Werk & Studie alle pijlers

Ondernemingsplan praktijk..wie wil mij helpen??

06-08-2009 16:59 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey,

Ik heb speciaal even een account aangemaakt omdat ik een beetje vastzit en wie weet kan iemand van jullie me wel helpen!

Ik zit erover te denken om een eigen dietistenpraktijk te starten. Voordat ik bij alle officiele instanties ga aankloppen ben ik alvast begonnen om voor mezelf wat dingen op papier te zetten (lees ondernemingsplan..).

Ik heb voor mezelf geen duidelijk beeld hoe een ondernemingsplan er in de (para)medische dienstverlening uitziet, en loop daarom een beetje vast met mijn eigen plan. Is er iemand die mij aan een voorbeeld of verdere tips zou kunnen helpen?

Alvast super bedankt!
In de bieb en boekhandel zijn heel veel boeken te vinden over ondernemingsplannen in verschillende sectoren. Ik denk dat je ook op het internet al een heel eind komt.
Volgens mij is er binnenkort weer een ondernemingsdag bij de kvk, moet je even kijken! Ze kunnen je daar ook heel goed verder helpen en adviezen geven
Niet specifiek voor de paramedische dienstverlening, maar het is in elk geval een goed begin: Ondernemingsplan Kamer van Koophandel .
Hallo MiekjeME,

Het helpen schrijven van ondernemersplannen is al jaren mijn vak. Als je dat op prijs stelt, kunnen we even bellen om je belangrijkste vragen/dilemma's kort door te nemen.

groeten,
Er bestaat een nascholing voor diëtisten over het starten van een praktijk, kijk eens op de NVD-site of in het nascholingenpakket.

xx lisa.
Ik heb zelf mijn ondernemingsplan geschreven aan de hand van het voorbeeld van de Kamer van Koophandel, zoals in de link van Elyn. In dat plan staan vragen die je moet (kunt) beantwoorden. Als je vervolgens de antwoorden op die vragen ombouwt tot een goed lopende tekst, ben je een heel eind.

Het financiële gedeelte (ik geloof hoofdstuk 5) vond ik te beperkt, dus dit heb ik apart gemaakt (gedeeltelijk met hulp van een accountant)

Het is best wel wat werk, maar er wordt regelmatig naar gevraagd, is mijn ervaring. En voor jezelf is het ook fijn om het e.e.a. op een rijtje te hebben (dat lees je overal en dat is ook écht zo)

Succes!
Hebben jullie geen beroepsvereniging die je kan helpen? En heb je contact opgenomen met het ROS (regionale ondersteuningsstructuur) in jouw buurt? VVAA kan je vast ook helpen, maar misschien wil je eerst wat meer beslagen ten ijs komen voordat je je met een officiele adviseur inlaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven