Werk & Studie alle pijlers

Opleiding EVV in de zorg

20-04-2012 18:20 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

Ik had een vraag over de opleiding: Eerst Verantwoordelijk Verzorgende aan mensen die deze opleiding volgen momenteel. Want volgens mij is dit nu ook vernieuwd in de 'nieuwe stijl'?

Was een beetje aan het googelen, en zag dat het 13 bijeenkomsten zijn ongeveer voor 1 jaar, en dat je een plan van aanpak moet maken als eind opdracht.

Is het een zware opleiding, besteed je er veel tijd aan m.b.t. theorie bestuderen? krijg je in deze opleiding nog theoretische toetsen of is het meer schrijfwerk.

Hoor graag de reacties.............

Groetjes
Hoi,

Bij ons is het een cursus van een aantal bijeenkomsten (stuk of 6). Hierin wordt veel besproken wat van jou verwacht wordt als contactpersoon, maar geeft je ook inzichten over vaste patronen wat betreft denken waar we vaak toch in vast zitten. Het zet je aan het denken. Thuis hoeven wij er niks aan te doen. Alleen straks voor het theorie examen, moeten we de aantekeningen e.d. doornemen, maar dat is goed te doen denk ik. Het praktijk examen bestaat bij ons uit een casus die je na moet doen samen met iemand anders.

Dit is hoe het bij ons binnen de stichting gaat, maar het kan zijn dat het bij jullie anders is. Kun je dat niet navragen bij je leidinggevende?

Succes ermee in elk geval. Ik vind het in elk geval een erg leerzame cursus.
Hai Kandelaar! En TO!

Denk zoals Kandelaar het kent dat het geen officiele mbo opleiding is en zoals TO het omschrijft is het waarschijnlijk wel de mbo opleiding. Het is natuurlijk voor een groot deel of je makkelijk kan leren, maar ik vond het niet zwaar. En qua eind opdracht ist maar net welk onderwerp je kiest. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je maar wilt. Ik vond de VIG ook al niet zwaar, maar die was wel een stuk meer werk als de EVV. En wij deden de eind opdracht met z'n tweeen dus kies een goede partner als je kiezen mag. Veel plezier!
Geen theoretische toetsen verder trouwens en goed opletten tijdens de bijeenkomsten was 90% van 't werk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven