Nieuwe baan!
vrijdag 25 januari 2013 om 20:11
Hiep hiep hoera!
In februari mag ik beginnen met mijn nieuwe baan!
Dit is wel in ploegendienst, hiermee heb ik nog geen ervaring..
Ik zal dan 2x vroeg, 2x laat en dan drie x een nachtdienst moeten draaien.. Hierna ben ik dan steeds 4 dagen vrij..
Zijn er hier mensen die weten of je hier snel aan went? Het ritme zeg maar?
En ik heb nog gesprek, dus weet nog niet precies hoelang 1 dienst duurt, maar neem aan gewoon acht uur.
Alvast bedankt voor jullie ervaringen en reacties!
In februari mag ik beginnen met mijn nieuwe baan!
Dit is wel in ploegendienst, hiermee heb ik nog geen ervaring..
Ik zal dan 2x vroeg, 2x laat en dan drie x een nachtdienst moeten draaien.. Hierna ben ik dan steeds 4 dagen vrij..
Zijn er hier mensen die weten of je hier snel aan went? Het ritme zeg maar?
En ik heb nog gesprek, dus weet nog niet precies hoelang 1 dienst duurt, maar neem aan gewoon acht uur.
Alvast bedankt voor jullie ervaringen en reacties!
vrijdag 25 januari 2013 om 20:48
Proficiat!
Ik werk zelf onregelmatig, mijn vriend in drie ploegen.
Het is echt voor iedereen anders of je er aan went of niet.
Maar als ik het goed begrijp werk je dus wel 7 dagen achter elkaar? Dat lijkt me best pittig. De 'regelmaat' lijkt me op zich wel te doen. In die zin dat je niet van laat naar vroeg gaat maar dat er vier dagen tussen je nacht en weer de vroege dienst zit.
Ik werk zelf onregelmatig, mijn vriend in drie ploegen.
Het is echt voor iedereen anders of je er aan went of niet.
Maar als ik het goed begrijp werk je dus wel 7 dagen achter elkaar? Dat lijkt me best pittig. De 'regelmaat' lijkt me op zich wel te doen. In die zin dat je niet van laat naar vroeg gaat maar dat er vier dagen tussen je nacht en weer de vroege dienst zit.
Bij vlagen ben ik geniaal, nu is het windstil.
vrijdag 25 januari 2013 om 20:51
vrijdag 25 januari 2013 om 20:54
Mijn man werkt in 5 ploegendienst, 2 x ochtend, 2 x middag, 2 x nacht en dan 4 dagen vrij. Wij vinden het ideaal, zeker met kinderen, maar je moet er wel tegen kunnen. Met name de ochtenddienst (6.30-14.30 uur) vindt hij lastig, de nachtdienst is de 1e nacht niet fijn, maar hij probeert altijd nog een paar uur te slapen 's avonds en dan is het wel te doen. Hij is wel iemand die altijd en overal kan slapen dus dat scheelt een hoop. Verder hebben we een rolluik voor het slaapkamerraam, zodat de kamer echt goed donker is als hij overdag moet slapen, dat is ook prettig.
vrijdag 25 januari 2013 om 21:03
Het gaat om een baan in een fabriek waar van alles van rubber word gemaakt, ik kan als machinebediende aan de slag, het zijn dus geen slaapdiensten... Het zal mij benieuwen, maar ga de uitdaging wel aan, ook wel een beetje bij gebrek aan wat anders. Thuis zitten heb ik na acht weken wel gezien, en de WW is ook niet echt goedbetaald..
Deze 5 ploegendienst betaald overigens wel goed. Alvast bedankt voor jullie reacties
Deze 5 ploegendienst betaald overigens wel goed. Alvast bedankt voor jullie reacties