Werk & Studie alle pijlers

recente ervaringen autotheorie examen

07-06-2019 09:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aankomende dinsdag staat mijn auto theorie examen gepland! Poeh wat vind ik het spannend!!! Ik wil m zo enorm graag halen. Ik ben er al 2 maanden voor aan het leren. Ik doe ook de oefenexamens van de anwb, maar ik blijf steeds zakken met 2 of 5 fouten te veel :(
Echt op van die flauwe vragen, die instinkertjes. Heeft iemand tips? Hoe verliep het examen bij jou? Ben benieuwd :)
Geen tips, maar ik wens je veel succes! Ik mag over zo'n 8 weken voor de 5e keer op. :rofl:
Klopt, zitten hele flauwe vragen tussen die eigenlijk op hetzelfde uitkomen als wat je gewoon geleerd hebt. Echte instinkers.
De vragen wisselen zo erg dat er gewoon geen tips zijn, ja, kalm blijven goed nadenken. Maar ja, ik ben de 1e keer gezakt en de 2e keer wel geslaagd. Toen waren de zenuwen stukken minder en toen kon ik al wat beter nadenken.
Succes!
kintsugi schreef:
07-06-2019 09:46
Geen tips, maar ik wens je veel succes! Ik mag over zo'n 8 weken voor de 5e keer op. :rofl:
Omg de 5e keer! Hoop voor je dat je m haalt. Is zo’n dagcursus dan niks voor je? 123 theorie ofzoiets? Als ik m niet haal dit keer ga ik dat ook doen.
Heel goed lezen voordat je antwoord geeft.

Verder vond ik de oefenexamens moeilijker dan de echte. Heb hem toen in een keer behaald.
Goed lezen! En een beetje mazzel hebben, de vragen zijn random. De 1e keer had ik pech met veel vragen over onmogelijke verkeerssituaties, de 2e keer had ik veel makkelijkere vragen
Falathiel schreef:
07-06-2019 09:53
Heel goed lezen voordat je antwoord geeft.

Verder vond ik de oefenexamens moeilijker dan de echte. Heb hem toen in een keer behaald.
Hier net zo. Op de oefenexamens zakte ik steeds op het echte examen ben ik in 1 keer geslaagd.

Succes!
Hugsy34 schreef:
07-06-2019 10:55
Hier net zo. Op de oefenexamens zakte ik steeds op het echte examen ben ik in 1 keer geslaagd.

Succes!
Dat geeft wel weer moed!
Ik slaagde bij de 3e keer. Er zaten veel flauwe vragen tussen vond ik. Maar bij het 3e examen had ik een aantal vragen die ik bij het 2e examen ook had. Dat scheelde :P

Je moet ook maar net geluk hebben met de vragen denk ik.
Mijn dochters zijn allebei in 1x geslaagd door aan zo'n stoomcursus van 1 dag mee te doen. Zij hadden geen tijd om maanden te leren ivm de studie.
ik slaagde pas bij de 8ste keer, succes TO, jij liever dan ik,
Because schreef:
07-06-2019 12:25
Mijn dochters zijn allebei in 1x geslaagd door aan zo'n stoomcursus van 1 dag mee te doen. Zij hadden geen tijd om maanden te leren ivm de studie.
dit
Ik deed zon cursus van een dag. Daar leren ze ook kleine tips om te herkennen wat juiste antwoordt is
Kwebbeltje91 schreef:
07-06-2019 12:11
Ik slaagde bij de 3e keer. Er zaten veel flauwe vragen tussen vond ik. Maar bij het 3e examen had ik een aantal vragen die ik bij het 2e examen ook had. Dat scheelde :P

Je moet ook maar net geluk hebben met de vragen denk ik.
Ja vond ik ook. Echt wat instinkers die je vervolgens nooit in de praktijk zal toepassen
DianaBerrigan schreef:
07-06-2019 13:16
Ja vond ik ook. Echt wat instinkers die je vervolgens nooit in de praktijk zal toepassen
Ja precies!
Zo weet ik ook nog goed dat er een vraag over motorrijder bij zat. De vraag was iets van: "Deze motorrijder komt van rechts. Wat is zijn gedachte in deze situatie, waarin jij van links komt?

Ik vond het zo'n bizarre vraag. Ik weet niet of ik hem goed had maar ik weet wel dat ik dacht: Wat moet een vraag over een motorrijder in een examen over je autotheorie. En zo waren er nog meer aparte vragen.
Ik heb mijn theorie vorig jaar in één keer gehaald met heel goed leren. Ik kan ook heel goed leren, dus dat scheelt weer voor mij.

Mijn tips: De ANWB oefenexamens heb ik ook gedaan. Hoe meer examens je doet hoe meer je ziet dat er een bepaalde structuur van vragen in zit. Volgens mij wordt het ook aangegeven, dat er per onderdeel zoveel vragen van komen.

Ik noteerde de vragen/onderwerpen die ik nog niet goed kende en leerde deze vervolgens. Geen halfgebakken werk, maar écht tot in de detail weten hoe het moet.
Ik was wat minder goed in hoe lang een aanhanger enzo mag zijn, en het totaal gewicht van de auto + aanhanger (ben het nu ook allemaal weer kwijt hoor) dus leerde dat extra goed bijvoorbeeld.
Wie wat wil die moet wat.
Ik had vorig jaar mijn theorie examen en ik was in 1x geslaagd. Ik had eerst het theorieboekje van ANWB doorgelezen maar ik voelde me voor me gevoel niet goed voorbereid.
Ik had toen een heel goed programma van theorieexamen.nl gevonden dat me echt super heeft geholpen.
Als ik jouw was zou ik ook nog even wat theorie examens oefenen op deze site:
https://www.theorieexamen.nl/theorie-examens

Je moet wel echt elke keer slagen voor de oefenexamens anders ben je nog niet klaar voor het echte theorie examen.

Nog een paar laatste tips:
  • Schrijf de theorie op die lastig vind
  • Probeer niet zenuwachtig te zijn, je kunt het altijd over doen en dat is geen ramp
  • Gevaarherkenning van het CBR is echt makkelijk, dat hoef je bijna niet te leren
Heel veel succes met je theorie examen alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven