Werk & Studie alle pijlers

Onprofessioneel gedrag bah

28-04-2010 15:25 23 berichten
Ik heb er zo'n hekel aan en nu doe ik het ook. Ik zet dit "gewoon" even neer om van me af schrijven. Zo fijn dat Viva forum

Sinds een aantal weken leef ik in onmin met een niet directe collega. Zonder er te diep op willen ingaan is dit voornamelijk aan haarzelf te danken (ik wil hier niet dieper op ingaan om herkenbaarheid te voorkomen en ik ben niet zo goed in zaken verzinnen). Een gesprek met mij wil ze niet en onze leidinggevenden zijn op de hoogte. Zij doen er niets mee omdat we zakelijk gezien nauwelijks iets met elkaar te maken hebben. Ik merk wel dat zij mij negeert en als ze de kans krijgt voel ik de boze blikken branden. Ik laat dit gewoon langs me afglijden omdat ik wil doen alsof ik gek ben. Het zegt meer iets over haar dan over mij. Tot gister. Ze stond met iemand te praten toen ik langsliep met een collega. Haar gesprekspartner zij ons gedag en ik zei alleen tegen haar gesprekspartner ha Eelco (fictieve naam). Toen we doorliepen hoorde ik haar dat zeggen "haha alleen Eelco". Stom stom stom om mezelf tot haar niveau te verlagen en zelf niet professioneel te zijn. Lekker onprofessioneel van mezelf en een leerpunt. Ik ben nu eenmaal niet zo en ik heb gemerkt dat er me er niet prettig bij voel. Zo dat was 'm
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe nu verder?
Stressed is just desserts spelled backwards
Zij groette je toch niet?

Je had Eelco kunnen groeten en collega-from-hell een knikje kunnen geven ofzo.

Vind dat je het nog netjes gedaan hebt hoor.

Maar probeer het niet nog langer uit te rekken. Dit moet opgelost worden.
Poelepoelepoelepoes!
Volgende keer met je leukste lach groeten dus, en ondertussen denken;' stik, trut!'
Eelco vind k echt een collega-naam.

Ach, je hebt het best netjes gedaan!

Heartwork, en waarom MOET het opgelost worden? Het zijn geen directe collega's en de leidinggevenden kan het ook niks schelen. Zolang het niet tot een uitbarsting of iets dergelijks leidt...
Perfectionisme is niet perfect...
gewoon HOI roepen in het vervolg en erboven blijven staan.
Tja, niet slim van je. Als ik jou was zou ik dit als opening voor een rechtstreeks gesprek met haar gebruiken om hier uit te komen. Bied allererst je excuus aan en leg ui waarom je zo reageerde en hoe je je voelt daarover. Als zij je dan nog niet 'normaal' behandelt, heb jij in elk geval je best gedaan. Alsnog dan. Wijze les die ik heb geleerd: je kunt niet met iedereen vriendjes zijn, maar gewoon doen tegen een collega is toch niet moeilijk? Je deelt het bed er niet mee dus doe gewoon normaal. Dan waait wat er ook gebeurd mag zijn wel weer over. Succes!
Ik zou mij er helemaal, totaal, NIKS van aan trekken!.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ach..

Eelco zag van jou dat jij aardig gedag zei.

Eelco zag van haar dat ze zich stond aan te stellen.

Dus wat deed je nou verkeerd?
..popcorn?
Waarom zou je de schijn ophouden? Jullie liggen elkaar niet, en er komt geen gesprek die tot een oplossing zou kunnen leiden. Moet je dan iedere keer als je haar tegen komt net doen alsof er niets aan de hand is, als er een andere collega bijstaat? Zou ik niet doen. Hooguit een hallo/goedemorgen in "het algemeen", maar dan toch alleen kijkend naar die andere collega.
quote:yathibiyya schreef op 28 april 2010 @ 15:31:

Eelco vind k echt een collega-naam.

Ach, je hebt het best netjes gedaan!

Heartwork, en waarom MOET het opgelost worden? Het zijn geen directe collega's en de leidinggevenden kan het ook niks schelen. Zolang het niet tot een uitbarsting of iets dergelijks leidt...

Omdat niemand gelukkig wordt van zo'n situatie.

Collega komt erg kinderachtig over. Als je in die trant verder blijft werken zie ik het nog wel gebeuren dat er kampen komen en dat kan TO's werk wel beïnvloeden.
Poelepoelepoelepoes!
Waarom moest je Eelco zo benadrukken?

Ze pikt zoiets gelijk op...

Je geeft haar dus weer aanleiding!
quote:Brown_Eyes schreef op 28 april 2010 @ 16:22:

Waarom moest je Eelco zo benadrukken?

Ze pikt zoiets gelijk op...

Je geeft haar dus weer aanleiding!Precies, dat had ik dus ook. Ik deed iets waar ik totaal niet achter sta en me dus ook niet prettig bij voelde. Dit laat ik me echt niet nog een keer gebeuren.
quote:Pinkeltjepuntmuts schreef op 28 april 2010 @ 16:48:

Precies, dat had ik dus ook. Ik deed iets waar ik totaal niet achter sta en me dus ook niet prettig bij voelde. Dit laat ik me echt niet nog een keer gebeuren.

Leermomentje dus.

Volgende keer in z'n algemeenheid goedendag wensen en doorlopen.

Aan deze keer niet meer terug denken.
quote:heartwork schreef op 28 april 2010 @ 16:11:

[...]

Omdat niemand gelukkig wordt van zo'n situatie.

Collega komt erg kinderachtig over. Als je in die trant verder blijft werken zie ik het nog wel gebeuren dat er kampen komen en dat kan TO's werk wel beïnvloeden.Meer dan dit gaat het niet meer worden en ik moet het laten rusten. Het ging inderdaad mijn werk beinvloeden en daar vind ik deze collega/situatie niet belangrijk (genoeg) voor.
Eelco zei jou gedag en jij zei hem gedag. Prima toch? Zij zei toch niets? En verder zou ik er niet veel woorden aan vuil maken, trekt vanzelf wel weer bij en anders maar niet.
Pinkel, hoe is het afgelopen met je andere vervelende collega? Is ze al gewipt?
En dan bedoel ik natuurlijk ER UIT gewipt! :-)
Je hebt niets verkeerd gedaan.
quote:its schreef op 28 april 2010 @ 15:34:

Tja, niet slim van je. Als ik jou was zou ik dit als opening voor een rechtstreeks gesprek met haar gebruiken om hier uit te komen. Bied allererst je excuus aan en leg ui waarom je zo reageerde en hoe je je voelt daarover. Als zij je dan nog niet 'normaal' behandelt, heb jij in elk geval je best gedaan. Alsnog dan. Wijze les die ik heb geleerd: je kunt niet met iedereen vriendjes zijn, maar gewoon doen tegen een collega is toch niet moeilijk? Je deelt het bed er niet mee dus doe gewoon normaal. Dan waait wat er ook gebeurd mag zijn wel weer over. Succes!Dank je wel voor je advies. Ik heb al diverse pogingen gedaan om met haar in gesprek te komen en ze wil niet. Ik ga dus geen poging meer wagen en echt niet mijn excuses maken. Neemt niet weg dat ik mezelf wel schaam maar dat was al duidelijk denk ik
quote:toffifee schreef op 28 april 2010 @ 16:58:

En dan bedoel ik natuurlijk ER UIT gewipt! :-)

off-topic:

Dat was mijn LG. Die is overgeplaatst in een lagere functie en geen LG meer. Deze collega was/is een goeie vriendin van haar.
Bedankt voor jullie reacties meiden. Ik wist wel dat ik hier weer aan het juiste adres was. Ik moet/wil mezelf geen gedrag aanmeten wat niet bij me past dus inderdaad leermoment.
quote:lonki schreef op 28 april 2010 @ 15:41:

Waarom zou je de schijn ophouden? Jullie liggen elkaar niet, en er komt geen gesprek die tot een oplossing zou kunnen leiden. Moet je dan iedere keer als je haar tegen komt net doen alsof er niets aan de hand is, als er een andere collega bijstaat? Zou ik niet doen. Hooguit een hallo/goedemorgen in "het algemeen", maar dan toch alleen kijkend naar die andere collega.Dit lijkt mij de juiste en meest professionele manier, tenminste als er andere collega;s bij zijn. Kom ik haar alleen tegen dan negeer ik haar (ik ben ook maar een mens )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven