Werk & Studie alle pijlers

Propedeuse Lerarenopleiding

11-06-2019 13:44 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Afgelopen jaar heb ik mijn Propedeuse gehaald op een lerarenopleiding Engels. Nu kom ik weinig informatie tegen die mij verder kan helpen met mijn vraag.

Namelijk, is het mogelijk om als POA (onderwijsassistent) aan de slag te gaan met een P-diploma van een lerarenopleiding? En zoja, is er een vacaturesite/bank die je hier verder mee op weg kan helpen?

En daarbij was ik verder eigenlijk ook benieuwd wat de verdere mogelijkheden van een Propedeuse zijn? (Behalve toegang tot een universitaire opleiding)

Ik ben tot nu van mening mijn opleiding af te maken, maar zou het liefst een jaar gaan werken tussendoor.

Alvast bedankt!
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... nassistent

Meesterbaan.nl
Dat lijkt mij niet mogelijk, omdat je totaal niets weet van het basisonderwijs en de vakken die je daar moet ondersteunen. Banen als onderwijsassistent in het vo lijken me bijzonder dun gezaaid.

Verder heb je ook niets aan een P van de lerarenopleiding.
Sluit mij aan bij Jawlensky. Ik heb mijn P op een breder vakgebied gehaald maar zou niet fatsoenlijk aan de slag kunnen op HBO niveau (qua functie en startsalaris) zonder mijn diploma.

Daarnaast staat je P van je lerarenopleiding Engels helemaal los van de expertise die je nodig hebt in het basisonderwijs, wat veel meer op de ontwikkeling van het kind gericht is en veel minder vakinhoudelijk (wat bij een opleiding tot vakdocent weer andersom is).

Zou je opleiding afmaken en wellicht een bijbaan nemen waar je kennis over de Engelse taal van pas komt.
Dankjewel Star2, dat helpt!
Dankjewel allemaal!
Bel eens een rondje langs de huiswerkbegeleidingsbureaus in jouw regio. Op zeker dat je werk zal vinden.
Nee, je P is eigenlijk waardeloos. Even lullig gezegd. Het is alleen maar een bewijs dat je het studeren op hoger niveau aan kan. Je kan er eventueel mee naar de universiteit doorstromen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven