Radiodiagnostisch laborant
zaterdag 9 juni 2012 om 18:27
Zijn er hier mensen die werken als radiodiagnostisch laborant? Of hiervoor studeren? Ik zit namelijk te denken aan een in service opleiding, maar ik heb nog niet echt een duidelijk beeld.
Wat houdt het werk precies in? Wat is er leuk aan? Wat juist niet? Hoe zwaar is de studie? Hoe zwaar is het werk? Ik zou graag wat ervaringen horen (lezen).
Alvast bedankt.
Wat houdt het werk precies in? Wat is er leuk aan? Wat juist niet? Hoe zwaar is de studie? Hoe zwaar is het werk? Ik zou graag wat ervaringen horen (lezen).
Alvast bedankt.
zaterdag 9 juni 2012 om 18:34
Ik heb ooit de inservice opleiding radiodiagnostisch laborant gedaan.
Wat het werk inhoudt? Röntgenfoto's maken en beoordelen op technische aspecten, zodat een radioloog ze medisch kan beoordelen.
Wat is er leuk aan? Tja. ik vond vooral de combinatie van het technische en het menselijke aspect fijn. Een zo goed mogelijke foto maken waarbij de patiënt zo min mogelijk extra pijn of ongemak heeft.
De studie vond ik niet echt zwaar, inhoudelijk was het prima te doen. Ik vond de combinatie van af en toe naar school en verder praktijk erg prettig.
Het werk is fysiek vrij zwaar, mentaal kan het ook zwaar zijn.
Wat het werk inhoudt? Röntgenfoto's maken en beoordelen op technische aspecten, zodat een radioloog ze medisch kan beoordelen.
Wat is er leuk aan? Tja. ik vond vooral de combinatie van het technische en het menselijke aspect fijn. Een zo goed mogelijke foto maken waarbij de patiënt zo min mogelijk extra pijn of ongemak heeft.
De studie vond ik niet echt zwaar, inhoudelijk was het prima te doen. Ik vond de combinatie van af en toe naar school en verder praktijk erg prettig.
Het werk is fysiek vrij zwaar, mentaal kan het ook zwaar zijn.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 9 juni 2012 om 19:09
http://www.youchooz.nl/op ... odiagnostisch-laborant/71
Hier kan je ook e.e.a. lezen en mensen mailen die werken als radiodiagnostisch laborant.
Hier kan je ook e.e.a. lezen en mensen mailen die werken als radiodiagnostisch laborant.
zaterdag 9 juni 2012 om 20:19
Dank jullie wel voor jullie informatie en tips. Het lijkt mij wel afwisselend werk. Ik ben nu bezig in de psychiatrie, maar ik denk dat iets meer praktisch werk beter bij mij past. Ik was zelf al begonnen op YouChooze, maar ik had daar nog geen mensen aangeschreven. Goede tip ook vooral van die filmpjes op youtube, dat geeft inderdaad wel een beeld van het werk. En ik ben zeker ook van plan om een keer mee te gaan lopen als dat kan.
@Solomio: In welk opzicht is het lichamelijk zwaar?
@Solomio: In welk opzicht is het lichamelijk zwaar?
zaterdag 9 juni 2012 om 21:07