Werk & Studie alle pijlers

Oneerlijk verdeeld in mijn ogen

10-12-2015 10:29 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Het is nu eenmaal niet eerlijk verdeeld in de wereld. Wen er maar aan.
Zelfstandige worden, kun je zelf het meest verdienen.
als het goed is is elke schakel onmisbaar dus dat argument is zinloos.

een auto wel voor verkoop maar niet voor support is logisch

wel of geen targetbonus ook

13de maand zou bedrijfsbreed moeten zijn ivm gelijke rechten

laat hem solliciteren voor de verkoop?
En doooooor!
Wat een gecalimero

Jij werkt denk ik niet?
Tsja, dat is toch bijna altijd zo?

Hier heeft Sales ook meer bonussen dan de rest.

Bovendien moeten zij steeds naar de klanten dus hebben ook een comfortabele auto nodig.

Dat is gewoon onderdeel van de (secundaire) arbeidsvoorwaarden.

Of vind je het ook oneerlijk dat de manager meer verdient dan de receptionist?
Oh.

En waar komt jouw illusie vandaan dat de wereld eigenlijk eerlijk zou moeten zijn?
En wat vindt je partner er zelf van?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Als hij destijds akkoord gegaan is met de voorwaarden waaronder hij werkt, dan kan hij niet achteraf komen klagen dat een ander meer krijgt en dat dat oneerlijk is. Bedoel..dan had je niet akkoord moeten gaan met het voorstel dat je kreeg.
Ik vind het eerlijk gezegd logisch. Auto heb je nodig om bij klanten langs te gaan (komt jouw man uberhaupt bij klanten?) en bonussen zijn vooral bedoeld om je verkoopresultaten zo hoog mogelijk te krijgen.
Zonder goede schoonmakers kan een bedrijf ook niet. Maar die krijgen meestal niet zoveel als ander personeel.
Dat de verkoopafdeling een lease auto heeft en een bonus is in veel bedrijven zo. Zij slepen de klanten namelijk binnen. 13e maand zou dan wel voor het hele bedrijf moeten gelden, vind ik persoonlijk.

Maar als hij zo gewild is, waarom niet solliciteren? Krijgt hij weleens aanbiedingen van andere bedrijven?
Weet jij wel iets van de achtergronden van de besluitvorming rond de voordelen? Ik kan me voorstellen dat een werkgever ervoor kiest om een lease-auto te geven aan verkopers, omdat die vaak naar klanten toe moeten door heel het land. Support hoeft dit waarschijnlijk niet.

En wie weet heeft een verkoop-werknemer wel een lager loon en zal hij met bonussen zijn salaris moeten verhogen.
Op die 13e maand na vind ik er niets raars aan. Wellicht kan je man daar een keer naar informeren.
Hij heeft toch gewoon een heel andere baan dan de verkopers? Die zullen ook wel ander salaris hebben dan jouw man (lager in de basis, ivm bonus, of juist hoger ivm ander opleidingsniveau), is dat dan ook niet eerlijk?
Get over it of zoek een andere baan.
quote:Honeymoonquiz schreef op 10 december 2015 @ 10:40:

Get over it of zoek een andere baan.Het is niet eens haar baan. Het is de baan van haar man.
Weet je wel wat voor een hel een baan in de sales kan zijn? Ik heb mijn telefoon, laptop, auto en bonus ingeleverd omdat ik stapelgek werd. Ondanks dat ik er een talent voor heb, begin ik er nooit weer aan. Overigens werden wij juist uitgesloten van een dertiende maand.
quote:Zusenzoo schreef op 10 december 2015 @ 10:33:

Wat een gecalimero

Jij werkt denk ik niet?Exact dit dus. Sjongejonge.. Dan regel je voor jezelf een baan met een 13e maand, leaseauto en bonussen.
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
Oh, en Piet, die vorig jaar bij support is komen werken en een hoger salaris heeft weten te onderhandelen dan jouw man, die al tien jaar lijdzaam op zn gouden bergen zit te wachten is waarschijnlijk ook niet eerlijk.
..
Eh, je weet dat die verkopers bij klanten komen en hun auto hun visitekaartje is? Je weet dat ze gemotiveerd worden om meer te verkopen? Bij support zit je achter je bureau en help je de klanten, vaak zie je ze fysiek niet en hoef je er niet naar toe. Overigens bellen ze jou, dus jij hoeft je best niet te doen hen te benaderen om je diensten af te nemen.

Dus: verkoper reist, moet harder presteren. Support zit op één plek en krijgt de klanten toegereikt. Zie je het verschil?
Zo werkt dat. Helaas.

Bij mijn vriend op werk is dat ook zo. Medewerkers die klantcontact hebben krijgen een dikke leasewagen, mijn vriend niet.

Dat is niet oneerlijk, dat is gewoon hoe het in de commerciële wereld werkt.
't Is nu eenmaal een feit dat een bedrijf afhankelijk is van talentvolle verkopers, die, als ze maar goed genoeg zijn, ook bij de concurrent gewild zijn.

Support is wel belangrijk, maar het bedrijf is er niet van afhankelijk.

Dus je moet zoiets zien door de ogen van de baas.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Justmaartje123 schreef op 10 december 2015 @ 10:41:

Weet je wel wat voor een hel een baan in de sales kan zijn? Ik heb mijn telefoon, laptop, auto en bonus ingeleverd omdat ik stapelgek werd. Ondanks dat ik er een talent voor heb, begin ik er nooit weer aan. Overigens werden wij juist uitgesloten van een dertiende maand. Dat is écht geen baan voor mij. Ik heb zoveel respect voor verkopers. Moeten kunnen lullen als Brugman, charmant uit de hoek komen maar ook weer niet teveel, klanten benaderen, binnenhalen en tevreden houden, iedere dag netjes er op staan en de auto altijd gewassen hebben... Doe mij de support job maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven