Werk & Studie alle pijlers

Onbetaalde training

28-02-2012 21:17 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi medeforummerTs,

Ik werk voor een soort van uitzendbureau dat zich geheel richt op 1 specifieke "functie" om het zo maar te zeggen. Nu ben ik laatst benaderd dat ze met iets nieuws gaan beginnen of ik daar aan mee wil doen(dat betekent voor mij dat ik blijf doen wat ik doe maar daarnaast ook andere werkzaamheden ga verrichten) de training zou dan en dan zijn en over de vergoeding zou nog gesproken worden.

Ik was best enthousiast! Had er zin in enzo. Krijg ik vandaag een mail over de precieze datum en tijd van de training (van 10 tot 17). Dus ik een mail terug schrijven dat ik dan idd wel beschikbaar was(moet er wel een werkcollege voor missen maar daar kom ik sowieso niet onderuit dus ok) en ik vroeg of ze die vergoeding nog besproken hadden.

Krijg ik als antwoord dat aangezien het bedrijf al een professional heeft ingehuurd en dat ze dus dusdanig investeren dat een vergoeding niet mogelijk zal zijn. Wel hebben ze besloten geen scholingsovereenkomst voor deze training af te sluiten(dat ze bij de eerste die ik in juni heb gevolgd(toen ging ik ook in dienst) wel hebben gedaan) dus zullen er voor ons geen extra kosten zijn.

Ik zit me dus even af te vragen...

1. Hoe zit dat precies met wel of niet vergoeden van trainingen? Wat zijn de regels daar precies over? Ik bedoel, ik ben wel een hele dag kwijt en zij zullen er ook aan verdienen als ik die takenuitbreiding heb.

2. Nu zit ik te twijfelen. Krijg er ook geen loonsverhoging voor, wel dus een uitbreiding takenpakket met meer verantwoordelijkheden. Uiteraard staat dit wel goed op mijn CV maar de kans dat ik hier na mijn afstuderen mee ga werken is zeer klein. Nu zit ik me af te vragen of ik het eigenlijk wel wil doen. Wat denken jullie?
Wapita, nee ik werk bij een ander bureau (wegens herkenbaarheid laat ik het even in het midden ). Ik vind het erg leuk! Ik adviseer klanten welke training het beste bij hun leerdoelen en wensen past en stem de inhoud van de training af met de trainer (op de praktijksituaties van de cursisten). Het is allemaal warm contact, dus geen koude sales. Ik heb psychologie gestudeerd, en eigenlijk kan ik het wel vergelijken met een soort van intakegesprek waarin je goed moet doorvragen, omdat het op de oppervlakte soms anders lijkt dan wat er daadwerkelijk speelt.

Ik mag inderdaad vaak op training als ik wil. Als een training bijvoorbeeld vol moet (of door moet gaan), of op onze eigen locatie plaatsvindt kan ik daar gratis aan deelnemen. Het is echter wel een aantal dagen (en dan een hele dag) dus het kan natuurlijk niet al te vaak omdat mijn werk er niet onder moet lijden. En ben daar dan ook wel transparant in tegen cursisten; dat ik bij het bedrijf zelf werk maar het erg leuk vindt om van elkaar te leren. Is meestal geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven