Werk & Studie alle pijlers

Recruiter

26-11-2012 18:00 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu ongeveer 5 maanden thuis en heb geen werk. Ik sta nog op de payroll van een bedrijf die mij helpt om werk te vinden. Zij hebben en recruiter in dienst. Die recruiter heeft z'n netwerk ingeschakeld en ik werd gebeld door een collega-recruiter. Zij gaf in het gesprek aan dat ik rekening moet houden dat mijn werkdagen (ma-di-do) misschien aangepast moeten worden en misschien de woe en/of vrijdag ook moet gaan werken. 'Klein' detail....ik heb twee kinderen (5 en 10 jaar) en ben alleenstaande moeder.

Dit heb ik haar ook verteld.

Mijn vraag is:hoe wordt een recruiter betaald, per gelukte opdracht? Vindt een recruiter werk voor een ander en probeert ze dit zo goed mogelijk naar de wensen van een 'klant' te doen of hoort de 'klant' werk aan te nemen wat zij vindt? Dat laatste lijkt mij niet.

Hebben jullie te maken gehad met een recruiter en wat zijn jullie ervaringen? Misschien nog tips?
In deze tijd moet je je inderdaad gewoon aanpassen, anders kun je een baan wel vergeten.

Ik heb een tijdje geleden al zonder werk gezeten en toen wilde ik iets zoeken voor 24 uur. Nou, dat kon ik echt vergeten. Ben uiteindelijk voor 32 uur aan de slag gegaan. Nu ben ik weer mijn baan kwijt door de crisis en ja, met twee kinderen en een vriend die meer dan 60 uur per week werkt, wil ik ook het liefst 24 uur werken, de woensdag en vrijdag vrij en een vast contract, maar dat gaat echt niet lukken. Ik mag nu al blij zijn als ik voor 36 uur iets kan vinden voor een paar maanden.

Recruiters zijn trouwens in deze tijd ook niet meer zeker van een baan en werken daarom vaak voor zichzelf of via een recruitmentbureau. Werkgevers hebben vaak (tijdelijk) geen vacatures meer en dan zijn recruiters ook overbodig. De meeste werken dus tegenwoordig niet meer in loondienst, maar hebben losse opdrachten bij verschillende bedrijven.
Trouwens, TO, als je niet de hele opvang uit eigen zak hoeft te betalen en het alleen gaat om BSO, dan verdien je heus wel meer als je fulltime werkt. Ik heb op een gegeven moment eens berekend dat ik precies hetzelfde zou verdienen als ik een dag minder zou werken, maar dat komt doordat we geen kinderopvangtoeslag krijgen en we alles dus zelf betalen, en de jongste zat op een kinderdagverblijf. Dat kost veel meer dan de BSO. Dus wat kosten betreft is het normaal gesproken echt onzin dat je minder overhoudt als je meer gaat werken.
Volgens mij is de belangrijkste vraag: hoe graag wil jij aan het werk? Je kinderen krijgen er echt niets van als jij (tijdelijk) fulltime gaat werken. Misschien word je er nu niet zo heel gelukkig van als je fulltime werkt, in plaats van parttime, maar word je wel gelukkig als je straks de bijstand in draait?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven