Werk & Studie alle pijlers

Probleempje

01-04-2010 13:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik een probleempje heb. Binnenkort krijgt m'n vader de sleutel van zijn nieuwe flatje en hij heeft mij, als zijn enige kind, gevraagd om hier bij te zijn i.v.m. de papieren rompslomp die erbij komt kijken. Hij is daar zelf nl. niet zo handig in. Als ik echter die dag vrij neem op m'n werk zit mijn collega (en tevens) leidinggevende alleen en dat wil ze niet, dus heeft ze m'n vrijverzoekje afgewezen. Iemand hier toevallig een creatieve gedacht om m'n leidinggevende duidelijk te maken dat ze een dagje alleen heus wel overleeft???
Uiteraard hoef ik niet per se de hele dag vrij te zijn, een paar uurtjes is ook goed, maar zelfs dat kan leidinggevende niet op andere gedachten brengen.
Die sleuteloverdracht duurt toch niet de hele dag? Misschien kun je wel even 2 uren weg ipv gelijk de hele dag?
O, ik post net langs jou heen....

Vreemd trouwens dat een LG niet eventjes alleen durft te zijn...omgekeerd lijkt me logischer.

Tja, als je al een paar uurtjes hebt voorgesteld en de LG nog steeds niet te vermurwen is vrees ik dat ik geen tips meer heb.

Maar raar vind ik het wel. Is er iets specifieks op het werk dat deze houding verklaard?
Neemt zij wel eens vrij waardoor jij alleen staat? ZO ja, dan zou ik haar dat direct voor de voeten werpen. Wat belachelijk zeg.
Dus jij mag alleen vrij als zij dat ook heeft? Staat dat in je contrat?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:anjertje schreef op 01 april 2010 @ 13:00:

Ik geloof dat ik een probleempje heb. Binnenkort krijgt m'n vader de sleutel van zijn nieuwe flatje en hij heeft mij, als zijn enige kind, gevraagd om hier bij te zijn i.v.m. de papieren rompslomp die erbij komt kijken. Hij is daar zelf nl. niet zo handig in. Als ik echter die dag vrij neem op m'n werk zit mijn collega (en tevens) leidinggevende alleen en dat wil ze niet, dus heeft ze m'n vrijverzoekje afgewezen. Iemand hier toevallig een creatieve gedacht om m'n leidinggevende duidelijk te maken dat ze een dagje alleen heus wel overleeft???

Even zien, je hebt aan je leidinggevende uitgelegd wat er aan de hand is, en die beslist dat je geen vrij krijgt?

Vind je niet dat je wat laat op zoek gaat naar argumenten, namelijk nadat de beslissing al genomen is?

Ik zou persoonlijk erg weinig waardering hebben voor iemand die "nee" te horen heeft gekregen en dan een dag later gewoon opnieuw met hetzelfde verzoek komt.
Kun je de sleuteloverdracht niet verzetten naar een dag dat je leidinggevende niet alleen is?
We hadden het er toevallig vorige week met een aantal collega's van de afdeling over dat het bij onze leidinggevende wel erg van ikke ikke ikke is. Zo parkeert ze bijvoorbeeld standaard daar waar het niet mag, omdat als ze parkeert waar iedereen dat doet, ze te ver moet lopen, het aanwezigheidssysteem laat ze links liggen, ook wegens "hangt te ver weg", de komt er gaat wanneer het haar uitkomt en zo nog wat dingetjes. Daarom wil ze ook niet alleen zitten, want dan moet ze de telefoon opnemen en eventuele binnenlopers te woord staan (telefoontjes op drukke dagen gemiddeld 10, binnenlopers op drukke dagen gemiddeld een stuk of 3). Kortom, ze is dus eigenlijk gewoon een beetje lui aangelegd, zo kwamen we tot de conclusie.
De sleuteloverdracht verzetten is helaas geen optie denk ik, de wbv heeft een strakke planning qua sleuteloverdracht (is een nieuwbouwproject) en kan denk ik geen rekening houden met dochters die geen vrij kunnen krijgen.
quote:anjertje schreef op 01 april 2010 @ 13:29:

We hadden het er toevallig vorige week met een aantal collega's van de afdeling over dat het bij onze leidinggevende wel erg van ikke ikke ikke is. Zo parkeert ze bijvoorbeeld standaard daar waar het niet mag, omdat als ze parkeert waar iedereen dat doet, ze te ver moet lopen, het aanwezigheidssysteem laat ze links liggen, ook wegens "hangt te ver weg", de komt er gaat wanneer het haar uitkomt en zo nog wat dingetjes. Daarom wil ze ook niet alleen zitten, want dan moet ze de telefoon opnemen en eventuele binnenlopers te woord staan (telefoontjes op drukke dagen gemiddeld 10, binnenlopers op drukke dagen gemiddeld een stuk of 3). Kortom, ze is dus eigenlijk gewoon een beetje lui aangelegd, zo kwamen we tot de conclusie.

Vast, maar niet zo relevant in deze kwestie. Of dacht je dat je een betere kans maakt als je alsnog vrij wil met als argument dat ze lui is?

Is je leidinggevende bevoegd je die vrije uren toe te kennen of te ontzeggen? Zo ja, dan heb je haar antwoord al.
quote:anjertje schreef op 01 april 2010 @ 13:30:

De sleuteloverdracht verzetten is helaas geen optie denk ik, de wbv heeft een strakke planning qua sleuteloverdracht (is een nieuwbouwproject) en kan denk ik geen rekening houden met dochters die geen vrij kunnen krijgen.Denk je. Maar weet je dus niet.
Heb je geen collega waarmee je een dagje kan ruilen of iets dergelijks?

Dat zij deze dag voor jou werkt en jij een andere dag voor haar?
Werk jij in een team met meerder mensen?

Zijn van die mensen er al een aantal vrij die dag?

Zo ja dan kan ik me voorstellen dat leidinggevende niet alleen wil zijn (ivm capaciteitsprobleem).

Is dat niet het geval, en je hebt je aan de termijn gehouden in de CAO kunnen ze je geen verlof weigeren. Tenzij er zwaar wegende bedrijfsbelangen zijn.
Dus je hebt meedere collega's maar die dag hebben ze al vrij en zijn jullie maar met 2 personen op het bedrijf/afdeling?

Dan lijkt het me vrij logisch. En meer dan voldoende redenen om verlof te weigeren. In tegenstelling tot wat MMP zegt kan ze je wel degelijk verlof weigeren. Zeker als jullie met een lage bezetting zitten.

Waar je LG parkeert en hoe ze haar werk uitvoert doet er niet toe als het gaat of jij wel of niet vrij krijgt.

Mocht je het opnieuw proberen dan zou ik eerst die WB bellen of de afspraak verzet kan worden. Eventueel naar de vroege ochtend of late middag. Een hele dag vrij is wat anders dan een uurtje eerder weg/later beginnen. Dan kan je alsnog voor een uurtje of twee vrij vragen maar zou er niet te veel op rekenen.
Wie neemt dan de telefoon op als LG naar het toilet o.i.d. moet? Misschien heeft LG wel afspraken. Waarom kom je niet zelf met een oplossing, bijv. andere collega inschakelen als back up?
Vraag of de afspraak van je vader zo vroeg als mogelijk in de ochtend, of zo laat mogelijk in de avond gepland kan worden. Anders evt. koopavond een mogelijkheid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven