Op gesprek komen & onzeker

donderdag 4 februari 2021 om 17:58
Iets wat ik nooit had verwacht dat zou gebeuren: ik mag op gesprek komen bij mijn droombaan. Ik heb de laatste tijd super vaak gesolliciteerd bij deze organisatie (verschillende, maar toch vergelijkbare functies) en werd steeds afgewezen. Snap het ook, ben nog aan het afstuderen (deeltijd) dus heb mijn diploma nog niet! Vorige week had ik mijn afgelopen afwijzing tot ik diezelfde dag weer een nieuwe functies zag staan, die volledig bij mij past. Ik besloot gewoon doodleuk weer te reageren maar met een andere motivatiebrief. Ditmaal ook sterker dan de vorige brieven. En tot mijn verbazing ben ik vandaag gebeld dat ik volgende week op online sollicitatiegesprek mag komen. YES!
Dat geeft zo'n enorme boost van zelfvertrouwen, dat er nog potentie is dat ik hier kan komen werken binnenkort. Maar ik word er ook gelijk onzeker van: er zijn echt vast en zeker kandidaten die wél hun diploma hebben en/of wat meer ervaring hebben dan ik. Dus gelijk zie ik het ook weer somber in en verwacht ik ook wel weer een afwijzing eigenlijk, hoe zuur ook. Dit wil ik dus even van me af schrijven. Herkennen jullie dit? Hoe hebben jullie het toen aangepakt? Heeft er iemand tips? Het gesprek is ook met 4 mensen van het bedrijf en dat vind ik eerlijk gezegd ook best intimiderend, ik ben ook bang dat ik ga dichtslaan. Wat natuurlijk niet mag gebeuren.
Dat geeft zo'n enorme boost van zelfvertrouwen, dat er nog potentie is dat ik hier kan komen werken binnenkort. Maar ik word er ook gelijk onzeker van: er zijn echt vast en zeker kandidaten die wél hun diploma hebben en/of wat meer ervaring hebben dan ik. Dus gelijk zie ik het ook weer somber in en verwacht ik ook wel weer een afwijzing eigenlijk, hoe zuur ook. Dit wil ik dus even van me af schrijven. Herkennen jullie dit? Hoe hebben jullie het toen aangepakt? Heeft er iemand tips? Het gesprek is ook met 4 mensen van het bedrijf en dat vind ik eerlijk gezegd ook best intimiderend, ik ben ook bang dat ik ga dichtslaan. Wat natuurlijk niet mag gebeuren.
woensdag 10 februari 2021 om 17:37

woensdag 10 februari 2021 om 17:48
DankjeLadida1981 schreef: ↑10-02-2021 17:37Je hoeft je niet dom te voelen hoor, ik heb ook vaak vragen gehad waar ik me niet op had (kunnen) voorbereiden. Niets mis mee, je bent ook mens!
Jammer dat je het deze keer nog niet bent geworden, maar super dat ze potentie zien en je een kans geven.

woensdag 10 februari 2021 om 19:57
En toch goed gedaan TO!
In uitgeversland is het helemaal niet vreemd om 'een beginneling' eerst als freelancer in te zetten. Als je gepassioneerd bent is dat trouwens een hele goede leerschool om te ontdekken welke niche het best bij je past: qua onderwerpen/thema's maar ook qua schakel in de hele ketting.
(ik stuur je een pb'tje)
In uitgeversland is het helemaal niet vreemd om 'een beginneling' eerst als freelancer in te zetten. Als je gepassioneerd bent is dat trouwens een hele goede leerschool om te ontdekken welke niche het best bij je past: qua onderwerpen/thema's maar ook qua schakel in de hele ketting.
(ik stuur je een pb'tje)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras