Werk & Studie alle pijlers

Online kaartenbak

10-12-2012 14:14 18 berichten
Vroeger, toen ik nog jong was en studeerde, werkte ik met zo'n kaartenbaksysteem. Ik had van die fiches naast me, elk met een eigen onderwerp, en daar maakte ik aantekeningen op.

Nu vroeg ik me af of daar ook een online versie van bestaat. Dus niet een groot worddocument maar een virtueel bakje waarbij je makkelijk altijd het trefwoordenregister ziet staan.

Ik heb al op 'notes' gegoogled, maar dan krijg ik meer methodes om links etc op te slaan. Iemand een idee?
Ik begrijp er geen biet van, kaartenbak? Voor visitekaartjes? En fiches? Om te pokeren? Verklaar je nader.
Alle reacties Link kopieren
Ik ruik een generatiekloof :-)
Ik begrijp het ook niet helemaal, maar kun je zoiets maken in Excel? Per tabblad een trefwoord en dan in het werkblad zelf de aantekeningen?
je bedoelt gewoon een database volgens mij.
Deze bedoel ik:

Misschien kan het in Excel ook, maar ik wil er eigenlijk meer tekst op kwijt kunnen.
Die hebben ze gewoon bij Gebroeders Winter (kantoorboekhandel).
quote:SeptemberGirl schreef op 10 december 2012 @ 14:40:

Die hebben ze gewoon bij Gebroeders Winter (kantoorboekhandel).Jawel, maar ik doe net alsof ik jong ben. Dus ik wil het digitaal. Snappie?
Eeeehmmm... Mapjes aanmaken in Word??
Oh god, ik doe het weer. Ik verzin iets wat niet bestaat. Elke keer hetzelfde met mij...

Ik bedoel eigenlijk dat je op 1 pagina tussen verschillende tabjes kunt klikken.
quote:Flauwegeit schreef op 10 december 2012 @ 14:44:

[...]

Jawel, maar ik doe net alsof ik jong ben. Dus ik wil het digitaal. Snappie?

Ahhh...... gotcha

Evernote?
quote:Flauwegeit schreef op 10 december 2012 @ 14:55:

Oh god, ik doe het weer. Ik verzin iets wat niet bestaat. Elke keer hetzelfde met mij...

Ik bedoel eigenlijk dat je op 1 pagina tussen verschillende tabjes kunt klikken.

Zou dit kunnen werken voor je?

http://lifehacking.nl/win ... den-in-office-programmas/
Yup, dat is em. Jammer dat ik op mijn werk niets kan installeren. Anders zou ik het daar ook meteen doen.

Bedankt!

Edit: Stik, ik heb thuis alleen wordpad. Daar werkt dit weer niet. Grrr...
Microsoft office One Note zou wat kunnen zijn. Dit werkt met digitale tabbladen. Binnen zo'n tabblad kun je je aantekening, plaatjes, links, tabellen etc. kwijt. Ik gebruik het op m'n werk. Per project heb ik een tabblad waar ik belangrijke info op kwijt kan.
One Note ziet er ook goed uit. Ik ga eens kijken of ik de gratis versie op mijn laptop kan zetten.
Encarta ( eigenlijk voor recepten )
Ik las online kattenbak >_>
Evernote!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven