Onbetaalde eerste werkdag

zondag 25 april 2021 om 14:18
Hoi!
Ik heb een vraag.
Vorige week heb ik gesolliciteerd op een baan in de zorg. Het sollicitatiegesprek ging goed en ze stelden voor om een dag mee te draaien. Ik heb veel ervaring in dit werk en waar normaal gesproken twee mensen op een groep staan zal ik op deze dag samen met een collega op de groep staan. Dit houdt dus in dat ik als een normale medewerker meedraai i.p.v. boventallig.
Het gaat om een hele dienst. En zoals gezegd, wordt er van mij verwacht dat ik gewoon meedraai. Ik krijg hier niet voor betaald, na deze dag wordt ik gebeld en dan bespreken we of ik aangenomen wordt en het salaris.
Mijn vraag is; is het normaal dat ik hiervoor niet betaald wordt?
Ik heb vaker meegedraaid om te kijken of het werk geschikt was maar dan was ik boventallig en ging het bovendien om een paar uurtjes.
Alvast bedankt!
Ik heb een vraag.
Vorige week heb ik gesolliciteerd op een baan in de zorg. Het sollicitatiegesprek ging goed en ze stelden voor om een dag mee te draaien. Ik heb veel ervaring in dit werk en waar normaal gesproken twee mensen op een groep staan zal ik op deze dag samen met een collega op de groep staan. Dit houdt dus in dat ik als een normale medewerker meedraai i.p.v. boventallig.
Het gaat om een hele dienst. En zoals gezegd, wordt er van mij verwacht dat ik gewoon meedraai. Ik krijg hier niet voor betaald, na deze dag wordt ik gebeld en dan bespreken we of ik aangenomen wordt en het salaris.
Mijn vraag is; is het normaal dat ik hiervoor niet betaald wordt?
Ik heb vaker meegedraaid om te kijken of het werk geschikt was maar dan was ik boventallig en ging het bovendien om een paar uurtjes.
Alvast bedankt!
zondag 25 april 2021 om 18:08
Dit is niet toegestaan en met goede redenen: