recente ervaringen autotheorie examen
vrijdag 7 juni 2019 om 09:43
Aankomende dinsdag staat mijn auto theorie examen gepland! Poeh wat vind ik het spannend!!! Ik wil m zo enorm graag halen. Ik ben er al 2 maanden voor aan het leren. Ik doe ook de oefenexamens van de anwb, maar ik blijf steeds zakken met 2 of 5 fouten te veel
Echt op van die flauwe vragen, die instinkertjes. Heeft iemand tips? Hoe verliep het examen bij jou? Ben benieuwd
Echt op van die flauwe vragen, die instinkertjes. Heeft iemand tips? Hoe verliep het examen bij jou? Ben benieuwd
vrijdag 7 juni 2019 om 09:47
Klopt, zitten hele flauwe vragen tussen die eigenlijk op hetzelfde uitkomen als wat je gewoon geleerd hebt. Echte instinkers.
De vragen wisselen zo erg dat er gewoon geen tips zijn, ja, kalm blijven goed nadenken. Maar ja, ik ben de 1e keer gezakt en de 2e keer wel geslaagd. Toen waren de zenuwen stukken minder en toen kon ik al wat beter nadenken.
Succes!
De vragen wisselen zo erg dat er gewoon geen tips zijn, ja, kalm blijven goed nadenken. Maar ja, ik ben de 1e keer gezakt en de 2e keer wel geslaagd. Toen waren de zenuwen stukken minder en toen kon ik al wat beter nadenken.
Succes!
vrijdag 7 juni 2019 om 09:51
vrijdag 7 juni 2019 om 10:55
vrijdag 7 juni 2019 om 13:16
Ja vond ik ook. Echt wat instinkers die je vervolgens nooit in de praktijk zal toepassenKwebbeltje91 schreef: ↑07-06-2019 12:11Ik slaagde bij de 3e keer. Er zaten veel flauwe vragen tussen vond ik. Maar bij het 3e examen had ik een aantal vragen die ik bij het 2e examen ook had. Dat scheelde
Je moet ook maar net geluk hebben met de vragen denk ik.
vrijdag 7 juni 2019 om 16:31
Ja precies!DianaBerrigan schreef: ↑07-06-2019 13:16Ja vond ik ook. Echt wat instinkers die je vervolgens nooit in de praktijk zal toepassen
Zo weet ik ook nog goed dat er een vraag over motorrijder bij zat. De vraag was iets van: "Deze motorrijder komt van rechts. Wat is zijn gedachte in deze situatie, waarin jij van links komt?
Ik vond het zo'n bizarre vraag. Ik weet niet of ik hem goed had maar ik weet wel dat ik dacht: Wat moet een vraag over een motorrijder in een examen over je autotheorie. En zo waren er nog meer aparte vragen.
vrijdag 7 juni 2019 om 16:46
Ik heb mijn theorie vorig jaar in één keer gehaald met heel goed leren. Ik kan ook heel goed leren, dus dat scheelt weer voor mij.
Mijn tips: De ANWB oefenexamens heb ik ook gedaan. Hoe meer examens je doet hoe meer je ziet dat er een bepaalde structuur van vragen in zit. Volgens mij wordt het ook aangegeven, dat er per onderdeel zoveel vragen van komen.
Ik noteerde de vragen/onderwerpen die ik nog niet goed kende en leerde deze vervolgens. Geen halfgebakken werk, maar écht tot in de detail weten hoe het moet.
Ik was wat minder goed in hoe lang een aanhanger enzo mag zijn, en het totaal gewicht van de auto + aanhanger (ben het nu ook allemaal weer kwijt hoor) dus leerde dat extra goed bijvoorbeeld.
Mijn tips: De ANWB oefenexamens heb ik ook gedaan. Hoe meer examens je doet hoe meer je ziet dat er een bepaalde structuur van vragen in zit. Volgens mij wordt het ook aangegeven, dat er per onderdeel zoveel vragen van komen.
Ik noteerde de vragen/onderwerpen die ik nog niet goed kende en leerde deze vervolgens. Geen halfgebakken werk, maar écht tot in de detail weten hoe het moet.
Ik was wat minder goed in hoe lang een aanhanger enzo mag zijn, en het totaal gewicht van de auto + aanhanger (ben het nu ook allemaal weer kwijt hoor) dus leerde dat extra goed bijvoorbeeld.
Wie wat wil die moet wat.
vrijdag 7 juni 2019 om 20:02
Ik had vorig jaar mijn theorie examen en ik was in 1x geslaagd. Ik had eerst het theorieboekje van ANWB doorgelezen maar ik voelde me voor me gevoel niet goed voorbereid.
Ik had toen een heel goed programma van theorieexamen.nl gevonden dat me echt super heeft geholpen.
Als ik jouw was zou ik ook nog even wat theorie examens oefenen op deze site:
https://www.theorieexamen.nl/theorie-examens
Je moet wel echt elke keer slagen voor de oefenexamens anders ben je nog niet klaar voor het echte theorie examen.
Nog een paar laatste tips:
Ik had toen een heel goed programma van theorieexamen.nl gevonden dat me echt super heeft geholpen.
Als ik jouw was zou ik ook nog even wat theorie examens oefenen op deze site:
https://www.theorieexamen.nl/theorie-examens
Je moet wel echt elke keer slagen voor de oefenexamens anders ben je nog niet klaar voor het echte theorie examen.
Nog een paar laatste tips:
- Schrijf de theorie op die lastig vind
- Probeer niet zenuwachtig te zijn, je kunt het altijd over doen en dat is geen ramp
- Gevaarherkenning van het CBR is echt makkelijk, dat hoef je bijna niet te leren