Werk & Studie alle pijlers

onregelmatig werken, scheiden en co-ouderschap

20-12-2009 18:00 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier ook vrouwen die alleenstaand zijn, met kinderen en die onregelmatig werken? Hoe doen jullie dat?

Op het moment lig ik in scheiding met mijn man en wonen we nog in 1 huis.

Nu is het zo dat we straks co-ouderschap willen. Mijn man werkt 5 dagen van half 8 tot half 5.

Ik moet meer gaan werken ivm financiën en mijn teamleider heeft aangeboden dat ik als woonbegeleider kan gaan werken ipv werkbegeleider. Dan ga ik rond de 28 uur werken en onregelmatig.

Mijn man en ik zijn aan het bedenken hoe we dit nu kunnen oplossen met de kinderopvang ed.

Op maandag gaan ze naar het kdv en op donderdag komt mijn oppassen.

Graag hoor ik jullie ideeen
Weet je nog niet of je hem je man of je ex gaat noemen? Omdat je achter alle mijntjes niets hebt neergezet.
Oppas aan huis zoeken (wanneer je onregelmatig gaat werken) of je (ex) man inschakelen. Het heen en weer "zeulen" lijkt mij voor alle betrokkenen niet prettig. Is 28 uur voldoende om je financieel onafhankelijk te maken? Misschien kun je t.z.t. een baan vinden die stabieler is qua werktijden?
Ik ben alleenstaand en werk onregelmatig. Heb het op mijn werk zo geregeld dat ik 2 dagen doordeweeks werk, dan is er oppas. De rest werk ik in het weekend, dan is kindlief bij zijn papa.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Ben weliswaar niet alleenstaand, maar heb wel een man die er door de week niet is en werk zelf ook onregelmatig. Hoop dat ik nog wat tips kan opdoen voor als ik straks bevallen ben.
Dat is mijn dillema, ik wil niet gaan zeulen met de kindjes.

Maar we willen het wel zoveel mogelijk samen oplossen.

Misschien wat idealistisch....

Ik wil indd rond de 28 uur gaan werken.
Ik heb nu een stabiele baan, met vaste uren, maar dat ga ik financieël niet redden.
Vaak heb je toch wel een regelmatig rooster (met onregelmatige tijden) wellicht als die in orde is samen met man (ex?) gaan zitten om afspraken te maken. Geef je voorkeuren van te voren aan je leidinggevende. Als je kinderen bijvoorbeeld 2 weekenden naar papa gaan kan jij dan werken op late tijden (verdiend ook nog eens lekker in het weekend).
Hoe oud zijn je kinderen?

Mij lijkt het een ramp , onregelmatig werken en co-ouderschap. Niet in het minst omdat je in de zorg al van die akelige werktijden hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou als werkbegeleider blijven werken en dan meer gaan werken. Dat is stabieler voor de kinderen. Wel iets minder geld..
Maar dat is het probleem, ik kan niet meer gaan werken in deze functie.

Mijn kinderen zijn bijna 3 en 6.

@ blijfgewoonbianca, waarom denk je dat het co-ouderschap met onregelmatig werken een hel is?

Omdat het moeilijk combineren is?
Mij lijkt co-ouderschap lastig te combineren met onregelmatige werktijden van 1 van de ouders. Vraagt een enorme flexibiliteit van de andere ouder, daarbij is het voor de kinderen vaak heel belangrijk dat het duidelijk is. Mijn man voedt 2 kinderen in co-ouderschap op met zijn ex, de kinderen floreren bij duidelijkheid, in dit geval biedt het schema wanneer ze bij welke ouder zijn duidelijkheid. Als daar veel van wordt afgeweken en er veel geswitcht wordt brengt dat vreselijk veel onrust.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Als je onregelmatige werktijden in een regelmatig rooster hebt is het alweer anders. Als jij bijvoorbeeld altijd op woensdag en donderdag vrij bent en om de week in het weekend moet werken is het alweer makkelijker te organiseren. Dat je dan op maandag de ene week om 8 uur begint en de andere week om half 3, dat maakt niet zo veel uit. Maar als je een wisselend rooster hebt, dus wisselende vrije dagen, dan wordt het lastig.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:jizibi schreef op 20 december 2009 @ 18:42:

Maar dat is het probleem, ik kan niet meer gaan werken in deze functie.

Mijn kinderen zijn bijna 3 en 6.

@ blijfgewoonbianca, waarom denk je dat het co-ouderschap met onregelmatig werken een hel is?

Omdat het moeilijk combineren is?Anders werk je doordeweeks als werkbegeleider, en in de weekenden dat ze bij papa zijn onregelmatig bij?
ja dat zou nog wel een optie zijn.

Dat zal ik eens overleggen met mijn teamleider.
Ook een idee is vragen voor vaste dagen. Ik ken een alleenstaande moeder met kinderen die op vaste dagen werkte, wel verschillende diensten en in de weekenden dat de kinderen bij vader waren deed ze haar nachtdiensten, 4 nachten per 28 dagen.
Voor kids is regelmaat belangrijk, kan je niet regelen dat je op de dagen dat ze bij je zijn regelmatig werkt, en de dagen dat ze er niet zijn flexibel? Dat is denk ik voor de kids het beste.

Het weekend bij de vader zodat hij het makkelijk heeft is geen optie, dan heb je zelf bijna geen quality time opties met de kids.

Ik heb mijn dochter om het weekend om die reden en beiden doen water bij de wijn op doordeweekse dagen qua werktijden.
Na mijn scheiding heb ik een baan gezocht in de zorg met werkuren overdag. De week dat de kinderen bij hun vader waren werkte ik veel meer uren, zodat ik in de week met m'n kinderen veel meer tijd had.

Soms had de werkgever in de week dat het mij uitkwam niet zo veel werk, en stond daarnaast ook wel ingepland bij de thuiszorg om m'n uren op te schroeven (en daarmee m'n salaris).
Ik vind de week op week af, wel erg heftig voor de kinderen. Overzien ze dat wel, 5 dagen?

Ik zal met mijn teamleider en roostermaker overleggen of ik niet vast 2 weekenden per maand kan werken, de maandag en donderdag vast. (of zondag en woensdag nachtdienst)

Ik hoop maar dat dat kan. De rest zal ik moeten bezien dan
In het begin was het wegens werkzaamheden van ex zelfs 2 weken. Dat was wel een moeilijke periode voor allemaal. Een week is inderdaad best lang en zeker voor kinderen die nog geen overzicht hebben in dagen en of weken. Zelf heb ik toen met een kalender de dagen af zitten kruizen met de kinderen zodat ze wisten wanneer ze naar papa gingen.

Nu zijn wij al weer een paar jaar verder en verloopt deze regeling erg rustig voor de kinderen. We proberen zo min mogelijk te wisselen zodat de kinderen weten waar ze aan toe zijn. Speciale dagen zoals bijvoorbeeld verjaardagen van opa's en oma's worden gewoon gevierd als de kinderen er zijn.

Het heeft voor mezelf best een tijd geduurd voordat ik er wat aan gewend was. Uiteindelijk went het nooit helemaal, maar ik ben nu wel in staat om er mee om te gaan. Voor de kinderen geldt hetzelfde. De wensgedachten van kinderen blijven sowieso dat papa en mama weer in 1 huis moeten wonen.

Voor jou succes en sterkte toegewenst!
je kan soms ook onregelmatig werken op vaste dagen. Dus dan werk je nooit op ma en di en verschillende diensten, maar altijd op woe-do-vrij en weekend bijvoorbeeld, als je dan voor die dagen oppas regelt, en afspreekt dat je doordeweek alleen dagdiensten werkt en dan opvang regelt en dan avond / nacht diensten in het weekend. Of avonddiensten door de week dat jij ze dan op vaste dagen naar de creche brengt waar je man ze ophaalt na zijn werkdag. Enige is dan waar de kinderen slapen?

oh vreselijk dit, is alleen al een reden voor mij om niet te gaan scheiden, die opvang voor de kinderen, rampzalig. Sterkte. Een andere regelmatige baan zoeken is echt geen optie?

Of inderdaad week op week af en dat jij dan 7 dagen werkt, 7 dagen vrij bent, zoiets? is dat af te spreken? Dat heb ik ook wel eens bij collegaas gezien.
Ik heb dit jaren gedaan, onregelmatig werken en 4 kinderen.

Als je een goed netwerk hebt is het prima te doen. Maar mijn voorkeur heeft het niet, ik doe het ook niet meer en daar ben ik nog steeds blij om. Ik wil alleen maar zeggen , het is niet onmogelijk deze manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven