O=P/(1-P)
donderdag 30 oktober 2014 om 20:10
donderdag 30 oktober 2014 om 20:45
De odds ratio is p1/p2 maar in dit geval is p2 = (1-P1) dus er is maar 1 P. P = Probability ziek, (1-P) = probability niet ziek, P/(1-P) is odds ratio ziek versus niet ziek. Dus elke O heeft 1 geassocieerde P hier. Daarom zou je het kunnen willen berekenen.
Ik wilde je ook de formule nog geven maar die had je al
Ik wilde je ook de formule nog geven maar die had je al
donderdag 30 oktober 2014 om 22:19
Tjee. Welke opleiding is dit? Bij dit soort sommetjes maak ik er altijd een driehoekje van. Bijvoorbeeld als je 20/4=5 hebt, zet ik bovenin de driehoek 20 en in de onderste twee punten 4 en 5. Zo kun je altijd beredeneren welke kant je op moet rekenen en of je moet vermenigvuldigen of delen om bij het antwoord te komen.
Ik kan het overigens alleen met echte cijfers, zodra er letters staan sla ik dicht
Ik kan het overigens alleen met echte cijfers, zodra er letters staan sla ik dicht
donderdag 30 oktober 2014 om 22:55
't Is een tentamen over het interpreteren van variabelen die in een onderzoek voorkomen. Zodat je gegevens kan interpreteren als je een onderzoek doet/leest om info op te zoeken voor een patiënt.
Maar als je alleen maar vraagt: bereken de OR (= ziek%/niet-ziek%) dan haalt iedereen een 10. Dus komen ze opeens met vergelijkingen oplossen enzo en dan lees ik dat en dan denk ik: god ja, dit is echt 7 jaar geleden wat was daar toch weer eens mee?
Ik vond wiskunde erg leuk, maar ben een beetje teleurgesteld over hoe snel je het weer verleert
Maar als je alleen maar vraagt: bereken de OR (= ziek%/niet-ziek%) dan haalt iedereen een 10. Dus komen ze opeens met vergelijkingen oplossen enzo en dan lees ik dat en dan denk ik: god ja, dit is echt 7 jaar geleden wat was daar toch weer eens mee?
Ik vond wiskunde erg leuk, maar ben een beetje teleurgesteld over hoe snel je het weer verleert