Werk & Studie alle pijlers

Ongelijk behandeld/ondergewaardeerd

09-12-2019 07:32 79 berichten
Ik weet niet of ik dit bij werk, psyche of relaties moet plaatsen

Ik doe al negen jaar vrijwilligerswerk op een scoutinggroep. Ik ben al lid sinds mijn elfde en breng er al jaren veel tijd door ook buiten de tijd met de kinderen om
Ik heb dit altijd met heel veel plezier gedaan en al die tijd mijn hart en ziel er in gestoken
Nu is het tijd om, in ieder geval tijdelijk, te stoppen

Vorig jaar is iemand anders gestopt. Voor haar zijn de ouders van de kinderen ingelicht en is er een afscheidscadeautje geregeld.
Voor mij gebeurd dit niet.

Afgelopen week heb ik mijn teamleider een berichtje gestuurd omdat ik er over wilde praten. Het zit mjn dwars en ik wilde de lucht graag klaren.
Hij is zonder iets te zeggen weggegaan nadat we klaar waren met het gedeelte voor de kinderen

Dat het nu zo rot afgesloten lijkt te worden doet mij heel erg pijn.
Daar bovenop kwam de realisatie dat dot niet de eerste keer is dat er voor een ander wel iets leuks word gedaan en voor mij niet.
Zoals het geregistreerd partnerschap met mijn vriend (die nog langer vrijwillig is bij deze club) een nader stel heeft een bloemetje gehad en wij niks
Bij het aankondigen van een zwangerschap ook voor die persoon een bloemetje en een berichtje op social media voor de ouders en leden. Bij mij is er geen woord over rerept

Ik heb nooit gedacht mijn tijd bij deze club zo naar aaf te sluiten. Ik ben er best wel verdrietig om
Ik weet niet zo goed hoe nu verder
@ginnyjones je hoeft mij niet te geloven, maar ik geef echt niks om cadeautjes enzo

Ik kan niet zelf een mail sturen naar de ouders omdat ik de in inloggegevens niet heb
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
10-12-2019 08:18
@ginnyjones je hoeft mij niet te geloven, maar ik geef echt niks om cadeautjes enzo

Ik kan niet zelf een mail sturen naar de ouders omdat ik de in inloggegevens niet heb

Het gaat ook niet om de fysieke cadeautjes, maar het moment van stilstaan, de waardering.
Want inderdaad, anders had je de kinderen allang zelfgeprinte briefjes mee kunnen geven als dat echt zo belangrijk was.
Dan zou je topic ook een andere titel hebben.
.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
10-12-2019 01:12
Dat geloof ik niet, je bent namelijk heel erg teleurgesteld dat je geen feestje of cadeautje krijgt terwijl anderen dit wel hebben gehad. Dat mag je best toegeven hoor.

Je hebt al vele adviezen gehad hier, wat ik zou doen staat daar haaks op denk ik. Ik zou me niet laten kennen, zelf een mailtje hebben gestuurd aan de ouders of een simpel briefje meegegeven hebben aan de kinderen waarin ik aangaf dan en dan voor het laatst te zijn. Niks meer, niks minder. Als niemand er iets om zou geven dan zou mij dat ook pijn doen maar ik zou het nooit uitspreken. Ik zou thuis een potje janken, een dag of 2 zelfmedelijden hebben en dan doorgaan. Moeten vragen om waardering vind ik erg kansloos.

Helemaal mee eens.
Wat ik eerder zei, graag of niet hoor.
.
GinnyJones schreef:
10-12-2019 01:12
Dat geloof ik niet, je bent namelijk heel erg teleurgesteld dat je geen feestje of cadeautje krijgt terwijl anderen dit wel hebben gehad. Dat mag je best toegeven hoor.

Je hebt al vele adviezen gehad hier, wat ik zou doen staat daar haaks op denk ik. Ik zou me niet laten kennen, zelf een mailtje hebben gestuurd aan de ouders of een simpel briefje meegegeven hebben aan de kinderen waarin ik aangaf dan en dan voor het laatst te zijn. Niks meer, niks minder. Als niemand er iets om zou geven dan zou mij dat ook pijn doen maar ik zou het nooit uitspreken. Ik zou thuis een potje janken, een dag of 2 zelfmedelijden hebben en dan doorgaan. Moeten vragen om waardering vind ik erg kansloos.
Ik zou het ook zo doen ja. Stop dat feestje maar waar het donker is, ik had zelf op een briefje geschreven dat ik ga stoppen en verder zou ik het thuis wel vervloekt hebben. Maar ik begrijp ook dat iedereen er anders mee omgaat. Maar als jij zo'n type bent als ik en liever in stilte/hoekje gaat zitten hunkeren naar waardering, dan ga je het gewoon niet krijgen. Wie er openlijk om vraagt en zichzelf beter in de kijker speelt krijgt het eerder.

Ik heb inmiddels geleerd daar niet als slachtoffer mee om te gaan maar het gewoon te accepteren als onderdeel van wie ik ben. Ik speel mezelf niet in de kijker, en het gevolg daarvan is dat ik niet snel waardering zal krijgen. Dat is dan maar zo. Ik ga niet dood zonder schouderklopjes.
Arcticfox1 schreef:
09-12-2019 11:18
I

Wat de situatie zo naar maakt is dat er door het bestuur, en mijn medevrijwilligers (inclusief teamleider) met mij anders word omgegaan dan andere die in een zelfde situatie hebben gezeten
Alsof al die jaren inzet er niet toe doen voor mij, maar voor een ander wel
Het gebrek aan communicatie naar ouders en leden steekt mij ook. Ik ben voor sommige nu opeens weg terwijl ik al meermaals heb aangekaart dat ik had gemerkt dat er behoefte aan is
Ik ga me niet populair maken met het volgende maar ik heb een familielid die behoorlijk blind is voor haar eigen houdingen die loopt ook altijd tegen dit soort dingen aan. De inzet, het enthousiasme, de loyaliteit, alles is in orde maar ze heeft een houding die eigenlijk niemand trekt en dat is dat ze heel belerend is naar iedereen, weet het altijd beter en wijst iedereen graag op tekortkomingen en verantwoordelijkheden. Er zijn maar weinig mensen die behoefte hebben aan iemand die "het altijd beter weet". Wat het heel moeilijk maakt is dat ze in feite niets fout doet maar haar houding niet uit te staan is dus je kan haar er ook niet echt op aanspreken, als je dat wel doet dan komt ze altijd met een reeks verhalen van mensen die haar wel waarderen en ziet ze echt niet hoe ze zich gedraagt. In jouw geval zie ik het ook, iedereen gaat anders met jou om dan met anderen en het doet je (terecht) verdriet maar sommige dingen kun je niet afdwingen en er moet toch echt een reden zijn waarom jij de uitzondering op de regel bent. Probeer in het gesprek eens eerlijk te vragen wat jou de uitzondering maakt, wellicht krijg je iets te horen waar je niet bewust van bent maar die je wel kan gebruiken in de volgende groep waar je mee aan de slag gaat om dit een volgende keer te voorkomn.
Geronimo2 ^Misschien is vrijwilligerswerk anders, maar ik heb toch regelmatig van door velen als vervelend beschouwde collega’s afscheid genomen. Er werd altijd aandacht aan besteed en over eventuele nare karaktertrekjes hoor je dan niemand meer. Een speech met een opsomming van herinneringen en prestaties, een collage, al dat soort onzin. Als iemand na 11 jaar vertrekt, dan besteed je daar als organisatie aandacht aan, of je iemand nou mocht of niet.
Het klinkt alsof je gewoon niet echt populair was daar.....
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
10-12-2019 14:25
Het klinkt alsof je gewoon niet echt populair was daar.....
Dat doet er m.i. niet toe. Populair of niet, als je jaar in jaar uit gebruik maakt van andermans vrijwillige inzet kun je er als team op z'n minst voor zorgen dat de kinderen in dit geval een afscheidsattentie knutselen/regelen, ongeacht de onderlinge teamverhouding.

Trouwens, zelfs al zou de samenwerking zo slecht bevallen zijn, dan nog heeft de leiding niet aangegeven de samenwerking te willen stopzetten. Rond het dan ook respectvol af en dat heeft niets met populariteit te maken.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
EnglishmaninNewYork schreef:
10-12-2019 15:31
Dat doet er m.i. niet toe. Populair of niet, als je jaar in jaar uit gebruik maakt van andermans vrijwillige inzet kun je er als team op z'n minst voor zorgen dat de kinderen in dit geval een afscheidsattentie knutselen/regelen, ongeacht de onderlinge teamverhouding.

Trouwens, zelfs al zou de samenwerking zo slecht bevallen zijn, dan nog heeft de leiding niet aangegeven de samenwerking te willen stopzetten. Rond het dan ook respectvol af en dat heeft niets met populariteit te maken.
Eens. Ik vind het anders wel erg profiteren, wel gebruik maken van iemand en misschien onderling klagen maar niks zeggen en dan zo'n schop nageven.
Je hoeft elkaar niet stuk te maken, laat iemand gewoon in zijn waarde.
Ik heb waarschijnlijk donderdagavond een gesprek

Vandaag was een vriendin van diezelfde club hier. Hadden we al afgesproken voordat dit zaterdag was voorgevallen.
Zij geeft leiding aan een andere leeftijdsgroep.
Blijkt dat zij een tijdje geleden zelf al een berichtje naar mijn teamleider heeft gestuurd in de trant van. Arcticfox is er binnenkort voor het laatst ga je daar nog wat leuks voor doen

Ik hoef niet populair te zijn ofzo
Ik heb hele leuke contacten en vriendschappen op deze club. Dat zijn alleen niet de mensen waarmee ik het team voor de kinderen draai. Dat zijn de. Mensen waar ik zelf jeugdlid mee ben geweest en mensen die ik met de 21+ activiteiten zie

Ik heb tot nu toe ook nog nooit eerder het idee gehad dat ik anders werd behandeld dan anderen
Als het met dit getrek en gesleur moet, zou ik helemaal geen zin meer hebben in dat afscheid. En zou ik wel grotendeels klaar zijn met deze groep mensen (de mede-leiding).

Ik zou zelf een briefje maken en dat gewoon 20 of desnoods 200 keer afprinten en dat meegeven met alle kinderen. Zijn de ouders ineens op de hoogte.
Desnoods zet je er nog een e-mailadres op voor ouders die je nog willen bedanken / contact willen houden.
Als ik dat bestuur was zou ik overigens gewoon standaard een (tijdelijk) afscheid zelf gaan regelen. En gewoon regels gaan maken "wat doen we met iemand die afscheid neemt" en "wat is het bedrag voor een cadeau dat we geven".
Zelfde met "wat doen we bij een zwangerschap / geboorte" en dergelijke.

Kennelijk lukt het onderling niet of alleen als je hoofd de hoofdleiding aanstaat, dan maar het een niveau omhoog tillen en er iemand in 't bestuur verantwoordelijk voor maken die zo'n dingen bijhoudt, communiceert, feestjes plant, iedereen uitnodigt, cadeaus koopt, ...

Als je in gesprek gaat met 't bestuur kan je dat ook perfect als tip meegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ja heel vervelend. Waarom dan niet het initiatief in eigen hand nemen. Dus zelf je afscheid aankondigen en op de dag van je afscheid de kinderen en andere begeleiders trakteren. Felicitaties en bedankjes komen dan vanzelf wel.
Toch vanavond nog een gesprek gehad met het bestuur vanavond

Allereerst heb ik excuses aangeboden gekregen dat wij zijn overgeslagen wat betreft een aardigheidje van het bestuur ivm partnerschap en zwangerschap. Dat is stomweg vergeten en was niet de bedoeling. Ze snappen ook wel dat het een verkeer beeld van (onder) waarderingen en ongelijkheid kan veroorzaken. Ze willen met het bestuur daar nu duidelijkere afspraken over maken.
Ik geloof oprecht dat het geen opzet is geweest

Mijn teamleider is aangesproken op de gang van zaken en na het horen van mijn kant van het verhaal komen er meer gesprekken met hem om herhaling in de toekomst te voorkomen
Zoals het nu is gelopen wordt niet gezien als respectvol of acceptabel. Dit is eigelijk het lange termijn plan wat zich nu gaat uitrollen

Ze wilde mij nu ook voor de korte termijn iets bieden. Ze zouden het jammer vinden dat ik nu direct stop en dan misschien spijt krijg dat ik geen tijd he gemaakt voor mijn. Ook al moet ik dat misschien zelf regelen. Daar ga ik nog ven over nadenken hoe en wat ik wil doen zaterdag

Verder wil het bestuur deze week nog een Facebook berichtje plaatsen over mijn vertrek zodat de ouders op de hoogte zijn voordat ik weg ben
Alle reacties Link kopieren
Met alle respect, ik zou zelf geen behoefte meer aan een afscheid hebben. Gezien de gang van zaken zou ik per direct stoppen, maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen.
Wat er nu "geregeld" wordt, komt toch niet echt spontaan over.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo benieuwd welke scoutinggroep dit is!. Wat een bizar gedoe allemaal.
Wat ben ik blij met onze groep!.
Froezel schreef:
11-12-2019 08:04
Ik ben zo benieuwd welke scoutinggroep dit is!. Wat een bizar gedoe allemaal.
Wat ben ik blij met onze groep!.
Dat er een keer wat misgaat zegt niks over hoe leuk en gezellig het verder is bij deze vereniging
Arcticfox1 schreef:
10-12-2019 22:46
Ze wilde mij nu ook voor de korte termijn iets bieden. Ze zouden het jammer vinden dat ik nu direct stop en dan misschien spijt krijg dat ik geen tijd he gemaakt voor mijn. Ook al moet ik dat misschien zelf regelen. Daar ga ik nog ven over nadenken hoe en wat ik wil doen zaterdag

Verder wil het bestuur deze week nog een Facebook berichtje plaatsen over mijn vertrek zodat de ouders op de hoogte zijn voordat ik weg ben
Dit begrijp ik niet zo goed. Excuses over alles maar ondertussen wordt er nog steeds niks georganiseerd?
Ik zou zelf een taart meebrengen voor de kinderen op je laatste dag maar verder niks regelen. Ze bekijken het maar.
Goed resultaat zeg! Fijn dat je steun krijgt en dat je bevestiging krijgt dat dit niet klopt. Zegt iets over hoe je het hebt aangegeven.
Froezel schreef:
11-12-2019 08:04
Ik ben zo benieuwd welke scoutinggroep dit is!. Wat een bizar gedoe allemaal.
Wat ben ik blij met onze groep!.
Zo te lezen stranden alle signalen bij een specifieke teamleider. Dat zegt dus niets over de groep zelf.
Misschien is de teamleider sociaal niet zo handig?
Rosalind schreef:
11-12-2019 08:54
Dit begrijp ik niet zo goed. Excuses over alles maar ondertussen wordt er nog steeds niks georganiseerd?
Ik zou zelf een taart meebrengen voor de kinderen op je laatste dag maar verder niks regelen. Ze bekijken het maar.
Ik ga zelf iets voor de kinderen regelen denk ik.
Het is meer dat ik op dit punt niks meer van de teamleider verwacht. Als ik het nog leuk wil maken voor de kinderen en mijzelf dan denk ik dat ik daar beter zelf voor zorgen
Eames6 schreef:
11-12-2019 09:09
Zo te lezen stranden alle signalen bij een specifieke teamleider. Dat zegt dus niets over de groep zelf.
Misschien is de teamleider sociaal niet zo handig?
Klopt
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het ook niet meer hoeven hoor. Kids een kleine traktatie mee en een briefje ter info voor de ouders en klaar. Ik neem aan dat die teamleider er dan zaterdag ook is en de kans dat er een gespannen sfeer hangt door dit alles is erg aanwezig. Dus een snelle zakelijke afhandeling zou mijn voorkeur hebben.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het juist niet zo zijn als ik er jarenlang met plezier gewerkt heb. Dan laat ik mijn afscheid van de kinderen en mensen met wie ik wel met veel plezier gewerkt heb niet door miscommunicatie/onhandigheid/onwil van 1 leider door de neus boren.

TO, goed dat je zelf wat onderneemt en ik hoop dat je alsnog een leuk afscheid hebt zaterdag :thumbsup:
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
11-12-2019 10:56
Klopt

Maar waarom trek jij het je dan zo persoonlijk aan? Je lijkt het ook naar de hele organisatie te trekken terwijl de oorzaak zo te lezen vooral bij jouw teamleider ligt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven