Werk & Studie alle pijlers

Onbedoeld baas gepasseerd.

29-05-2018 15:05 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb wat tips nodig om dit probleem zo goed mogelijk op te lossen.

Allereerst wat voor informatie:
Sinds 3,5 jaren werk ik als oproepkracht in een magazijn (bijbaantje).
Wegens mijn studie voer ik sinds 2 jaren kleine verbeterprojectjes uit in het magazijn.
Het klikt(e) erg goed met mijn baas, voor het gemak X, we zijn eensgezind, hebben onderlinge grapjes en vinden beide dat het beter kan en beide zitten we op gelijke voet hoe we dit kunnen bereiken.

De afgelopen maand was ik veel minder aanwezig dan normaal, normaal werk ik 1 a 2 dagen per week en in vakanties fulltime. Wegens drukte met de studie ben ik hooguit een dag aanwezig geweest.
Bij terugkomst (vandaag) blijkt dat X sinds drie weken een nieuwe directe leidinggevende heeft, voorheen was hij zijn eigen baas en viel X niet onder een directe hogere leidinggevende. Deze nieuwe baas heeft vrijwel dezelfde functie als X. Bij rondvragen aan collega's wist niemand hoe het precies zat, X zelf gaf geen duidelijk antwoord erop en leek het zelf ook niet zeker te weten.

Het conflict:
De hele dag was X nogal gesloten en niet zo goed gezind als altijd: hij sprak negatief over zijn nieuwe baas en hij sprak over druk bezig zijn met solliciteren bij andere bedrijven.
Daar ik heel erg graag wil blijven bij dit bedrijf en ook wel wilde weten wie die nieuwe baas was ben ik naar deze toegestapt, mijzelf voorgesteld en gevraagd wie hij was.
Hierop vroeg hij wie ik was en wat mijn taken waren, ook wilde hij weten waar ik mee bezig was. Uit het gesprek blijkt dat hij ook graag verbetering wilt en vrijwel dezelfde doelen heeft als X en mij. De nieuwe baas zei ook dat hij volgende graag een gesprek met wij wilt waarbij ik meer laat zien, zelf voel ik me hier niet oké bij en heb dan ook uitdrukkelijk gevraagd of X hier ook bij is.

Na afsluiting van het gesprek en terugkeer op het kantoor (gedeeld met de administratie, X en mijzelf) leek X nog geslotener dan voorheen. Bij het gesprek aangaan vroeg ik eerst of hij wist dat hij nu de leidinggevende is van de hele operatie, hierop gaf hij geen antwoord. Hierna vroeg ik of hij volgende week tijd heeft voor mij. Zijn enige antwoord was "Praat maar met hem", "Het is klaar", kort hierna is hij opgestaan en weggelopen.

Daar ik nog nooit een conflict met X heb gehad, het altijd goed heb kunnen vinden en we altijd op gelijke voet hebben gestaan vraag ik me af hoe dit opgelost kan worden.
laat het probleem van X niet jouw probleem worden, hij stelt zich vreselijk aan. Laat maar even betijen
X baalt dat hij iemand boven zich heeft
Niet. Lekker negeren. Hij is boos dat hij nu iemand boven zich heeft, niet jou probleem.
ik geef mn bek ook maar een douw
Oké, nu weet ik nog steeds niet wie nu wiens baas is
Jij hebt geen probleem met X en X heeft geen probleem met jou. X heeft een probleem met zichzelf en mogelijk met de nieuwe baas. Niet jouw probleem in ieder geval.
HaPu schreef:
29-05-2018 15:10
Oké, nu weet ik nog steeds niet wie nu wiens baas is
Baas (nieuw)
X
TO
Noem je dit een conflict? Ik lees gewoon iemand met een klotebui omdat de veranderingen hem niet aanstaan...
X is gewoon boos/gepikeerd dat hij nu verantwoordelijkheid moet gaan afleggen. Gewoon effe heen laten doen.

En voor jouw gewoon je werk doen waar voor je bent aangenomen en als je het gesprek hebt gehad je extra werk weer oppakken zo dat je zeker weet dat de nieuwe baas ook echt wilt dat jij die projecten doet.

Of je moet een mail hebben met een duidelijke afspraak over een project met deadline er in. ( dan heb je natuurlijk bewijs dat je gevraagd bent voor dat project).

Vooral als er verschuiving plaatsvinden die niet helemaal duidelijk zijn gaat iedereen zijn eigen werk extra verdedigen. En kan in jouw nadeel uitpakken vooral met het gedrag van x nu
Dit heeft niets met jou te maken. Hij voelt zich door de organisatie gepasseerd en hij weet donders goed dat jij daar ook niets aan kunt doen.

Ik vind eigenlijk dat je juist goed open kaart hebt gespeeld. Blijf gewoon lekker met X samenwerken, maar houd je buiten de verdere politiek. Als hij kritiek heeft op iets zal hij dat zelf aan moeten kaarten.

Het is overigens heel goed mogelijk dat hij in gesprek is over een vaststellingsovereenkomst waarin zijn dienstverband wordt beëindigd en dat X daarom zegt dat het allemaal over en voorbij is.

Niet mee bemoeien!
rosings schreef:
29-05-2018 15:12
Jij hebt geen probleem met X en X heeft geen probleem met jou. X heeft een probleem met zichzelf en mogelijk met de nieuwe baas. Niet jouw probleem in ieder geval.
Precies.
Je werkt er 1 dag in de week... kom op zeg... met je doelen...
rosings schreef:
29-05-2018 15:12
Eens.

Laat x maar even, die trekt wel weer bij. Of niet, maar dan nog is het niet jouw probleem.
Laat het hem zelf oplossen. Het is een grote meid/vent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind X heel onprofessioneel en kinderachtig overkomen. Sowieso snap ik ook niet waarom jij geen gesprek zou mogen hebben met de nieuwe baas zonder X erbij. Ik zou de bal bij X laten liggen, als ik het zo lees denk ik dat hij er überhaupt niet lang meer werkt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Doelen, verbeterprojecten....... je neemt jezelf nogal serieus he voor iemand met een bijbaantje in een magazijn?

Niet mee bemoeien, het is jouw zaak niet.
Stefke schreef:
29-05-2018 15:17
Noem je dit een conflict? Ik lees gewoon iemand met een klotebui omdat de veranderingen hem niet aanstaan...
Ik heb ook het idee dat hij even niet goed gehumeurd is. Trek je er niks van aan.
Een hond heeft een baas, jij hebt een leidinggevende.
In elk geval, niet zo zwaar opnemen allemaal.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Trek je er niks van aan. Jij hoeft niet voor je (ex) baas/leidinggevende te zorgen. Als hij een probleem heeft met de sitautie dan kan hij zelf het gesprek aan gaan lijkt me.
Onze tijd is nu.
jij hebt X toch helemaal niet gepasseerd? Je bent je voor gaan stellen en hebt vervolgens een gesprekje gehad. De nieuwe baas van X wil een gesprek met jou, prima, hij staat duidelijk een stapje hoger dus waarom niet?
als X daar niet mee wil dealen prima, maar c'est ca.

altijd kiezen voor jezelf. Als X moet kiezen tussen zichzelf of jou kiest hij ook voor zichzelf hoor.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik zie het conflict niet? Ben je bang dat X boos op je is omdat jij naar de 'baas' bent gegaan? Als dat zo is, dan is het het probleem van X hoor. Ik snap dat je het vervelend vindt dat X kortaf op je reageert, maar zou het lekker laten. Als X ergens last van heeft moet 'ie dat maar uitspreken. Als jij er last van hebt kun jij het ook open gooien naar X.

wittegeit schreef:
29-05-2018 15:42
Doelen, verbeterprojecten....... je neemt jezelf nogal serieus he voor iemand met een bijbaantje in een magazijn?

Niet mee bemoeien, het is jouw zaak niet.
Dit.
Ik haat namen als X, Y en 123. Waarom niet gewoon bij de naam noemen? Het zijn toch geen geheime codeberichten?
Jij hebt geen conflict, je (voormalig) leidinggevende is opzij gezet en baalt daarvan. Dit is dus niet tussen jou en hem.
Best wel raar dat iemand die oproepkrachten aanstuurt blijkbaar zelf geen manager heeft. Ik denk eerder dat die persoon altijd gedaan heeft of dat zo was (en dat hij alle vrijheid kreeg) en dat nu de teugels wat zijn aangetrokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven