Werk & Studie alle pijlers

Op zoek naar een baan in Z-Limburg

30-08-2009 15:27 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een baan in Limburg, momenteel woon ik in Noord Holland, het schiet niet echt op.

Hebbn jullie tips/adviezen?

Ben op zoek naar een baan als secretaresse/officemanager.

Dank jullie wel alvast.

ps. mijn cv staat al op diverse sites.

Mup
kijk hier eens: Limburgvac
Duhuh,

ik kan die link niet openen, kan trouwens geen enkele link openen met mijn laptop heb je misschien de link uitgeschreven?

Dank je wel in ieder geval.
www.limburgvac.nl
thanx
Misschien kun je iemand vragen de lokale zaterdagkrant voor je door te spitten of door te sturen?
De grote bedrijven zoals DSM een open sollicitatie schrijven?
Ik weet niet wat voor bedrijf je zoekt als werkgever, maar in deze regio willen gemeenten/ semioverheidsinstanties nog wel op zoek zijn naar nieuwe mensen. Je vindt de vacatures naast limburgvac.nl ook op liftnet.nl. Dit is een site waarop beperkt externe vacatures worden geplaatst. Je kunt de vacatures wel bekijken en solliciteren, maar je komt eigenlijk pas in aanmerking als er van de aangesloten deelnemers geen geschikte kandidaten hebben gesolliciteerd.

Vacatures in deze sector worden dus eerst geplaatst op liftnet en verschijnen daarna pas op limburgvac.
dank jullie wel voor jullie tips!!

Ik hoop echt dat ik snel een baan zal vinden!

Ik zal eens op liftnet kijken.
Waarom wil je in godsnaam naar Z-Limburg (okay beetje off topic maar ja )
Ik zou de stap ook niet snel wagen. Ik woon zelf in Zuid Limburg, met veel plezier hoor, maar ik zou liever iets centraler in het land wonen. Alles is hier vandaan zo ver weg. Het wonen is hier prima, mooie omgeving etc., maar vergis je niet, werk vinden is hier niet makkelijk. Tenminste dat vind ik. En ik kom er soms moeilijk tussen op het sociale vlak, het is toch een hele erg ons kent ons cultuur. Dat is trouwens niet alleen mijn beeld, dat heb ik ook van verschillende 'locals' gehoord.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik denk dat het eraan ligt waar je woont. Ik woon zelf in Maastricht. Hele volksstammen komen hier niet uit Limburg, maar zijn "import". Mij bevalt het hier wel. Als je moeite doet om hier een sociaal netwerk op te bouwen (begin met wat leuke collega's) dan is het hier prima toeven.

Het enige nadeel is dat wij, gezin met kinderen, wat lastiger op familiebezoek kunnen gaan. Dat moet echt worden gepland i.v.m. de reisafstand. Maar verder bevalt het hier prima.

Het ligt er maar net aan hoe je je oriënteert. Blijf je alijtd lonken naar het westen of kijk je hier in de Euregio rond...
Ja inderdaad, met die afstand bedoelde ik ook vooral familie bezoek, 'even' op bezoek is er niet meer bij. Ik heb geen werk op het moment, dus ook geen collega's. Tja, en die Euregio? Mijn Duits is niet van het niveau werk, zeg maar en ik weet niet of je wel eens in Belgïe hebt gesolliciteerd? Dat is echt andere koek hoor, met examens en wat dies meer zij. Dus ik orïenteer me vooral op Nederland, niet in de laatste plaats omdat de salarissen daar wat hoger zijn dan in Belgïe. Ik woon overigens ook in Maastricht en ik heb vooral contact met 'import'. Ik denk dat hier net zoveel aardige en onaardige mensen wonen als in de rest van het land en ik vind de mensen in restaurants en winkels over het algemeen stukken vriendelijker, maar als gemeenschap ervaar ik de Maastrichtse als behoorlijk gesloten.
.........................................
www.banenrijklimburg.nl

maar inderdaad... ik wens je heeel veeel succes! Want makkelijk is het op het dit moment al helemaal niet in zuid limburg
2x
quote:Esfa schreef op 02 september 2009 @ 16:21:

[quote]Belle73 schreef op 01 september 2009 @ 20:00:

en ik weet niet of je wel eens in Belgïe hebt gesolliciteerd? Dat is echt andere koek hoor, met examens en wat dies meer zij.

Mijn man werkt in België :-). Vreselijke belastingtoestanden en we wachten nu al 3 jaar op het eerste officiele bericht van de kinderbijslag. Het is administratief een enorme puinzooi daar.

Maar je kunt er wel goedkoop hele leuke cursussen en opleidingen volgen, in Genk bijvoorbeeld.[/quote]
quote:Belle73 schreef op 01 september 2009 @ 20:00:

maar als gemeenschap ervaar ik de Maastrichtse als behoorlijk gesloten.Anders kom je eens een bakje koffie doen :-)
Hoi Allemaal,

Jee jullie zijn dr lekker druk mee geweest!

Waarom ik naar Z-Limburg wil verhuizen?

Ik kom er vandaan mijn familie woont er en waar ik nu woon is het niet veilig voor mijn kinderen en mij.

Ik heb nogal een vervelende ex laten wij het daar op houden.

De randstad voor kinderen is verschrikkelijk!

De dingen die hier gebeuren manier van communiceren echt niet mijn stijl.

En voor de liefde mijn nieuwe vlam woont in Z-Limburg en die wil ik heel graag vaker zien, maar voordat wij bij elkaar kwamen had ik die beslissing al genomen hoor.

Ik heb inmiddels verschillende brieven geschreven en ben ook al uitgenodigt, heb een best leuke cv dus volgens mij gaat dat wel lukken met die baan!Nu t huis voor mij en de kids nog!

Ik houdt jullie op de hoogte
quote:Esfa schreef op 02 september 2009 @ 16:23:

[...]

Anders kom je eens een bakje koffie doen :-)Gezellig! En van die cursussen in Belgïe weet ik inderdaad, heb d'r al een paar keer naar gekeken. En we zitten hier natuurlijk ook vlakbij een hele grote Carrefour en je bent zo in de Ardennen, is allemaal ook wel een voordeel.
Mupke, veel succes, lijkt me een hele nare situatie waar je nu in zit. Ik hoop dat je snel een baan vindt. En een huis natuurlijk, maar dat moet wel lukken, denk ik.
Belle 73,

dank je wel!Tja volgende stap word inderdaad het huis, ga wel in een andere stad zoeken dan waar ik vroeger heb gewoond.

Volgens mij is dat huis geen probleem en ik heb ook voldoende vrienden waar ik tijdelijk met de kids kan intrekken.
De huizenmarkt is hier nooit zo overspannen geweest als in de randstad en het is nu ook nog crisis, dus huizen staan redelijk lang te koop. De huursector ken ik niet echt, maar ik kan me voorstellen dat het daar ook niet zo'n probleem is.
Belle,

Ik hoop inderdaad zsm een huis te krijgen vind het erg spannend, mijn nieuwe liefde ha binnen 1 dag een super appartement gevonden dus ik heb er wel vertrouwen in.

Tja en zo'n mooi huis als ik nu heb krijg ik denk ik toch nergens meer terug dus moet een beetje water bij de wijn gaan denk vrees ik.Maar krijg dr wel veel voor terug.

Inmiddels heb ik binnekort 2 gesprekken en volgens mij kan dr nog meer bijkomen.

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven