opleiding voeding en dietetiek deeltjd?
maandag 7 december 2009 om 15:10
Hey allen, zijn er mensen die deze opleiding volgen in deeltijd?
En zoja, welke hoge school?
Wat zijn de ervaringen en zijn er mensen die deze al hebben afgerond en dit werk doen.
Ben me aan het orienteren op wat anders en wat ik tot nu toe gelezen heb, lijkt mij dit een interessante studie met veel mogelijkheden.
Met name om als zzp-er aan de slag te gaan.
Ik kan mijn baan niet opgeven en wil de studie graag in deeltijd doen, maar weet niet of die mogelijkheid er is.
Ga ook een aantal hoge scholen bellen, maar ben ook benieuwd naar mensen die deze in deeltijd doen naast hun baan, gezin en prive/sociaal leven.
Is dat te combineren?
Wat heb je moeten laten schieten en wat niet?
Hoop wat reacties te krijgen
En zoja, welke hoge school?
Wat zijn de ervaringen en zijn er mensen die deze al hebben afgerond en dit werk doen.
Ben me aan het orienteren op wat anders en wat ik tot nu toe gelezen heb, lijkt mij dit een interessante studie met veel mogelijkheden.
Met name om als zzp-er aan de slag te gaan.
Ik kan mijn baan niet opgeven en wil de studie graag in deeltijd doen, maar weet niet of die mogelijkheid er is.
Ga ook een aantal hoge scholen bellen, maar ben ook benieuwd naar mensen die deze in deeltijd doen naast hun baan, gezin en prive/sociaal leven.
Is dat te combineren?
Wat heb je moeten laten schieten en wat niet?
Hoop wat reacties te krijgen
maandag 7 december 2009 om 15:19
ik heb dat uitgezocht, wilde opleiding zelf ook graag gaan doen.
het is een HBO-opleiding en die kun je in Groningen, DenHaag en Nijmegen volgen. Alleen fulltime of in compacte vorm (1 dag in de week naar school en de rest zelf), maar de stage is wel fulltime
het is een HBO-opleiding en die kun je in Groningen, DenHaag en Nijmegen volgen. Alleen fulltime of in compacte vorm (1 dag in de week naar school en de rest zelf), maar de stage is wel fulltime
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 7 december 2009 om 15:26
Ik heb net naar Amsterdam gebeld, een dame gesproken uit wie ik de informatie moest trekken.
Amsterdam idd niet mogelijk, ze wist me ook niet te vertellen of er andere Hoge scholen zijn die het wel aanboden, volgens haar niet.
Den Haag gemaild, die hebben de compact variant, 1 dag in de week naar school.
Rosanna, de stage is toch pas aan het eind van de studie en is dan 20 weken?
Nijmegen is ander halve dag naar school en is net iets te ver reizen voor mij.
Rosana,je zegt wilde?
Nu niet meer?
juffrouwjannie, of het op MBO niveau bestaat weet ik eigenlijk niet.Volgens mij niet, althans ik ben het niet tegengekomen.
Amsterdam idd niet mogelijk, ze wist me ook niet te vertellen of er andere Hoge scholen zijn die het wel aanboden, volgens haar niet.
Den Haag gemaild, die hebben de compact variant, 1 dag in de week naar school.
Rosanna, de stage is toch pas aan het eind van de studie en is dan 20 weken?
Nijmegen is ander halve dag naar school en is net iets te ver reizen voor mij.
Rosana,je zegt wilde?
Nu niet meer?
juffrouwjannie, of het op MBO niveau bestaat weet ik eigenlijk niet.Volgens mij niet, althans ik ben het niet tegengekomen.
maandag 7 december 2009 om 15:29
Ah, bedankt Rosanna en Donna! Ik dacht dat je Dietetiek ook bij LOI of iets dergelijks kon volgen, maar dat zoek ik nog wel uit. Mijn broer gaat liever niet naar DenHaag. Maar dat compacte programma, met 1 dag in de week school, wat doe je ernaast dan? De andere dagen? Stage/werken? Want als je geen diploma of ervaring erin hebt, kun je er toch ook geen werk in vinden?
maandag 7 december 2009 om 15:42
juffrouwjannie, heb net gebeld met hoge school Den Haag.
De andere dagen besteeds je volgens mij aan studie.
Ik moet straks na 17:00 uur bellen en dan krijg ik meer informatie, want ik kan mijn baan echt niet opzeggen en zal daarnaast moeten blijven werken.
rosana is die compact variant niets voor jou?
Via het LOI kun je idd een cursus volgen a la Sonja Bakker .
Maar dan heb je minder bevoegdheden en ben je officieel gewichtsconsulent.
Elmira, volg jij deze studie?
Of een andere studie in de compact vorm?
De andere dagen besteeds je volgens mij aan studie.
Ik moet straks na 17:00 uur bellen en dan krijg ik meer informatie, want ik kan mijn baan echt niet opzeggen en zal daarnaast moeten blijven werken.
rosana is die compact variant niets voor jou?
Via het LOI kun je idd een cursus volgen a la Sonja Bakker .
Maar dan heb je minder bevoegdheden en ben je officieel gewichtsconsulent.
Elmira, volg jij deze studie?
Of een andere studie in de compact vorm?
maandag 7 december 2009 om 15:57
Nee, wat ik heb begrepen uit het vorige topic ( zie link) moet je in het 4de jaar 20 weken stage lopen.
Die kun je zo indelen als je zelf wilt.
Dus je hoeft geen 20 weken aaneen gesloten stage te lopen,maar kan je ook over het jaar verspreiden.
Voor mij zou dit een carriere switch betekenen en dat betekent dus dat ik gedurende de studie een vast inkomen nodig heb.
Wat ik begreep van de dame die ik sprak zijn er dus mensen die de compacte combineren met een baan. Alleen zou ik dus niet fulltime blijven werken zoals de TO van de vorige topic.
Ik zou dan graag naar 3 X 9 uur willen en volgens mij moet dit wel mogelijk zijn met mijn werk.
Die kun je zo indelen als je zelf wilt.
Dus je hoeft geen 20 weken aaneen gesloten stage te lopen,maar kan je ook over het jaar verspreiden.
Voor mij zou dit een carriere switch betekenen en dat betekent dus dat ik gedurende de studie een vast inkomen nodig heb.
Wat ik begreep van de dame die ik sprak zijn er dus mensen die de compacte combineren met een baan. Alleen zou ik dus niet fulltime blijven werken zoals de TO van de vorige topic.
Ik zou dan graag naar 3 X 9 uur willen en volgens mij moet dit wel mogelijk zijn met mijn werk.
maandag 7 december 2009 om 16:28
Nee ik heb deze studie heel even gedaan maar het was niets voor mij. Ik heb overigens wel de fulltime variant gedaan, maar dat betekent alleen dat je contacturen veel minder fijn geroosterd zijn. De andere studenten op de compacte opleiding zijn over het algemeen wel iets ouder (geen 17 meer zoals de meeste eerstejaars).
maandag 7 december 2009 om 20:25
Ja, Den Haag is dichterbij, voor jou Nijmegen?
Heb trouwens telefonisch contact gehad en alweer wat wijzer.
De compact variant wordt voornamelijk gevolgd door mensen die ernaast een baan hebben, ze raden een full-time baan af maar dat is logisch.
De lessen vinden plaats op maandag middag vanaf circa 15:30 t/m 21:00.
ik ga nog wel naar de open dag in februari, maar ben er vrij zeker van dat ik deze opleiding in september 2010 ga volgen.
Heb trouwens telefonisch contact gehad en alweer wat wijzer.
De compact variant wordt voornamelijk gevolgd door mensen die ernaast een baan hebben, ze raden een full-time baan af maar dat is logisch.
De lessen vinden plaats op maandag middag vanaf circa 15:30 t/m 21:00.
ik ga nog wel naar de open dag in februari, maar ben er vrij zeker van dat ik deze opleiding in september 2010 ga volgen.
dinsdag 8 december 2009 om 18:38
quote:Donna schreef op 07 december 2009 @ 16:33:
Elmira, dat komt goed uit, ben ook geen 17 meer haha.
Mag ik vragen waarom het niets voor jou was?
Alhoewel dat eigenlijk persoonsgebonden is, maar wil zoveel mogelijk informatie om een goede keuze te kunnen maken.
Ik kwam van de universiteit en had een soort van 'wie ben ik crisis' en toen stapte ik over naar voeding en diëtetiek (omdat ik gek werd van het feit dat je met mijn andere studie 'alle kanten op kon' en dus geen doel had). In ieder geval was de manier van werken en het niveau van mijn medestudenten gewoon zo anders en dat lag me niet. De stof werd ook vrij 'langzaam' aangeboden waardoor ik me snel verveelde.
Ik ben ook weer teruggegaan naar de uni en heb m'n bachelor behaald en studeer nu geneeskunde (jeej wel een doel ).
Elmira, dat komt goed uit, ben ook geen 17 meer haha.
Mag ik vragen waarom het niets voor jou was?
Alhoewel dat eigenlijk persoonsgebonden is, maar wil zoveel mogelijk informatie om een goede keuze te kunnen maken.
Ik kwam van de universiteit en had een soort van 'wie ben ik crisis' en toen stapte ik over naar voeding en diëtetiek (omdat ik gek werd van het feit dat je met mijn andere studie 'alle kanten op kon' en dus geen doel had). In ieder geval was de manier van werken en het niveau van mijn medestudenten gewoon zo anders en dat lag me niet. De stof werd ook vrij 'langzaam' aangeboden waardoor ik me snel verveelde.
Ik ben ook weer teruggegaan naar de uni en heb m'n bachelor behaald en studeer nu geneeskunde (jeej wel een doel ).