Niks meer van sollicitatie gehoord
vrijdag 24 oktober 2025 om 09:28
Afgelopen zondag was de sluitingsdatum voor een vacature waar ik op gesolliciteerd heb. Ik kreeg direct een bevestigingsmail dat mijn sollicitatie in goede orde ontvangen was. Afgelopen maandag kreeg ik exact dezelfde bevestigingsmail nog een keer.
Normaal gesproken zou ik nu nog helemaal niks verwachten van een uitnodiging of afwijzing, maar ik weet dat ze de gesprekken al voor aanstaande maandag of dinsdag wilden plannen. En ik heb dus niks meer gehoord.
Zojuist heb ik dus maar HR gebeld. Degene die meer over deze vacature weet is er pas maandag weer. Ik ben nog doorverbonden met het secretariaat waar de vacature openstaat, maar daar nam niemand op.
Wat zouden jullie nu doen? Ik baal echt enorm. Dit is niet zo maar een vacature, de werkgelegenheid in mijn vak is echt schaars en dit zou de perfecte plek voor mij zijn en het heeft nogal wat implicaties voor mijn toekomst. Deze onzekerheid levert me heel veel onrust op. Omdat ik dus op maandag nogmaals dezelfde bevestigingsmail kreeg, vraag ik me af of er niet wat misgegaan is, dat ik toen bijvoorbeeld een afwijzing of uitnodiging had moeten krijgen in plaats van nogmaals een bevestiging van ontvangst.
Ik baal hier enorm van. Ik zou nu eigenlijk na een hele roerige drukke periode vakantie moeten gaan vieren maar die staat nu volledig in het teken van deze sollicitatieprocedure.
Wat zouden jullie doen?
Normaal gesproken zou ik nu nog helemaal niks verwachten van een uitnodiging of afwijzing, maar ik weet dat ze de gesprekken al voor aanstaande maandag of dinsdag wilden plannen. En ik heb dus niks meer gehoord.
Zojuist heb ik dus maar HR gebeld. Degene die meer over deze vacature weet is er pas maandag weer. Ik ben nog doorverbonden met het secretariaat waar de vacature openstaat, maar daar nam niemand op.
Wat zouden jullie nu doen? Ik baal echt enorm. Dit is niet zo maar een vacature, de werkgelegenheid in mijn vak is echt schaars en dit zou de perfecte plek voor mij zijn en het heeft nogal wat implicaties voor mijn toekomst. Deze onzekerheid levert me heel veel onrust op. Omdat ik dus op maandag nogmaals dezelfde bevestigingsmail kreeg, vraag ik me af of er niet wat misgegaan is, dat ik toen bijvoorbeeld een afwijzing of uitnodiging had moeten krijgen in plaats van nogmaals een bevestiging van ontvangst.
Ik baal hier enorm van. Ik zou nu eigenlijk na een hele roerige drukke periode vakantie moeten gaan vieren maar die staat nu volledig in het teken van deze sollicitatieprocedure.
Wat zouden jullie doen?
vrijdag 24 oktober 2025 om 20:25
Hoe bedoel je ook? TO is helemaal niet zeker dat ze uitgenodigd gaat worden.
vrijdag 24 oktober 2025 om 20:50
Oh ik snap het op zich wel hoor.Vivalafete25 schreef: ↑24-10-2025 20:10Hoe is je huidige situatie met betrekking tot werk? Ik vraag me af waar die enorme focus op deze vacature vandaan komt.
Geniet van je vakantie!
In mijn vakgebied is er gemiddeld misschien eens per jaar een passende vacature binnen 100 km. Er gaan jaren voorbij dat er geen vacature is.
Als dat voor TO ook geldt dan is elke kans goud waard wanneer die er is.
vrijdag 24 oktober 2025 om 22:10
zaterdag 25 oktober 2025 om 00:10
Ik snap dat ook wel hoor. Het is meer dat TS het heeft over "nogal wat implicaties voor de toekomst" waardoor ik me afvroeg wat de situatie nu is.
zaterdag 25 oktober 2025 om 06:47
zaterdag 25 oktober 2025 om 07:24
Lijkt me wel ingewikkeld. Dat de kans zo klein is dat je uberhaupt aan een baan komt. En dat als je eenmaal wel een baan hebt, dat dat het waarschijnlijk ook wel is voor de komende 45 jaar.
Maar ik kan me ook voorstellen dat iedereen elkaar kent in zo'n vakgebied en je dan dus wel heel goed in kan schatten of je een kans maakt, die ene keer per jaar. Of gevraagd wordt om te solliciteren.
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:14
Wat een onzin. Ik ben werkgever en vind het prima als mensen even poolshoogte nemen als ze dat nodig achten. Het komt op mij juist eager over, iemand die echt heel graag de functie wil en dat is precies wat ik zoek in een kandidaat.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in