Werk & Studie alle pijlers

personeelsuitje

03-10-2016 08:22 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op dit moment 2 banen en van m'n eerste werk is al meer dan een maand bekend dat we binnenkort uit eten zouden gaan. Wel voor eigen rekening. Ik wilde natuurlijk graag mee. Maar nu willen ze met mijn tweede werk precies datzelfde weekend ook gaan eten en een escape room gaan doen. Dat lieten ze 2 weken van te voren pas weten en het is ook voor eigen rekening. Ik zou graag met allebei mee gaan, want het is allebei wel op een andere dag. Maar ik vind het nogal wat om dan in een weekend 100 euro uit te gaan geven aan eten. Plus dat ik echt geld moet sparen, omdat ik op mezelf wil gaan wonen binnenkort.

Nu dacht ik, oke ik ga niet met het tweede werk mee. Bij mijn eerste werk heb ik ook vriendinnen die ik ook buiten het werk zie, dus daar wil ik echt graag mee gaan eten plus dat het al gereserveerd is etc. Maar mijn tweede werk is een klein bedrijf en ik ben bang dat ze me daar op aan zullen kijken. Omdat de meerderheid toch wel mee gaat. En als ik van mijn andere werk niks had, dan was ik waarschijnlijk gewoon mee gegaan. Ik weet nu niet goed wat ik moet doen, dus ik zou graag van jullie willen horen hoe jullie daar over denken. Alvast bedankt!

Met welk personeelsuitje moet ik mee gaan?

Totaal aantal stemmen: 47

Met werk 1 mee gaan (23%)
Met werk 2 mee gaan Geen stemmen
Jammer van het geld, maar met allebei mee gaan (74%)
anders... Zie reactie (2%)
Beiden toch maar wel meegaan. Dan maar een maandje niet sparen. Het is wat anders als je er geld voor moet lenen.
'Beste baas 2, wat een leuk idee dat bedrijfsetentje. Ik was graag meegegaan, maar het komt helaas financieel niet uit. Ik wens jullie veel plezier en hoop er een volgende keer wel bij te kunnen zijn.'

Klaar.
alleen met baan 1 meegaan.

Baan 2 past je gewoon even niet (qua tijd en qua financiën)

Maar eeuh... bedrijfsuitjes die je geld kosten???
Een personeelsuitje is toch

A) deels onder werktijd

B) door werkgever betaald

Dit klinkt als collega's die hebben afgesproken om samen iets te gaan doen.
Ik zou mij niet bezwaard voelen en op werk 2 open kaart spelen. Ik wil best mee maar het is te duur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als het te duur is dan is het te duur voor je. Gewoon eerlijk zeggen dat je het financieel niet trekt nu. Plus ik vind het ook raar dat het allemaal voor eigen rekening komt. Ik heb in het verleden aardig wat bedrijfsuitjes gehad en nooit wat hoeven betalen.
Kun je niet met werk 1 gaan eten en met werk 2 alleen naar escape room gaan? Dan heb je beide dingen gedaan, toch geld bespaard...? Weet niet of het mogelijk is hoor, maar maybe een optie!
Persoonlijk zou ik het af vinden hangen van hoe je jezelf wilt positioneren bij baan 2. Is dit een handig moment om te netwerken, kun je doorgroeien, heb je contractverlenging nodig? Dan gaan. Als dat niet het geval is, thuisblijven.
Afzeggen mag ook zonder opgaaf van reden(en). Ik zou dus nooit zeggen dat ik het te duur vind of het geld niet heb.

Maar in dit geval zou ik met beiden meegaan en dan maar ergens anders op bezuinigen. Wat had je gedaan als de uitjes zes weken na elkaar waren?
Je zou ook bij baan 2, of het eten of de escape room kunnen doen. Als het dan financieel wel haalbaar is.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om het low budget te doen.

Dus beide uitjes, maar bij de tweede alleen de escape room of alleen het eten.

En VOORAF (anders krijgen we binnenkort daar weer een topic over ) duidelijk maken dat je op je centen wil letten, en je daarmee rekening zal houden bij je menukeuze en je dus ook je eigen rekening zal betalen en niet splitten.
quote:Lady_Vintage schreef op 03 oktober 2016 @ 08:35:

Persoonlijk zou ik het af vinden hangen van hoe je jezelf wilt positioneren bij baan 2. Is dit een handig moment om te netwerken, kun je doorgroeien, heb je contractverlenging nodig? Dan gaan. Als dat niet het geval is, thuisblijven.

Dit.

Wel gek dat je er twee keer zelf voor moet opdraaien. Heb ik nog nooit gehad. Bedrijfsuitjes zijn altijd betaald door de baas.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Wat is er mis met eerlijk zeggen dat het je financieel even niet zo goed uitkomt en dat je kiest voor het etentje dat het eerst afgesproken was. Zie het probleem niet zo. Neem idd ook aan dat het informele uitjes in eigen tijd zijn, anders werden ze wel beaald door de baas.
Ik zou met werk 1 meegaan, dat is al afgesproken en bij werk 2 niet. Dat gaat financieel niet. Aangezien je het zelf moet betalen is dat echt niet raar. Zou het financieel wel gaan kan je nog bij werk 2 of de escape room doen of mee eten, dat scheelt weer wat.
Nu valt het in 1 weekend dat op die manier een kostbaar weekend wordt. Maar als er een paar weken tussen had gezeten, dan had je wel meegegaan, maar het was dan echt niet goedkoper geweest. Het had alleen goedkoper gevoeld, omdat er meer tijd tussen zou zitten. Maakt dus uiteindelijk voor het sparen geen bal uit.
Ik zou met geen van beide meegaan (en had ze dat al meteen bij de presentatie van dat idee laten weten), en een andere keer met je vriendinnen gaan eten.

Belachelijk, bedrijfsuitje op eigen kosten
Ik zou gewoon zeggen dat ik die dag niet kan, zo moeilijk is dat toch niet? Je bent het niet verplicht ofzo.
Ik noem dit geen personeelsuitje maar eerder etentje met mensen van je werk. Kan leuk en gezellig zijn maar absoluut geen verplichting.
Naast ons personeelsuitje gaan wij ook wel eens uit eten op eigen kosten, dan heet het geen personeelsuitje en is ook niemand verplicht om mee te gaan. Er zou dan ook niemand raar opkijken als je niet mee gaat, met of zonder reden.
In heel veel bedrijven betaal je je eigen bedrijfsuitje, misschien hebben sommige dit niet door, maar bij in dienst treden wordt vaak gevraagd of je lid wil worden van de personeelsvereniging. Gaat maandelijks dan een bedrag van je loon af. Meestal max een 10je.
quote:theamuts schreef op 03 oktober 2016 @ 09:20:

Ik zou met geen van beide meegaan (en had ze dat al meteen bij de presentatie van dat idee laten weten), en een andere keer met je vriendinnen gaan eten.

Belachelijk, bedrijfsuitje op eigen kosten

Inderdaad!

Ik vind mijn collega's leuk en gezellig en ga toevallig wel graag een keer op eigen kosten uiteten oid, maar een bedrijfsuitje wordt betaald door het bedrijf.
Of je het nou een bedrijfsuitje noemt of een uitje met mensen van je bedrijf, maakt voor de vraag van TO niet echt verschil lijkt me. Dat het voor eigen rekening is, is een gegeven of je dat nou stom vindt of niet.

En niet meegaan alleen maar omdat de baas niet betaald, dat vind ik echt gierigheid ten top. Tenzij je het je echt niet veroorloven kan natuurlijk, naar die indruk geeft TO niet. Gaat haar er om dat ze dan minder spaart.
quote:Barbaa schreef op 03 oktober 2016 @ 11:39:

Of je het nou een bedrijfsuitje noemt of een uitje met mensen van je bedrijf, maakt voor de vraag van TO niet echt verschil lijkt me. Dat het voor eigen rekening is, is een gegeven of je dat nou stom vindt of niet.

En niet meegaan alleen maar omdat de baas niet betaald, dat vind ik echt gierigheid ten top. Tenzij je het je echt niet veroorloven kan natuurlijk, naar die indruk geeft TO niet. Gaat haar er om dat ze dan minder spaart.

Wat een onzin!

Ik bepaal zelf wel wat ik met mijn vrije tijd en geld doe. Ik kom op mijn werk om te werken en geld te verdienen, niet voor de sociale contacten en om mijn zuurverdiende geld uit te geven.
Je leest niet goed...

Jij hebt dus andere redenen om niet te willen gaan. Prima.

Maar als je niet gaat alleen omdat de baas niet betaalt, zoals eerder gepost werd door iemand, dan vind ik dat gierig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven