Opleiding met Engels, tips gevraagd.
zondag 19 oktober 2025 om 12:41
Onze dochter van 18 zit nu in het laatste jaar Havo. We zijn dus op zoek naar een vervolg opleiding maar we kunnen maar moeilijk iets leuks vinden. Ze is heel erg goed in Engels, leest ook voor hobby alleen maar Engelse boeken. Ze zou graag een studie Engels doen maar op HBO niveau zijn er volgens mij maar 2 opties…opleiding tot vertaler, maar dan moet je behalve Engels ook nog een andere taal kiezen en dat vindt ze dus niet leuk. En de lerarenopleiding Engels is er nog maar ze wil geen leerkracht worden. Ze wil dus iets met Engels of met boeken maar dat is allemaal nogal vaag. Een MBO mag ook maar daar is al helemaal weinig op taal gebied te vinden. Probleem is dat ze verder weinig echt leuk vind …iemand nog een goede tip in welke richting we het kunnen zoeken?
maandag 20 oktober 2025 om 14:04
maandag 20 oktober 2025 om 14:36
Dat soort opleidingen vallen nu allemaal onder Creative Business, ik denk dat de dochter van TO daar best iets leuks kan vinden.
maandag 20 oktober 2025 om 14:50
Misschien vraag en aanbod. In mijn tijd was het vechten voor een plekje overal.
maandag 20 oktober 2025 om 15:54
En een studie communicatie en dan een Engelstalige variant, waarbij je een minor of een stage in het buitenland kunt doen?
Ik heb het zelf iets heel anders gestudeerd - maar de mensen die ik ken die dit hebben gedaan, waren en redelijk enthousiast over hun studie en kwamen heel leuk terecht in de arbeidsmarkt .
Ik heb het zelf iets heel anders gestudeerd - maar de mensen die ik ken die dit hebben gedaan, waren en redelijk enthousiast over hun studie en kwamen heel leuk terecht in de arbeidsmarkt .
maandag 20 oktober 2025 om 16:54
Vindt ze engels leuk omdat ze er makkelijk een goed cijfer voor haalt of heeft het echt haar interesse. Een jaar lerarenopleiding of via het vwo naar de uni voor taalwetenschappen of iets dergelijks zou ik de snelste én slimste oplossing vinden. Ze kan op het HBO gewoon testen of lesgeven inderdaad niets voor haar is in dat P-jaar. Of ze wil het echt niet en gaat via het VWO en dan kan ze opnieuw nadenken welke uni-studies haar aanspreken. Met een tussenjaar of jaar Au-pair sta je over een jaar min of meer op hetzelfde punt als nu. Laat ze anders een bijbaantje bij de Bruna nemen om te kijken of dat wat voor haar is.
maandag 20 oktober 2025 om 16:56
Wat gaaf!stokbootje schreef: ↑20-10-2025 14:04Zou als au pair in een Engelstalig land of bij een Engelstalige familie werken, iets voor een tussenjaar zijn?
Een van mijn stagaires heeft een jaar au pair werk op Hawaii gedaan na de middelbare. Zij spreekt heel goed en natuurlijk Engels nu (en kan daarnaast heel erg goed surfen)
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 20 oktober 2025 om 18:12
maandag 20 oktober 2025 om 20:09
Ik zeg ook bijvoorbeeld Engeland

You can only succeed when there is room to fail.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in