Werk & Studie alle pijlers

Ontslag wat te doen [Lege OP]

30-09-2020 23:22 11 berichten
Verwijderd ivm herkenning
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-10-2020 05:36
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
95.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overleg met je werkgever en hoor wat er mogelijk is.

En jij kan wel bedenken dat je onbetaald verlof wil: als ze een personeelstekort hebben, moet je gewoon je opzegtermijn uitwerken. Want je hebt in je proeftijd wel aangegeven wat anders te willen, je hebt niet formeel opgezegd.
himalaya wijzigde dit bericht op 30-09-2020 23:27
68.77% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je precies?
Je hebt een maand uitwerktijd vanaf het moment dat je ook daadwerkelijk je ontslag indient. Of soms vanaf de 1e van de maand, maar dat staat ook in je contract.

Dat je in je proeftijd hebt aangegeven niet op je plek te zitten doet er niet toe. Je zit nu niet meer in je proeftijd en nu geldt de maand opzegtermijn.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Je hebt niet vandaag opgezegd? Jammer, want dan was je er zeker per 1 november weg.
Formeel zou je als je morgen opzegt per 1 december pas weg mogen, als in je contract staat dat het per kalendermaand gaat. Ik neem aan dat je werkgever over die ene dag niet moeilijk zal doen, dus morgen direct in overleg gaan. Je kunt gewoon vragen wat er mogelijk is, 1 november of nog eerder.

Natuurlijk willen ze je graag zo snel mogelijk hebben bij je nieuwe werk, maar als iemand elders werkt is het niet reëel van je nieuwe werkgever om te verwachten dat iemand binnen een maand al aan de slag kan.
Je huidige werkgever wel hard iemand nodig hebben, anders waren ze niet zo meegaand en meedenkend tijdens je proeftijd. Iemand met zo weinig motivatie mocht van mij wieberen, daar wil je niet na de proeftijd nog aan vast zitten.

Officieel mogen zij je nu, als je opzegtermijn een kalendermaand is, houden aan de opzegtermijn en de uitwerktijd tot 1 december. Heb je je nieuwe overeenkomst wel al ondertekend? Zo niet dan zou ik dat eerst regelen, want anders heb je straks misschien niets.
Het is nu van beide partijen dat we een nieuw plekje voor mij willen en die heb ik zojuist gevonden. Mijn vervanger is zojuist al aan de slag misschien had ik dat erbij moeten vermelden.
maxime— schreef:
30-09-2020 23:45
Het is nu van beide partijen dat we een nieuw plekje voor mij willen en die heb ik zojuist gevonden. Mijn vervanger is zojuist al aan de slag misschien had ik dat erbij moeten vermelden.
Bijzondere situatie. Wat had je werkgever gedaan als jij geen andere baan had gevonden?
Twee medewerkers betalen om hetzelfde werk te doen ?
Heiterundsanft schreef:
01-10-2020 00:09
Bijzondere situatie. Wat had je werkgever gedaan als jij geen andere baan had gevonden?
Twee medewerkers betalen om hetzelfde werk te doen ?
Het is ook een aparte situatie.. Er kloppen wel meerdere dingen niet
Alle reacties Link kopieren
‘OP Verwijderd ivm herkenning’.. :rofl:

Ja, je was héél herkenbaar door je 2 algemene zinnen hoor!!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
01-10-2020 08:53
‘OP Verwijderd ivm herkenning’.. :rofl:

Ja, je was héél herkenbaar door je 2 algemene zinnen hoor!!
Nou die siuatie was redelijk herkenbaar, volgensmij maak ik dat zelf wel uit. ;)
maxime— schreef:
02-10-2020 23:12
Nou die siuatie was redelijk herkenbaar, volgensmij maak ik dat zelf wel uit. ;)



Eh nee dus. Volgens de huisregels van dit forum mag je dat niet zelf uitmaken: https://www.viva.nl/huisregels/
Wat is niet toegestaan op het VIVA Forum?
[...]
q. Verwijderen van openingsposts (OP).
Bij het verwijderen van de openingspost ontvangt de betreffende topicopener een officiële waarschuwing. Mocht de forummer deze waarschuwing niet tot zich nemen zullen er conform regels van het bansysteem stappen worden ondernomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven