Werk & Studie alle pijlers

Ontslag nemen

20-01-2012 20:20 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een rare vraag: als je ontslag neemt terwijl je nog geen nieuwe baan hebt, kun je dan tegen je werkgever zeggen dat je wel al een nieuwe baan hebt (ook al is dit dus niet zo)?
Waarom zou je??
Tuurlijk kan dat, alleen zie ik het nut er niet van in.
Als jij het je strot uitkrijgt, dan kan het dus . Maar waarom zou je?
je kan zeggen wat je wilt, maar waarom?

Durf je niet de echte reden te zeggen waarom je weggaat?
Dat is raar
Ja en?
natuurlijk kan dat maar als ik jou was zou ik de echte reden geven misschien valt er nog wat uit te praten
Ja, dat kan.
TO, licht eens toe, misschien heb je wat aan onze reacties daarop?
Tuurlijk kan dat, maar omdat het niet waar is noemen ze dat ook wel liegen. Vraag is waarom, waarom zou je daarover liegen? De enige reden die ik kan bedenken is dat jij wil vermijden dat ze de vragen waarom je daar weggaat. Je wil een confrontatie uit de weg gaan. En waarschijnlijk is je probleem daar dan ook ontstaan omdat je al te confrontatie mijdend bent.
je hebt een contract met je werkgever, en dat wil je verbreken

voor de rest heb je helemaal geen verantwoording af te leggen, hoor!
Kan, dat het in deze tijden niet slim is om een baan op te zeggen terwijl je nog niets hebt, is een ander verhaal (of je moet net de loterij gewonnen hebben ofzo)
Bedankt voor jullie reacties.

Ja om een lang verhaal kort te maken: werk nu paar maanden op HR afdeling van een bedrijf en de werksfeer is erg slecht. Er zitten 3 mensen die nu ook persoonlijk worden, bedreigen, (seksueel) intimideren. Ik ben het meer dan zat en heb het meerdere malen aangekaart bij leidinggevende maar er wordt weinig mee gedaan. Ook met collega's zelf over gehad, maar er treedt geen verandering op. Ik wil dus weg en ik wil eigenlijk niet toegeven dat ik wegga om die collega's en de slechte werksfeer. Dan denken zij: yes, het is ons gelukt, ze is weg, we hebben haar weggepest zegmaar. Ik wil dus zeggen dat ik een andere baan heb. Ik heb nog geen andere baan, maar ben wel druk met solliciteren en heb ook een aantal gesprekken lopen (1e of 2e gesprek), dus ik hoop dat dat snel wat oplevert. Ik wil best tegen mijn baas zeggen dat ik wegga om de werksfeer en alles daaromheen, maar niet tegen de collega's die het veroorzaken. Maar omdat ik op HR werk, zijn zij juist degenen die die mutaties invoeren en reden van ontslag ook willen weten. Vandaar.
Zou het je juist niet goed doen dat zij zelf in het systeem moeten invoeren dat door hun onprofessionele houding collega's ontslag nemen?
En jij denkt dat door te zeggen dat je al een andere baan hebt, dat ze dan niet alsnog denken dat je voor hen weggaat? Meid bespaar je de moeite. Dat soort mensen denken toch wel wat ze willen, ongeacht wat jij voor reden opgeeft. Zelf zou ik toch proberen om wat langer te blijven, totdat je wat meer zekerheid hebt over een baan. Er zijn tonnen vol mensen die al maanden 2e gesprekken hebben en toch werkloos zijn. En als je zelf stopt dan heb je geen recht op WW he!!!!!
Tja een beetje apart gedacht van iemand die op HR werkt.. En als jouw collega's je willen wegpesten denk je dan dat het ze echt uitmaakt waarom je weggaat?
Wat denk jij simpel zeg. Niet doen. Allereerst zou ik HEEL duidelijk maken waarom ik weg zou gaan. Maar niet vooraleer aan de hoogste bellen te hebben getrokken, desnoods bij een branchevereniging. Wat jij doet is wegduiken.
Kun je niet met iemand van P&O praten, die zijn er voor.

Met je leidinggevende kom je immers niet verder.

Ik zou naar Hoofd P&O gaan.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 21 januari 2012 @ 08:42:

Wat denk jij simpel zeg. Niet doen. Allereerst zou ik HEEL duidelijk maken waarom ik weg zou gaan. Maar niet vooraleer aan de hoogste bellen te hebben getrokken, desnoods bij een branchevereniging. Wat jij doet is wegduiken.

Precies.

Waarom zou jij die collega's in de kaart willen spelen door het stil te houden?

Ik zou het aande grootste klok hangen en die collega's een dusdanige verschutting geven dat ze wit wegtrekken voor een aantal uur.

Maar ik zou dat al veel eerder gedaan hebben. Geen collegá die mij wegpest omdat ik te bescheiden ben om het maar over me heen te laten komen
quote:Ksenija schreef op 22 januari 2012 @ 12:12:

Kun je niet met iemand van P&O praten, die zijn er voor.

Met je leidinggevende kom je immers niet verder.

Ik zou naar Hoofd P&O gaan.Ze werkt op P&O en haar baas is dus...juist...het Hoofd P&O...
En wat Kier_V en mienbillekesjeuken zeggen dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven