Omscholing
woensdag 8 juni 2011 om 23:16
woensdag 8 juni 2011 om 23:32
Lijkt me een appeltje-eitje. De zorg schreeuwt om mensen. Je moet wel in staat zijn om onregelmatige diensten te draaien. Scholing gaat via een bbl of duaal route, dus eerst solliciteren bij zorginstellingen, daarna een baan met opleiding.
Surf eens bij de grootste zorginstellingen in je stad/regio. Vergeet niet de gehandicaptenzorg.
Surf eens bij de grootste zorginstellingen in je stad/regio. Vergeet niet de gehandicaptenzorg.
woensdag 8 juni 2011 om 23:39
Maak je niet al te druk over het inkomen, een leerlingensalaris voor mensen die ver volwassen zijn is in elk geval minimumloon. Hoop dat dat niet een al te grote sprong naar beneden is van waar je vandaan komt. Ik meen dat de boeken en opleidingskosten wel gewoon worden vergoed.
Voor de rest ben ik iemand van de zijlijn want zelf niet in staat tot onregelmatige diensten.
Voor de rest ben ik iemand van de zijlijn want zelf niet in staat tot onregelmatige diensten.
donderdag 9 juni 2011 om 06:28
wat Mamzelle zegt. Als jij een goed verhaal hebt, zijn er genoeg zorginstellingen die je op BBL-basis willen hebben.
Wat salaris betreft: daar zit wel wat onderhandelingsruimte in. In de gehandicaptenzorg val je als gewoon begeleider bijvoorbeeld in de aanloopschaal 35. Maar als jij van een veel hoger salaris komt, kun je met P&O best een hogere trede onderhandelen.
Wat salaris betreft: daar zit wel wat onderhandelingsruimte in. In de gehandicaptenzorg val je als gewoon begeleider bijvoorbeeld in de aanloopschaal 35. Maar als jij van een veel hoger salaris komt, kun je met P&O best een hogere trede onderhandelen.
donderdag 9 juni 2011 om 09:37
Ik werk in de zorg en ben pas aan een opleiding begonnen waar ook veel mensen zijn die zich laten omscholen. Ik doe het in anderhalf jaar op een particulieren opleiding betaald door mijn werkgever, dat wel.
Je loopt dan stage bij een instelling en haalt ondertussen je diploma.
En anders idd kijken of je op BBL-basis bij een bedrijf aan de slag kan. Maar lukt dat niet is dit een goeie optie!
Je loopt dan stage bij een instelling en haalt ondertussen je diploma.
En anders idd kijken of je op BBL-basis bij een bedrijf aan de slag kan. Maar lukt dat niet is dit een goeie optie!
donderdag 9 juni 2011 om 10:09
Er zijn mogelijkheden genoeg, ik heb met een totaal andere achtergrond ook een baan in de zorg kunnen vinden. Daarnaast doe ik een deeltijdopleiding (HBO) en dat is goed te combineren. Vaak is de eis van een deeltijdopleiding wel dat je een baan hebt in de richting waarin je studeert, maar in een BBLtraject is die wel te vinden (ook zonder ervaring).
Succes!!
Succes!!
donderdag 9 juni 2011 om 10:14
Juist voor mensen die in de zorg willen werken is het heel makkelijk om zich te laten omscholen.
Vriiendin van mij heeft dat ook gedaan en zat zelfs bij een paar vrouwen van 50+ in de klas. Deze vrouwen kregen hun opleiding betaald door hun werkgever. In andere sectoren zijn er maar weinig werkgevers die een opleiding voor deze leeftijdscategorie willen financieren maar in de zorg is dat dus geen probleem.
Doordat zoveel mensen zich laten omscholen tot de zorg zijn er ook heel veel verschillende opleidingsvormen. Zodat er altijd wel 1 is te vinden die bij jou en je leefstijl passen.
Vriendin is op laag niveau begonnen want snel klaar en toen ze die opleiding af had is ze een vervolgopleiding gaan doen. Zo komt ze steeds een stapje hoger. Daar is ook plaats voor want in de zorg werken veel vrouwen en is er bijna altijd personeelsgebrek vanwege zwangerschap of ziekte en als je verder wil dan is er dus bijna altijd wel een werkplek te vinden.
Vriiendin van mij heeft dat ook gedaan en zat zelfs bij een paar vrouwen van 50+ in de klas. Deze vrouwen kregen hun opleiding betaald door hun werkgever. In andere sectoren zijn er maar weinig werkgevers die een opleiding voor deze leeftijdscategorie willen financieren maar in de zorg is dat dus geen probleem.
Doordat zoveel mensen zich laten omscholen tot de zorg zijn er ook heel veel verschillende opleidingsvormen. Zodat er altijd wel 1 is te vinden die bij jou en je leefstijl passen.
Vriendin is op laag niveau begonnen want snel klaar en toen ze die opleiding af had is ze een vervolgopleiding gaan doen. Zo komt ze steeds een stapje hoger. Daar is ook plaats voor want in de zorg werken veel vrouwen en is er bijna altijd personeelsgebrek vanwege zwangerschap of ziekte en als je verder wil dan is er dus bijna altijd wel een werkplek te vinden.