Werk & Studie alle pijlers

Probleem met collega

08-09-2011 17:11 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:christientjuh schreef op 08 september 2011 @ 17:11:

I.p.v. zelf de strijd en de discussie aan te gaan heb ik direct zijn botte emails doorgezet naar onze manager en hem gevraagd wat hij van mij verwacht.Dat lijkt me voor nu voldoende?
Ja toch he?! Ik twijfel zo joh, vreselijk.

Dacht direct: ik ga niet weer de discussie aan, zeg jij maar wat je wilt. Moet ik aan zijn eisen voldoen (hij eiste nogal wat in de emails), ik verwacht van niet, en heb geen zin in ellenlange discussies weer.
In ieder geval rustig blijven en bereid zijn je standpunt nogmaals uiteen te zetten bij de nieuwe manager zonder te gaan huilen, dramatisch doen etc. Ik zeg niet dat je dat doet hoor, maar dat is mijn tip.

Hou het kort en zakelijk. En to-the-point. Dus geen oude koeien.
Weet je collega ervan dat je de manager hebt ingelicht. Is wel zo eerlijk!
.
quote:louisavuitton schreef op 08 september 2011 @ 17:17:

Weet je collega ervan dat je de manager hebt ingelicht. Is wel zo eerlijk!nee dat weet hij niet, ik heb onze manager gevraagd wat hij verwacht, en ik voelde niet de behoefte om aan het welzijn van mijn collega te denken in dit geval.
Je hoeft niet om zijn welzijn te denken. Dat zou ik in jou geval ook niet doen. Het staat wel netjes naar je manager toe. Anders word er vaak gedacht dat je stiekem dingen doet achter de rug van je collega om. Ok zijn gedrag is niet netjes, maar om nu zijn mails door te sturen naar zijn baas. Gevalletje van: wat jij niet wil wat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:christientjuh schreef op 08 september 2011 @ 17:19:

[...]

nee dat weet hij niet, ik heb onze manager gevraagd wat hij verwacht, en ik voelde niet de behoefte om aan het welzijn van mijn collega te denken in dit geval.En aan je eigen professionaliteit denken?
Ben jij trouwens de enige die problemen met hem heeft?
.
.
In ieder geval alles documenteren. Ik neem aan dat je oude mails van hem en mailwisselingen tussen jou en je vorige manager hebt bewaard?
Als manager had ik geantwoord "dat jullie je werk doen, en mij niet met dergelijke futiliteiten lastig vallen"
.
.
Tja dan zou ik toch eerst een mail hebben gestuurdcwaarin je de situatie uitlegt. In een persoonlijk gesprek kun je dan zijn botte emails ter sprake brengen en desnoods deze laten zien vanuit je eigen inbox.

Soms wordt dit gedrag door managers gezien als roddelen terwijl je alleen maar duidelijk wilt hebben hoe de zaken ervoor staan.

Ik heb destijds ook zoiets bij de hand gehad en ik heb, in mijn ogen een hele nette mail gestuurd naar mijn manager en wel met een cc aan alle collega's. Dit is toen gigantisch uit de hand gelopen en mijn mail werd alleen maar verdraaid . zoiets wil ik liever niet meer meemaken.
Ik had niet gelijk die mails doorgestuurd naar mijn baas, ik had eerst die manager zelf aangesproken. Komen jullie er dan niet uit kun je altijd nog naar je baas hollen?
.
.
dat rigide denken enzo. Is de man niet autistisch mss? Mss ver gezocht, maar mss komt zijn gedrag 'ergens vandaan'.
.
Manager moet zijn collega;)
.
Wel ja, bestempel je collega gelijk maar als autist...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven