personeelsuitje
maandag 3 oktober 2016 om 08:22
Ik heb op dit moment 2 banen en van m'n eerste werk is al meer dan een maand bekend dat we binnenkort uit eten zouden gaan. Wel voor eigen rekening. Ik wilde natuurlijk graag mee. Maar nu willen ze met mijn tweede werk precies datzelfde weekend ook gaan eten en een escape room gaan doen. Dat lieten ze 2 weken van te voren pas weten en het is ook voor eigen rekening. Ik zou graag met allebei mee gaan, want het is allebei wel op een andere dag. Maar ik vind het nogal wat om dan in een weekend 100 euro uit te gaan geven aan eten. Plus dat ik echt geld moet sparen, omdat ik op mezelf wil gaan wonen binnenkort.
Nu dacht ik, oke ik ga niet met het tweede werk mee. Bij mijn eerste werk heb ik ook vriendinnen die ik ook buiten het werk zie, dus daar wil ik echt graag mee gaan eten plus dat het al gereserveerd is etc. Maar mijn tweede werk is een klein bedrijf en ik ben bang dat ze me daar op aan zullen kijken. Omdat de meerderheid toch wel mee gaat. En als ik van mijn andere werk niks had, dan was ik waarschijnlijk gewoon mee gegaan. Ik weet nu niet goed wat ik moet doen, dus ik zou graag van jullie willen horen hoe jullie daar over denken. Alvast bedankt!
Nu dacht ik, oke ik ga niet met het tweede werk mee. Bij mijn eerste werk heb ik ook vriendinnen die ik ook buiten het werk zie, dus daar wil ik echt graag mee gaan eten plus dat het al gereserveerd is etc. Maar mijn tweede werk is een klein bedrijf en ik ben bang dat ze me daar op aan zullen kijken. Omdat de meerderheid toch wel mee gaat. En als ik van mijn andere werk niks had, dan was ik waarschijnlijk gewoon mee gegaan. Ik weet nu niet goed wat ik moet doen, dus ik zou graag van jullie willen horen hoe jullie daar over denken. Alvast bedankt!
maandag 3 oktober 2016 om 14:13
Als het je niet uitkomt (om wat voor reden dan ook) dan lijkt me 'wat een leuk idee, maar ik ga niet mee' toch niet zo moeilijk om te zeggen?
Het gaat om een uitje, dit is vrijwillig, geen verplichting. Dat het je werk ten goede kan komen, om je collega's eens buiten het werk te zien, is geen reden om je verplicht te voelen mee te gaan.
Ze weten toch dat je twee banen hebt en dus niet om alles in kan gaan?
Gewoon 'nee, ik ga niet mee'. Makkelijker kun je het jezelf niet maken.
Het gaat om een uitje, dit is vrijwillig, geen verplichting. Dat het je werk ten goede kan komen, om je collega's eens buiten het werk te zien, is geen reden om je verplicht te voelen mee te gaan.
Ze weten toch dat je twee banen hebt en dus niet om alles in kan gaan?
Gewoon 'nee, ik ga niet mee'. Makkelijker kun je het jezelf niet maken.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)