn bericht dan anders maar door je oogharen. Want ergens proef ik een ruis, een onduidelijkheid, een 'zoeken' in je verhaal. Dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat je bent overgestapt naar een andere branche. Maar ook door de connectie tussen je man en werkgever, én het feit dat je zelf (zonder vergoeding?) investeert in een opleiding/cursus, wat niet gebruikelijk is. Probeer ieders motieven helder te hebben en de jouwe zuiver.
zondag 11 mei 2025 om 19:01
Ook een keer gehad, maar wel met mijn leidinggevende.
Na een week heb ik gezegd dat ik zelfs in mijn allereerste baan niet zo ben betutteld, dat ik deze vorm van micro-managen niet aankan en dat als dit de manier van werken is dat ik zo echt niet verder kan. Ik was daarin best een beetje agressief, dus ik sloot af met zeggen dat ik er hoop dat het goed bedoeld is, maar dat dit juist onnodig onzeker maakt.
Ik ben gestopt met het delen van de dingen die op mijn pad kwamen en heb goed rondgekeken binnen de organisatie hoe de persoon werd gezien. Al snel zag ik dat velen moeite met haar hadden en dat sterkte me in het trekken van mijn eigen plan. Ik vond mijn medestanders en heb dingen naar me toegetrokken. Ik luisterde gewoon niet meer precies naar haar en zei het ook meteen als ik iets niet ging doen op de manier die zij wilde. Daarin bleek ik veel sterker dan zij. Uiteindelijk werd zij voor mij iemand die ik niet meer serieus heb genomen en waar ik omheen werkte. De rest van het bedrijf was erg leuk en heb er uiteindelijk nog best een tijd gewerkt.
Na een week heb ik gezegd dat ik zelfs in mijn allereerste baan niet zo ben betutteld, dat ik deze vorm van micro-managen niet aankan en dat als dit de manier van werken is dat ik zo echt niet verder kan. Ik was daarin best een beetje agressief, dus ik sloot af met zeggen dat ik er hoop dat het goed bedoeld is, maar dat dit juist onnodig onzeker maakt.
Ik ben gestopt met het delen van de dingen die op mijn pad kwamen en heb goed rondgekeken binnen de organisatie hoe de persoon werd gezien. Al snel zag ik dat velen moeite met haar hadden en dat sterkte me in het trekken van mijn eigen plan. Ik vond mijn medestanders en heb dingen naar me toegetrokken. Ik luisterde gewoon niet meer precies naar haar en zei het ook meteen als ik iets niet ging doen op de manier die zij wilde. Daarin bleek ik veel sterker dan zij. Uiteindelijk werd zij voor mij iemand die ik niet meer serieus heb genomen en waar ik omheen werkte. De rest van het bedrijf was erg leuk en heb er uiteindelijk nog best een tijd gewerkt.
zondag 11 mei 2025 om 19:05
Nee, hoor. Eigenlijk zeg je alleen maar dat je als volwaardig behandeld wil worden. Niet dat ik het zo zou zeggen, hoor.Marianneke schreef: ↑11-05-2025 07:08Zo zou ik het echt niet zeggen. Je noemt haar zo achterlijk, fijne manier om met een collega om te gaan…
TO, het klinkt als een baan onder je niveau, weet je zeker dat dit bij je past?
maandag 12 mei 2025 om 00:41
Wees blij dat iemand die kennelijk structureel onderbetaald was (minder betaald dan iemand zonder ervaring met dit werk, die net binnen komt) zoveel moeite voor je doet, naast haar eigen werk.
Zo zou je er ook tegenaan kunnen kijken.
De hele dag naast iemand gaan zitten is misschien niet de beste manier van inwerken.
Aan de andere kant heb ik het idee dat jij een beetje neerkijkt op het niveau van het werk en het gebrek aan opleiding van je collega.
Dat gecombineerd met je opmerking dat je zelf wilt ondervinden en leren door zelf te proberen en uit te vogelen, geeft mij de indruk dat je het doel van deze baan meer ziet in zelfontwikkeling dan in werkresultaat.
Of zie ik dat verkeerd?
Zo zou je er ook tegenaan kunnen kijken.
De hele dag naast iemand gaan zitten is misschien niet de beste manier van inwerken.
Aan de andere kant heb ik het idee dat jij een beetje neerkijkt op het niveau van het werk en het gebrek aan opleiding van je collega.
Dat gecombineerd met je opmerking dat je zelf wilt ondervinden en leren door zelf te proberen en uit te vogelen, geeft mij de indruk dat je het doel van deze baan meer ziet in zelfontwikkeling dan in werkresultaat.
Of zie ik dat verkeerd?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
maandag 12 mei 2025 om 12:56
Ik heb het verhaal nog wel gelezen gisteren. Ik heb zelf ook meegemaakt bij een bedrijf, maar dat kwam meer vanuit de leidinggevende dan de medewerkers zelf. Is het misschien een bedrijf wat een uniforme uitstraling wil naar zijn klanten en daarom iedereen op dezelfde manier de mails moet typen of dezelfde dingen moet zeggen aan de telefoon?
Als dat niet het geval is zou ik ‘s ochtends beginnen hoe je de werkvoorraad gaat verdelen voor die dag. Vanuit jou kant zou ik dan het initiatief nemen: deze taak weet ik hoe dat moet, deze ook, met deze taak ben ik nog niet zo bekend zullen we die samen doen? (En als je die dan daarna wel weet kan je die dus vanaf de volgende keer toevoegen dat je die dus ook weet zodat er minder taken overblijven om samen te doen).
Als dat niet het geval is zou ik ‘s ochtends beginnen hoe je de werkvoorraad gaat verdelen voor die dag. Vanuit jou kant zou ik dan het initiatief nemen: deze taak weet ik hoe dat moet, deze ook, met deze taak ben ik nog niet zo bekend zullen we die samen doen? (En als je die dan daarna wel weet kan je die dus vanaf de volgende keer toevoegen dat je die dus ook weet zodat er minder taken overblijven om samen te doen).

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in