Ongelijk behandeld/ondergewaardeerd

maandag 9 december 2019 om 07:32
Ik weet niet of ik dit bij werk, psyche of relaties moet plaatsen
Ik doe al negen jaar vrijwilligerswerk op een scoutinggroep. Ik ben al lid sinds mijn elfde en breng er al jaren veel tijd door ook buiten de tijd met de kinderen om
Ik heb dit altijd met heel veel plezier gedaan en al die tijd mijn hart en ziel er in gestoken
Nu is het tijd om, in ieder geval tijdelijk, te stoppen
Vorig jaar is iemand anders gestopt. Voor haar zijn de ouders van de kinderen ingelicht en is er een afscheidscadeautje geregeld.
Voor mij gebeurd dit niet.
Afgelopen week heb ik mijn teamleider een berichtje gestuurd omdat ik er over wilde praten. Het zit mjn dwars en ik wilde de lucht graag klaren.
Hij is zonder iets te zeggen weggegaan nadat we klaar waren met het gedeelte voor de kinderen
Dat het nu zo rot afgesloten lijkt te worden doet mij heel erg pijn.
Daar bovenop kwam de realisatie dat dot niet de eerste keer is dat er voor een ander wel iets leuks word gedaan en voor mij niet.
Zoals het geregistreerd partnerschap met mijn vriend (die nog langer vrijwillig is bij deze club) een nader stel heeft een bloemetje gehad en wij niks
Bij het aankondigen van een zwangerschap ook voor die persoon een bloemetje en een berichtje op social media voor de ouders en leden. Bij mij is er geen woord over rerept
Ik heb nooit gedacht mijn tijd bij deze club zo naar aaf te sluiten. Ik ben er best wel verdrietig om
Ik weet niet zo goed hoe nu verder
Ik doe al negen jaar vrijwilligerswerk op een scoutinggroep. Ik ben al lid sinds mijn elfde en breng er al jaren veel tijd door ook buiten de tijd met de kinderen om
Ik heb dit altijd met heel veel plezier gedaan en al die tijd mijn hart en ziel er in gestoken
Nu is het tijd om, in ieder geval tijdelijk, te stoppen
Vorig jaar is iemand anders gestopt. Voor haar zijn de ouders van de kinderen ingelicht en is er een afscheidscadeautje geregeld.
Voor mij gebeurd dit niet.
Afgelopen week heb ik mijn teamleider een berichtje gestuurd omdat ik er over wilde praten. Het zit mjn dwars en ik wilde de lucht graag klaren.
Hij is zonder iets te zeggen weggegaan nadat we klaar waren met het gedeelte voor de kinderen
Dat het nu zo rot afgesloten lijkt te worden doet mij heel erg pijn.
Daar bovenop kwam de realisatie dat dot niet de eerste keer is dat er voor een ander wel iets leuks word gedaan en voor mij niet.
Zoals het geregistreerd partnerschap met mijn vriend (die nog langer vrijwillig is bij deze club) een nader stel heeft een bloemetje gehad en wij niks
Bij het aankondigen van een zwangerschap ook voor die persoon een bloemetje en een berichtje op social media voor de ouders en leden. Bij mij is er geen woord over rerept
Ik heb nooit gedacht mijn tijd bij deze club zo naar aaf te sluiten. Ik ben er best wel verdrietig om
Ik weet niet zo goed hoe nu verder

maandag 9 december 2019 om 11:19
Ik ben zelf veel harder. Ik vind jullie reacties naar die leidinggevende zacht en te lief.
Die persoon is egoïstisch en ondankbaar. Ik zou mij direct uitspreken dat dit niet oké is en dat je het onprofessioneel naar de ouders toe vindt. En ik (maar dat is van uit emotie) zou nog even toelichten dat je genoodzaakt bent de ouders te informeren dat er onduidelijkheid is door de laksheid van deze persoon. Hij maakt het een probleem voor jou nota bene. 10 minuten wachten.. Hij mag dankbaar zijn dat iemand zich jaren vrijwillig heeft ingezet.
Die persoon is egoïstisch en ondankbaar. Ik zou mij direct uitspreken dat dit niet oké is en dat je het onprofessioneel naar de ouders toe vindt. En ik (maar dat is van uit emotie) zou nog even toelichten dat je genoodzaakt bent de ouders te informeren dat er onduidelijkheid is door de laksheid van deze persoon. Hij maakt het een probleem voor jou nota bene. 10 minuten wachten.. Hij mag dankbaar zijn dat iemand zich jaren vrijwillig heeft ingezet.

maandag 9 december 2019 om 11:20
Dot heb ik over de afgelopen weken al een paar keer aangegevenminnimouse schreef: ↑09-12-2019 11:09Precies.
En dan gelijk even aanhalen dat je van meerdere ouders het signaal krijgt dat ze van niks weten.

maandag 9 december 2019 om 11:24
Als je niet aangeeft wat je wel zou willen krijg je het sowieso niet.Arcticfox1 schreef: ↑09-12-2019 11:20Dot heb ik over de afgelopen weken al een paar keer aangegeven
Alleen aangeven wat je niet zou willen helpt niet, dan krijg je niets.

maandag 9 december 2019 om 11:29
Meestal gaat er een een soort nieuwsbrief mailtje uit voor dit soort dingen. Vaak samen met andere dingen die handig zijn voor ouders om te weten
Dan zijn ouders geïnformeerd en kunnen ze zelf weten wat ze met die informatie doen en weten ze wat voor team er bij hun kinderen staat (vind ik ook een punt dat ze nu niet weten, want heel veel ouders spreken mij vaak. Als eerste aan als er iets aan de hand is}
Er is twee/drie weken terug zo'n mail geweest, maar ook daarin werd er geen woord over gerept
Toen ook weer aangegeven dat. Ik vna ouders signalen krijg over onduidelijkheid over mijn vertrek
Dan zijn ouders geïnformeerd en kunnen ze zelf weten wat ze met die informatie doen en weten ze wat voor team er bij hun kinderen staat (vind ik ook een punt dat ze nu niet weten, want heel veel ouders spreken mij vaak. Als eerste aan als er iets aan de hand is}
Er is twee/drie weken terug zo'n mail geweest, maar ook daarin werd er geen woord over gerept
Toen ook weer aangegeven dat. Ik vna ouders signalen krijg over onduidelijkheid over mijn vertrek

maandag 9 december 2019 om 11:31
maandag 9 december 2019 om 11:49
Herfstblaadje19 schreef: ↑09-12-2019 10:56Kom op zeg. Het probleem is dat niemand de moeite neemt om een fatsoenlijk afscheidsgebaar voor TO te regelen, die zich daar jarenlang heeft ingezet. En dan een leidinggevende die ondanks hun gemaakte afspraak gewoon naar huis gaat. Ik vind het ronduit asociaal. Wat een bittere nasmaak zeg.
Ja kan zijn, maar als iedereen denkt dat iemand anders het wel regelt (want TO deed het altijd), gebeurt er dus niks.
Overigens zou het mijn eer te na zijn om dan nog zelf om een afscheid te vragen. Graag of niet hoor.
.
maandag 9 december 2019 om 12:16
Zo is dus het leven en zo zijn mensen. Ik heb dit in het verleden al vaker meegemaakt maar heb mijn lesje wel geleerd, ik ben er harder door geworden en niemand hoeft nog op mij te rekenen. Je krijgt toch alleen maar stank voor dank!
Het is echt een schande dat je zelf zo moet bedelen om een deftig afscheid.
Het is echt een schande dat je zelf zo moet bedelen om een deftig afscheid.

maandag 9 december 2019 om 13:41
Ik heb contact opgenomen met iemand van het bestuur
Ze gaan sowieso in gesprek met de teamleider en komen daar bij mij nog op terug
Ze hebben toevalig vanavond een overleg daar gaan ze onder andere bespreken hoe het heeft kunnen gebeurd dat vanuit het bestuur vrijwilligers niet gelijk worden behandel
Ze hebben toevalig vanavond een overleg daar gaan ze onder andere bespreken hoe het heeft kunnen gebeurd dat vanuit het bestuur vrijwilligers niet gelijk worden behandel
maandag 9 december 2019 om 13:54
Wat goed dat je dat gedaan hebt! Je verdient een fatsoenlijk afscheid. Ik kan me voorstellen dat de ouders en kinderen ook teleurgesteld zijn als je ineens verdwenen bent. Dus goed gedaan!Arcticfox1 schreef: ↑09-12-2019 13:41Ik heb contact opgenomen met iemand van het bestuur

maandag 9 december 2019 om 14:33
Stoer van je!Arcticfox1 schreef: ↑09-12-2019 13:41Ik heb contact opgenomen met iemand van het bestuur
Ze hebben toevallig vanavond een overleg daar gaan ze onder andere bespreken hoe het heeft kunnen gebeurd dat vanuit het bestuur vrijwilligers niet gelijk worden behandeld.
Je verdient gewoon een afscheid.
Ook voor de kinderen is het goed als er een afscheidsmoment is.
Bij vrijwilligerswerk is er zo vaak gezeik of ongelijke behandeling.
Ik heb het zelf ook meegemaakt.
maandag 9 december 2019 om 14:59
Heel vervelend. Maar ook herkenbaar wel. Ik heb dat ook wel vaak meegemaakt en het is dan moeilijk om niet persoonlijk te nemen. In mijn geval krijg ik dan ook een slachtofferig 'zie je wel'-gevoel, zo van dat ik word bevestigd in mijn gevoel dat ik er niet toe doe.
Waarschijnlijk heb jij je altijd bescheiden opgesteld, terwijl de anderen die wel een bloemetje kregen veel zichtbaarder waren. Mensen zien het niet als deugd dat jij je jarenlang belangeloos hebt ingezet en attent bent geweest, dat vinden ze dan normaal.
Ik vind overigens dat je al heel goed voor jezelf bent opgekomen. Ik ben benieuwd hoe ze dit nu op gaan pakken...
Waarschijnlijk heb jij je altijd bescheiden opgesteld, terwijl de anderen die wel een bloemetje kregen veel zichtbaarder waren. Mensen zien het niet als deugd dat jij je jarenlang belangeloos hebt ingezet en attent bent geweest, dat vinden ze dan normaal.
Ik vind overigens dat je al heel goed voor jezelf bent opgekomen. Ik ben benieuwd hoe ze dit nu op gaan pakken...
maandag 9 december 2019 om 15:14

maandag 9 december 2019 om 15:34
Als ik het nieteuj had gevonden om te doen dan had ik er niet zoveel jaren mijn tijd en energie ingestokenCatherineTheGreat schreef: ↑09-12-2019 15:14Misschien is het handig om erover na te denken of je het vrijwilligerswerk deed omdat je het leuk vond of om gewardeerd te worden?
Het is niet vervelend bedoeld meer om je eigen rust te vinden!
Ik vind het niet leuk zoals het nu gaat, maar ik heb er heel veel lol gehad in die tijd.

maandag 9 december 2019 om 16:15
Goed van je!Arcticfox1 schreef: ↑09-12-2019 13:41Ik heb contact opgenomen met iemand van het bestuur

maandag 9 december 2019 om 19:26
Arcticfox1 schreef: ↑09-12-2019 13:41Ik heb contact opgenomen met iemand van het bestuur
Goed bezig, zeg.
Ergens denk ik dat je teveel op de achtergrond bent geweest, waardoor je niet zo opvalt. NIet dat dat uit moet maken, hoor, absoluut niet, maar zo werkt het vaak wel.
Maar je laat zien dat ze niet met je kunnen sollen. En die leider van jou is een dikke lul. En onbeschoft. Heeft totaal geen respect voor jou. Hopelijk krijgt hij flink op zijn kop.
Laat je weten hoe het gegaan is.

maandag 9 december 2019 om 22:27
Ze hebben ook al met mijn teamleider gesproken. Ik ben benieuwd wat hij te zeggen had
Ik overweeg nog om dan maar per direct te stoppen. Maar voor andere teamleden en vooral voor de kinderen en mijzelf vind ik dat ik een fijne laatste dag moet kunnen hebben
Het ligt er een beetje aan of er iets fatsoenlijks uit gaat komen de komende dagen.
Voor mijzelf wil ik die knoop uiterlijk donderdag doorhakken. Aangezien ik er zaterdag weer zou moeten zijn. Dan zou ik nog tijd hebben om de rest in te lichten waarom ik niet meer kom
Ik merk wel dat ik nu boos begin te worden. Kalm, maar boos
Ik overweeg nog om dan maar per direct te stoppen. Maar voor andere teamleden en vooral voor de kinderen en mijzelf vind ik dat ik een fijne laatste dag moet kunnen hebben
Het ligt er een beetje aan of er iets fatsoenlijks uit gaat komen de komende dagen.
Voor mijzelf wil ik die knoop uiterlijk donderdag doorhakken. Aangezien ik er zaterdag weer zou moeten zijn. Dan zou ik nog tijd hebben om de rest in te lichten waarom ik niet meer kom
Ik merk wel dat ik nu boos begin te worden. Kalm, maar boos

maandag 9 december 2019 om 23:51

dinsdag 10 december 2019 om 00:11
Ik ga tijdelijk weg als vrijwilliger {waarschijnlijk) maar ik ga permanent weg bij dit teamMevrKakel schreef: ↑09-12-2019 23:51Je gaat tijdelijk weg.
Ging die ander die vorig jaar vertrok ook tijdelijk weg?
Jij komt terug. Waarom wil je dan een afscheidsfeest/attentie etc?
Wist die ander dat er iets geregeld werd, of was dat een verrassing? Bij een verrassing is het logisch dat jij van niets weet.
Zomaar wat vragen dus.
Diegene die vorig jaar wegging ging ook tijdelijk weg. Zij is ook niet de enige bij wie dat is geweest.
Bij iedereen in zo'n vergelijkbare situatie was er duidelijke communicatie voor de kinderen en ouders. Voor mij niet
Ik wil helmaal geen feest of cadeau. Het enige wat ik wilde was duidelijke communicatie naar de ouders en kinderen. Ik heb dat meermaals zelf aangekaart bij teamleider, maar hij doet daar niks mee. Toen hij dot weekend weg is gegaan terwijl we het er over zouden hebben was voor mij de druppel
Voor anderen die eerder (tijdelijk of definitief} zijn gestopt was een cadeautje wel een verassing, maar de communicatie naar ouders en kinderen werd tot nu toe altijd netjes geregeld in een nieuwsbrief mail
Er zijn straks ouders die geen idee hebben dat de samenstelling van het team is veranderd

dinsdag 10 december 2019 om 01:12
Dat geloof ik niet, je bent namelijk heel erg teleurgesteld dat je geen feestje of cadeautje krijgt terwijl anderen dit wel hebben gehad. Dat mag je best toegeven hoor.Arcticfox1 schreef: ↑10-12-2019 00:11Ik ga tijdelijk weg als vrijwilliger {waarschijnlijk) maar ik ga permanent weg bij dit team
Diegene die vorig jaar wegging ging ook tijdelijk weg. Zij is ook niet de enige bij wie dat is geweest.
Bij iedereen in zo'n vergelijkbare situatie was er duidelijke communicatie voor de kinderen en ouders. Voor mij niet
Ik wil helmaal geen feest of cadeau. Het enige wat ik wilde was duidelijke communicatie naar de ouders en kinderen. Ik heb dat meermaals zelf aangekaart bij teamleider, maar hij doet daar niks mee. Toen hij dot weekend weg is gegaan terwijl we het er over zouden hebben was voor mij de druppel
Voor anderen die eerder (tijdelijk of definitief} zijn gestopt was een cadeautje wel een verassing, maar de communicatie naar ouders en kinderen werd tot nu toe altijd netjes geregeld in een nieuwsbrief mail
Er zijn straks ouders die geen idee hebben dat de samenstelling van het team is veranderd
Je hebt al vele adviezen gehad hier, wat ik zou doen staat daar haaks op denk ik. Ik zou me niet laten kennen, zelf een mailtje hebben gestuurd aan de ouders of een simpel briefje meegegeven hebben aan de kinderen waarin ik aangaf dan en dan voor het laatst te zijn. Niks meer, niks minder. Als niemand er iets om zou geven dan zou mij dat ook pijn doen maar ik zou het nooit uitspreken. Ik zou thuis een potje janken, een dag of 2 zelfmedelijden hebben en dan doorgaan. Moeten vragen om waardering vind ik erg kansloos.

dinsdag 10 december 2019 om 02:28