Werk & Studie alle pijlers

Oude werkgever heeft interesse in me.

23-03-2023 22:59 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedendag,

Vorig februari gewisseld van baan maar was niet mijn ding.
Toen in september weer gewisseld en hier hebben ze vanalles belooft maar vraag van klanten stukken minder geworden dus helaas hier zit ik ook niet op mijn plek.

Nu ben ik benaderd door oud collega en vertelde dat ze helemaal vast lopen, veel werk alleen geen personeel te krijgen.
Met de vraag of ik interesse heb om terug te komen.

Ben nooit vervelend weg gegaan wilde in een andere keuken kijken en moest even ontsnappen van de druk.

Nu hebben ze een hoop aangepast zodat het anders is geworden.

Nu is mijn vraag is het verkeerd om gewoon te gaan praten? Wel met een ex collega erbij want wil nog wel wat dingen bespreken van het verleden.

Hou zouden jullie dit zien?
Als falen? Ik moet er wel bij zeggen denk dat over een jaar of 5 a 7 het bedrijf misschien wordt verkocht of beëindiging wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je mag praten met wie je wilt lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom falen? Je kunt met de ervaring die je nu hebt ook weer nieuwe eisen stellen aan salaris, voorwaarden, inhoud van de functie. Zij hebben jou harder nodig dan jij hen. En over 5 jaar zie je wel.
Niks verkeerds aan. Gewoon doen als je er voor open staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Benader het zakelijk. Zij willen iets en jij kan dat bieden.

Geen dingen uit het verleden erbij halen.
Leg neer wat je aan salaris en arbeidsvoorwaarden wil en dan zie je wel wat er gebeurt.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 23-03-2023 23:30
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is toch juist geen falen? Ze hebben jou juist nodig. Jij kan overal aan de slag als je wil.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Die baan was niet je ding. Is er dan zoveel veranderd dat het nu wel jouw ding is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is de baan waar ik als eerste uitkwam.
Dus waar ik vorig jaar januari ben gestopt.
Ik ben erachter dat werk geluk en collegas ook op een waard zijn en anders ga ik gewoon weer naar een paar jaar verder kijken.

Waar ik nu zit daar ga ik al maanden met pijn in mijn buik elke dag naar toe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je wil dit al maanden, dus waarom zo twijfelen? Ik zou eens wat hulp zoeken als ik jou was, gezien je oordelen over jezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Praten kan altijd, maar ik zou de ex-collega erbuiten laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon doen. Ik heb al meerdere keren bij verschillende werkgevers collega 's gehad die na een periode bij een andere werkgever weer terugkwamen. Is alleen maar goed, je kiest dan nog bewuster voor de job.
Alle reacties Link kopieren Quote
Praten kan altijd lijkt mij. En dan hoor je vanzelf het hoe en wat en of dat interessant voor je is. Elke dag met buikpijn naar je werk is ook niet fijn.
Gewoon doen.

In mei 2022 is een collega bij ons weggegaan omdat deze wilde kijken wat er nog meer is.

Komt 1 april weer terug bij ons omdat het niet was wat hij zocht en nu we zijn allemaal blij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je niet vervelend bent weggegaan, waarom wil je dan dingen bespreken uit het verleden (en ook nog met een oud-collega erbij)? Dat zou ik niet doen. Het is afgesloten, je zegt dat er dingen zijn aangepast, nu geen oude koeien uit de sloot gaan halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Praten kan altijd. En als ze over 5 jaar willen stoppen misschien een mooie kans om de onderneming over te nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu ben ik benaderd door oud collega en vertelde dat ze helemaal vast lopen, veel werk alleen geen personeel te krijgen.
Met de vraag of ik interesse heb om terug te komen.

Wil die oud collega dat je terugkomt omdat het zo druk is? Of heeft het bedrijf hem/haar benaderd om jou te vragen of je terug wil komen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou je collega zeggen, dat HR contact met je op mag nemen, voor een hernieuwde kennismaking
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou het verkeerd zijn om te gaan praten? En waarom moet die collega er bij? En hoezo haal je er falen bij? En wat heeft het feit dat je denkt dat het bedrijf over 5-7 jaar (??) overgenomen wordt met dit alles te maken?

Kortom, wat wil je eigenlijk met dit topic?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
24-03-2023 09:53
Ik zou je collega zeggen, dat HR contact met je op mag nemen, voor een hernieuwde kennismaking
Ik meen te distilleren uit de OP dat TO vast is gelopen, graag terugwil maar niet zo goed durft die stap te zetten (gezichtsverlies). En dat die collega, om aardig te zijn, haar heeft aangemoedigd met een verhaal dat ze schreeuwen om personeel. Maar misschien zit ik er helemaal naast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
24-03-2023 11:06
Ik meen te distilleren uit de OP dat TO vast is gelopen, graag terugwil maar niet zo goed durft die stap te zetten (gezichtsverlies). En dat die collega, om aardig te zijn, haar heeft aangemoedigd met een verhaal dat ze schreeuwen om personeel. Maar misschien zit ik er helemaal naast.
Daarom is de enige stap, dat het nu via HR gaat
Collega kan TO benoemen bij HR, en als HR interesse heeft, bellen ze
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vermoed dat ze geen HR hebben...
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedendag,

Inderdaad geen hr een bedrijf met 14 man personeel.
Ik ga het weekend er overdenken.
En met mijn partner ff sparren want die zegt je bent niet voor niets weg gegaan.
Waarom zou het nu anders zijn die denkt dat ze mij alleen willen misbruiken.
Maar je kunt nu wel eisen stellen.
Maar ja. Ik ken personen die het zelfde gedaan hebben en dan nog binnen 10 maanden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomaariemand schreef:
24-03-2023 11:22
Goedendag,

Inderdaad geen hr een bedrijf met 14 man personeel.
dan gaat je collega naar degene die gaat over mensen-aannemen
zo moeilijk is het allemaal niet hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, je bent voor een reden weggegaan, maar dat betekent niet dat je niet meer terug mag. Als je dat wilt, dan zou ik het doen. Je kunt nu wel weer makkelijker grenzen stellen, dan wanneer je al een tijd meeloopt. Een frisse start.

Als je dat gezichtsverlies vindt, dan ligt dat aan jou. Tenzij je weg bent gegaan met de opmerking dat je nooit meer terug wilde komen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedendag,

Bedankt voor alle input.
Voor mezelf voelt het alsof ik te veel door de roze bril van de tijd die ik daar had, want ik weet nu wel hoe sommige hr dingen beter geregeld kunnen zijn.

Maar neemt niet weg dat het werk plezier altijd heel hoog was.
En anders hier gewoon weer een paar jaar zitten en dan weer verder kijken.
Voor mezelf heb ik het gevoel dat ik wat autistisch ben en moeite met verandering heb.

Dus een beetje als terug naar het oude bekende.

Ik denk dat een hoop vrienden en bekenden zullen zeggen nooit doen. Ga anders gewoon weer bij een ander bedrijf kijken...

Ik moet wel zeggen ben nu harder worden en durf meer nee te zeggen...

Stof tot nadenken......

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven