Werk & Studie alle pijlers

Nou ja....

01-02-2012 16:37 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de zoveelste afwijzing gehad. Ik ben nu 7 maanden aan het solliciteren, eerst voornamelijk op administratieve functies en receptie, later ook bij verschillende winkels/supermarkten. Maar zelfs daar krijg ik zo vaak te horen dat ik te oud ben (bijna 28). Voor callcenters niet genoeg ervaring en fulltime een 3 weken durende training (wat me dus niet gaat lukken ivm opvang kinderen). Het is helaas niet makkelijk om wat te krijgen en ik kan ivm lichamelijke klachten ook niet alles aanpakken (huishouding is te zwaar). Dus ja, wat dan?
Ik weet niet hoe hard je een baan nodig hebt, maar als er een reele kans is op een baan bij een callcenter na de training, zou ik het toch zo proberen te regelen dat je de training kunt doen.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Ik zit niet op de schopstoel (ontvang ook geen uitkering) maar een 2e salaris zou wel wat financiële ruimte voor ons betekenen. We hebben tot september vorig jaar met 2 salarissen kunnen doen en sindsdien is het heel erg opletten.

De kinderen zitten niet meer op een opvang nu en dat is ook niet gelijk te realiseren (voor dochter wel maar voor zoon nog niet ivm wachtlijst).
5x5, indien je kinderopvangtoeslag ontvangt, denk je er dan aan dat je daar geen recht meer op hebt als je sinds 1 januari thuis zit?

Ik ben ook aan het zoeken, wordt erg frustrerend. Hoe lief ik mijn kindjes ook vind, ik wil ECHT heel graag weer aan het werk. Ik heb altijd geroepen nooit fulltime thuis te blijven bij de kinderen en nu zit ik noodgedwongen thuis. En nu mogen ze ook niet meer naar het kdv omdat ik toch thuis zit, zelfs geen dag in de week. Ja, ik zit thuis, maar ik moet toch ook solliciteren? Grrr. Ik zit echt de hele dag door vacaturesites af te struinen op zoek naar nieuwe vacatures. Het is mij al redelijk vaak voorgekomen dat een vacature op internet gezet wordt, ik reageer en dat er dan al genoeg kandidaten zijn. Ja, je moet wel snel wezen. Daarbij wordt altijd gezegd dat solliciteren een fulltime job is, ja hoor, maar als het als werk wordt gezien, waarom dan geen kdv toeslag? Mijn God, wat een frustratie zeg.
Als jij een baan kan krijgen door 3 weken fulltime te werken, dan moet je dat toch kunnen inpassen, het zijn maar drie weken! Misschien kan je man in die weken de kinderen eens extra opvangen? (en niet gelijk zeggen: dat kan niet met zijn werk, iedereen moet wel eens iets inleveren als hij/zij kinderen heeft en jij doet dat blijkbaar al meest van de tijd...)
Ik ontvang idd geen kinderopvangtoeslag meer. Mijn dochter zou zo weer op de bso terecht kunnen indien nodig, maar zoonlief dus niet. Mijn man kan best wat opvangen maar niet zoveel. Maar meestal heb ik alleen afwijzingen gehad bij callcenters (op 1 na, maar ik kon die 3 weken fulltime training niet opvangen). En winkels/supermarkten dus ook niet. Intussen ben ik ook zwanger geworden, dat maakt het vinden van een baan niet makkelijker, maar zwangerschap is supergewenst (en nog hartstikke spannend ivm meerdere miskramen). Ik hou er rekening mee dat het misschien toch niet gaat lukken dit jaar, maar blijf zoeken. En anders toch maar wat langer thuis als deze zwangerschap gewoon goed gaat dit keer.
Wtf......28 te oud?
Gewoon nieuwsgierig, maar als je geen huishoudelijk werk kan doen ivm lichamelijke klachten, hoe doe je dan je eigen huishouden? Nu twee en straks drie kinderen is behoorlijk pittig. Ik spreek uit ervaring.

Nogmaals, ik ben gewoon nieuwsgierig
Quacker, de oudste 2 worden zo zelfstandig mogelijk gemaakt (hoewel de middelste uiteraard nog regelmatig hulp nodig heeft-hij is 3,5) en het huishouden heeft hier niet de hoogste prioriteit. Het is niet vies, maar ik doe alles in stukjes. Elke keer iets.

3 uur achter elkaar in de huishouding werken lukt me helaas niet meer en dat weet ik uit ervaring want ik heb het nog even geprobeerd. Tuurlijk zal het wel weer af en toe pittig worden met weer een baby, maar dat is van tijdelijke aard en er bestaan draagdoeken waardoor het tillen vele malen makkelijker wordt.
Is gastvrouw niks voor je? Dat is lichamelijk niet zwaar, en ze nemen daar mensen(zonder ervaring) aan van alle leeftijden. Mijn moeder heeft daar toevallig gesolliciteerd en direct aangenomen.
Ik weet niet waar je woont maar probeer anders bij Unamic/HCN, dit is een callcenter met allemaal verschillende projecten. Geloof me hun nemen echt iedereen aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven