Werk & Studie alle pijlers

Pre Master, Werk, Gezin!

24-02-2018 12:24 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
......
anoniem_365075 wijzigde dit bericht op 08-03-2018 14:37
99.54% gewijzigd
Er is best veel informatie te vinden op de websites van de universiteiten. Hieronder die van Utrecht. Misschien is het slim om een afspraak te maken met de studieadviseur? Die kan je de regels uitleggen en misschien ook kijken of het bij je situatie past.

SCHAKELZONE RECHT: VOOR AMBITIEUZE HBO’ER
Schakelzone Recht is een samenwerkingsverband tussen de Open Universiteit (OU) en o.a. de Universiteit Utrecht. Studenten met een diploma HBO Rechten, die de Schakelzone van de OU hebben afgerond, kunnen toelating aanvragen tot de master. Voor Civiel Effect kunnen aanvullende eisen worden gesteld. Tevens dient voldaan te worden aan de ingangseisen van het masterprogramma. Na het afronden van de Schakelzone kan je je aanmelden voor één van de volgende masterprogramma's:

European Law
Law and Economics
Nederlands recht, programma Privaatrecht; hiervoor geldt met ingang van september 2015 als extra ingangseis de cursus Insolventierecht.
Nederlands recht, programma Staats- en bestuursrecht
Nederlands recht, programma Strafrecht
Onderneming en recht, hiervoor geldt met ingang van september 2015 als extra ingangseis de cursus Insolventierecht.
Public International Law
Daarnaast wordt in de toelatingsprocedure beoordeeld of je in voldoende mate beschikt over de volgende kerncompetenties:

motivatie en talent;
niveau van de relevante kennis en van de beheersing van methoden en technieken uit het vakgebied;
algemeen academisch denk- en werkniveau;
beheersing van de in de opleiding gehanteerde taal of talen.
Daarnaast wordt in de toelatingsprocedure beoordeeld of je in voldoende mate beschikt over de volgende kerncompetenties:

motivatie en talent;
niveau van de relevante kennis en van de beheersing van methoden en technieken uit het vakgebied;
algemeen academisch denk- en werkniveau;
beheersing van de in de opleiding gehanteerde taal of talen.
Voor toelaatbaarheid tot de Utrechtse masters moet een programma worden gevolgd dat naast cursussen van de OU, ook cursussen aan de UU kent.

Kerncurriculum
(inschrijving via de website van Schakelzone Recht)

Overeenkomstenrecht - 8,6 studiepunten
Goederenrecht - 8,6 studiepunten
Aansprakelijkheidsrecht - 4,3 studiepunten
Burgerlijk procesrecht - 4,3 studiepunten
Materieel strafrecht - 8,6 studiepunten
Formeel strafrecht - 8,6 studiepunten
Bestuursrecht - 8,6 studiepunten
Constitutioneel recht - 8,6 studiepunten
Juridische en academische vaardigheden - 4,3 studiepunten
Kopcursussen
(inschrijving bij de Universiteit Utrecht, Studiepunt Rechten)

Handels- en rechtspersonenrecht - 7,5 studiepunten
European Law - 7,5 studiepunten
Insolventierecht – 7,5 studiepunten (extra ingangseis voor Privaatrecht en Onderneming en recht).
Ik heb het schakelprogramma naar de master Rechtsgeleerdheid aan de OU gedaan. Bij mij was alles zelfstandig en kon je je eigen tempo bepalen, al heb ik begrepen dat dat nu helemaal is omgegooid en er wel vaste startmomenten zijn. Hoe het nu is weet ik dus niet, maar zelf heb ik in ieder geval een goede ervaring! Je hoefde nergens aanwezig te zijn, bijna alles gaat virtueel.
Ik heb een pré master gedaan, 3 jaar basis bachelor in 1. Had 2 college dagen van 9.30 tot 19.00 (wel wat open uren tussendoor) en twee dagen een of twee colleges. Ik was er echt wel 40 upw zoet mee, viel wat dat betreft tegen na het hbo :-D . Dit was echter wel 10 jaar geleden en voltijds. Waarschijnlijk is er nu best wat meer flexibel mogelijk bij bijvoorbeeld de ou.
Leuk! Is het een deeltijd variant? En lukt het financieel gezien ook allemaal aangezien je meer moet betalen omdat je al hbo hebt (instellingsgeld). Daarna wil je de master doen neem ik aan? Dat kost toch al snel €7000,-. Voor praktische info wat betreft college en studiebelasting, kun je het beste de opleiding zelf raadplegen. Succes!
Ghost79 schreef:
24-02-2018 13:00
Leuk! Is het een deeltijd variant? En lukt het financieel gezien ook allemaal aangezien je meer moet betalen omdat je al hbo hebt (instellingsgeld). Daarna wil je de master doen neem ik aan? Dat kost toch al snel €7000,-. Voor praktische info wat betreft college en studiebelasting, kun je het beste de opleiding zelf raadplegen. Succes!
Voor een premaster en daarna een master hoef je geen instellingsgeld te betalen. Dat hoeft pas op het moment dat je voor de tweede keer een bachelor of voor de tweede keer een master gaat doen. Premasters zijn vergeleken met een normaal collegjaar vaak trouwens wel wat prijziger.
Hallo, ik heb zojuist een premaster afgerond en begin met de master. Mijn keuze is niet in deeltijd te doen, dus ik doe de helft van de vakken per jaar met de voltijdstudenten samen. Ik werk ernaast 0.75 fte en heb een kind op de middelbare school. Het is te doen, maar mijn sociale leven staat op een laag pitje en overdag is les en werk en 's avonds huiswerk. Ik weet niet hoe het met de premaster rechten is, of je veel contacturen hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven