Werk & Studie alle pijlers

Oude werkgever heeft interesse in me.

23-03-2023 22:59 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedendag,

Vorig februari gewisseld van baan maar was niet mijn ding.
Toen in september weer gewisseld en hier hebben ze vanalles belooft maar vraag van klanten stukken minder geworden dus helaas hier zit ik ook niet op mijn plek.

Nu ben ik benaderd door oud collega en vertelde dat ze helemaal vast lopen, veel werk alleen geen personeel te krijgen.
Met de vraag of ik interesse heb om terug te komen.

Ben nooit vervelend weg gegaan wilde in een andere keuken kijken en moest even ontsnappen van de druk.

Nu hebben ze een hoop aangepast zodat het anders is geworden.

Nu is mijn vraag is het verkeerd om gewoon te gaan praten? Wel met een ex collega erbij want wil nog wel wat dingen bespreken van het verleden.

Hou zouden jullie dit zien?
Als falen? Ik moet er wel bij zeggen denk dat over een jaar of 5 a 7 het bedrijf misschien wordt verkocht of beëindiging wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomaariemand schreef:
24-03-2023 12:25

Ik denk dat een hoop vrienden en bekenden zullen zeggen nooit doen. Ga anders gewoon weer bij een ander bedrijf kijken...

Dat is dan een beetje gek van die vrienden. Je bent nu al bij twee andere bedrijven aan de slag geweest. Als je niet met plezier naar je werk gaat dan is het tijd voor wat anders. Een nieuwe baan. Dat kan ook je oude werkgever zijn, daar is helemaal geen enkel bezwaar tegen.

Het is aan jou of je terug wil en onder welke voorwaarden.
Bel je ex-baas gerust op. Ik zou niet wachten op een telefoontje...
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomaariemand schreef:
24-03-2023 12:25
Goedendag,

Bedankt voor alle input.
Voor mezelf voelt het alsof ik te veel door de roze bril van de tijd die ik daar had, want ik weet nu wel hoe sommige hr dingen beter geregeld kunnen zijn.

Maar neemt niet weg dat het werk plezier altijd heel hoog was.

Maar toch was het niet jouw ding. Wat maakt het dat het nu wél jouw ding zou zijn? Wat is er veranderd?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomaariemand schreef:
24-03-2023 12:25
Goedendag,

Bedankt voor alle input.
Voor mezelf voelt het alsof ik te veel door de roze bril van de tijd die ik daar had, want ik weet nu wel hoe sommige hr dingen beter geregeld kunnen zijn.

Maar neemt niet weg dat het werk plezier altijd heel hoog was.
En anders hier gewoon weer een paar jaar zitten en dan weer verder kijken.
Voor mezelf heb ik het gevoel dat ik wat autistisch ben en moeite met verandering heb.

Dus een beetje als terug naar het oude bekende.

Ik denk dat een hoop vrienden en bekenden zullen zeggen nooit doen. Ga anders gewoon weer bij een ander bedrijf kijken...

Ik moet wel zeggen ben nu harder worden en durf meer nee te zeggen...

Stof tot nadenken......
Je bent niet meteen autistisch als je geen fan bent van veranderingen. Hou ik ook niet per sé van, maar voor zover ik weet geen autisme.

Ik vraag me af waarom jij denkt dat vrienden en bekenden het gaan afraden. Is dat niet gewoon je eigen gedachtenkronkel? Omdat je ook zegt dat je het falen vindt?

Dat praten kan altijd, dat wil niet zeggen dat je het ook echt gaat doen. Maar je kan in ieder geval onderzoeken of de veranderingen op hr gebied voldoende voor je zijn.

Je kan inderdaad ook verder kijken, of met buikpijn naar je huidige baan blijven gaan. Of je houdt gewoon eens dat babbeltje. Daarmee heb je niks te verliezen toch?

Alle reacties Link kopieren Quote
Zolang een leidinggevende of hr of de eigenaar van bedrijf je niet benaderd zou ik helemaal nergens van uit gaan of over gaan brainstormen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
En stop met aandoeningen gebruiken alsof ze een karaktertrek zijn. Echt irritant.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt toch gewoon proberen, zo te lezen zit je nu ook niet op je plek, dus niets te verliezen. Blijkt het over een aantal maanden alsnog niets of is er niets positief veranderd ga je gewoon weer verder kijken. Niet zo moeilijk denken hoor, werk genoeg, dus waarom blijven zitten waar je nu zit en elke dag met buikpijn naar je werk?

Niks te verliezen lijkt mij!

Aanvulling: waarom een gesprek met oud-collega erbij en oude koeien uit de sloot halen, dat klinkt nogal onprofessioneel en infantiel eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
24-03-2023 19:25
En stop met aandoeningen gebruiken alsof ze een karaktertrek zijn. Echt irritant.
+1
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het gedaan. Ben weggegaan vanwege mijn baas op dat moment. Ze hield zich aan geen enkele afspraak en maakte de werksfeer vreselijk. Het werk zelf vond en vind ik heel leuk. Ik ben toen bij een ander bedrijf gaan werken in dezelfde functie, maar zat daar niet op mijn plek. Na iets minder dan een jaar is die baas opgestapt en stuurde mijn oud-collega een berichtje of ik niet toch nog interesse had. Ik ben opnieuw gaan solliciteren en heb een paar pijnpunten laten vastleggen in mijn arbeidsovereenkomst (recht op jaarlijkse bijscholing bijvoorbeeld). En nu werk ik alweer jaren met heel veel plezier op mijn 'oude' plek
Onze collega's die terug komen zien we juist als succesvol. Lekker even een jaartje elders gekeken en nu met een flink hoger salaris weer terug. Goed geregeld! En blij om deze mensen weer terug te hebben.

Je kan altijd even koffie gaan drinken en kijken welk gevoel je daarbij krijgt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedendag,

Ik zit nu Alweer met zware buikpijn op de bank wetende dat ik morgen daar weer moet gaan werken.
Weinig te doen.
Veel geroddel tussen de collegas.
Een hoop belooft met binnen halen... Maar totaal niet nakomen.

Ik heb ook al maanden een stress buik 8 kg aangekomen, maar weinig eten.
Nergens zin in hebben.

Partner zegt niet doen want waar sta je over een paar jaar en je bent niet voor niks weg gegaan.
Ik vind het allemaal lastig....

Ik heb zoiets praten kan altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat maak je je druk over wat anderen denken/vinden. Dit is jouw leven, en jouw werk waar JIJ een groot deel van de dag doorbrengt. Dus volg je gevoel.

Als je nu niet gelukkig bent met je werksituatie en je denkt dat dit voorlopig ook niet gaat veranderen, ga dan op zoek naar iets anders. En als dat je vorige werkgever wordt, prima toch, als jij daar blij van wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
_horizon_ schreef:
26-03-2023 15:07
Wat maak je je druk over wat anderen denken/vinden. Dit is jouw leven, en jouw werk waar JIJ een groot deel van de dag doorbrengt. Dus volg je gevoel.

Als je nu niet gelukkig bent met je werksituatie en je denkt dat dit voorlopig ook niet gaat veranderen, ga dan op zoek naar iets anders. En als dat je vorige werkgever wordt, prima toch, als jij daar blij van wordt.
Vind ik ook. Het gaat om jou, niet om je partner en al helemaal niet over vrienden en bekenden (waarvan ik nog steeds niet snap waarom jij denkt dat ze het zullen gaan afraden).

Wat bedoelt je partner met 'waar je staat over een paar jaar'?
Dat kun je toch sowieso nog niet weten?

Alle reacties Link kopieren Quote
Doe wat jij wil, lekker boeiend dat je partner denkt dat je ergens over 5 jaar staat misschien. Of wat bekenden zeggen.

Lijkt me heel vermoeiend als je zo moet leven.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomaariemand schreef:
26-03-2023 14:59
Ik heb ook al maanden een stress buik 8 kg aangekomen, maar weinig eten.
Nergens zin in hebben.

Bijzonder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Grobbekuiken_ schreef:
26-03-2023 15:12
Vind ik ook. Het gaat om jou, niet om je partner en al helemaal niet over vrienden en bekenden (waarvan ik nog steeds niet snap waarom jij denkt dat ze het zullen gaan afraden).

Wat bedoelt je partner met 'waar je staat over een paar jaar'?
Dat kun je toch sowieso nog niet weten?
Idd. Ik denk dat er bij buitengewoon weinig mensen in 2015 de vraag: waar zie jij je over 5 jaar? Goed hadden ingeschat.

Joh, TO, je gaat toch niet met buikpijn naar je werk. Ga op zoek naar iets anders als dit het niet is.
En 8 kg aankomen terwijl je weinig eet? Of even een week bij gaan houden wat je echt eet. Of anders even langs de huisarts.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Persoonlijk zou ik echt luisteren naar wat jij nodig hebt en wat jij voelt.
Dat je je zo beroerd voelt op deze werkplek ,word je wel duidelijk gemaakt door je lijf.
Dus waarom zou je niet gaan praten bij je oude werkgever?
Misschien kun je daar weer terugkomen (=veilig) en mocht je de behoefte voelen weer ergens anders heen te gaan, solliciteer je vanaf daar weer verder.
Ik vind het bijzonder dat je partner zegt dat je het niet moet doen omdat je niet weet waar je staat over een paar jaar.

Je weet nu dat je met buikpijn naar je werk gaat, lijkt mij ook niet echt fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Snellie schreef:
27-03-2023 13:16
Persoonlijk zou ik echt luisteren naar wat jij nodig hebt en wat jij voelt.
Dat je je zo beroerd voelt op deze werkplek ,word je wel duidelijk gemaakt door je lijf.
Dus waarom zou je niet gaan praten bij je oude werkgever?
Misschien kun je daar weer terugkomen (=veilig) en mocht je de behoefte voelen weer ergens anders heen te gaan, solliciteer je vanaf daar weer verder.

Helemaal mee eens.
Onthoud dit: het lichaam liegt niet.
Zoals ik het hoor, zou je gelukkiger zijn bij je vorige werkgever.

Je kan gewoon gaan praten bij je vorige werkgever. (Gratis tip: niet klagen over je huidige werkgever.)
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je partner zal ongetwijfeld goede adviezen geven over autoroutes, barbecues en kattenverzorging,
maar dit baanverhaal snapt de beste man even niet.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomaariemand schreef:
26-03-2023 14:59
Goedendag,

Ik zit nu Alweer met zware buikpijn op de bank wetende dat ik morgen daar weer moet gaan werken.
Weinig te doen.
Veel geroddel tussen de collegas.
Een hoop belooft met binnen halen... Maar totaal niet nakomen.

Ik heb ook al maanden een stress buik 8 kg aangekomen, maar weinig eten.
Nergens zin in hebben.

Partner zegt niet doen want waar sta je over een paar jaar en je bent niet voor niks weg gegaan.
Ik vind het allemaal lastig....

Ik heb zoiets praten kan altijd.

Zoek gewoon hulp, begin eens bij de HA.

Waar ben je nou mee bezig? Maanden geleden heb je al een topic geopend over dat je terug wil naar je oude werkgever en dat je het hier heel erg vervelend vindt. Ondertussen ben je op de bank blijven zitten en voel je je nog rotter. Wat wil je nou? Niet blijven zitten want daar wordt het niet beter van, dus vraag gewoon om hulp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou echt eens gaan doen wat jij wil ipv wat de buitenwereld allemaal denkt te moeten bepalen voor jou.
Jaja.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven