Werk & Studie alle pijlers

Recruiters, op welke vacatures kan ik reagereeb en maak ik

16-12-2018 14:37 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Master Engels en een Master
Onderwijs, ben nu docent eerstegraads, maar wil een carrierestap maken. Ben voor mezelf alles op een rijtje aan het zetten en zoek nu nog niet, maar hoor graag wat jullie als mogelijkheid zien ( en ja, recruiter zijn lijkt mij ook leuk).
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet loepen naar je andere topic. Misschien kun je komende weken je pieker-ei kwijt met een schrijfblok/schrift en dit boek? http://www.carrieretijger.nl/carriere/z ... /parachute
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
16-12-2018 16:22
Ik had je andere topic nog niet gezien, :hug:
Fijn dat je na de vakantie er wel met iemand mee aan de slag kan!
Kun je voor jezelf al een lijstje maken met dingen die jij belangrijk vindt op je werk? Bijvoorbeeld veel autonomie, flexibiliteit, zelfstandig of in een team werken, met mensen of in je eigen kantoor. Dan kan je zo'n gesprek extra gericht in gaan en er veel uit halen.
Als ik (te)veel pieker helpt het mij altijd mijn gedachten gestructureerd op te schrijven. Dan kan ik het iets makkelijker loslaten en er van afstand naar kijken. En soms lukt dat niet, is een dag gewoon ontzettend rot en kan het een volgende dag weer iets beter zijn.
Dank je FM! Ik gebruik dit forum daarvoor. Even alle gedachten ergens neerzetten.

Wat vind ik belangrijk

1. Autonomie, maar
2. Hulp als het nodig is
3. Gelijkwaardigheid op de werkvloer. Hier op mijn huidige werk worden de schoonmakers aangegeken alsof ze achterlijk zijn, vind ik vrij achterbaks
4. Ik hou van taal en zou daar ook graag wat mee doen, dingen schrijven bijvoorbeeld, content.
Alle reacties Link kopieren
ikvraaghet schreef:
16-12-2018 16:46
Ik ga niet loepen naar je andere topic. Misschien kun je komende weken je pieker-ei kwijt met een schrijfblok/schrift en dit boek? http://www.carrieretijger.nl/carriere/z ... /parachute
Ooh die ga ik bestellen!
Alle reacties Link kopieren
Over traineeship; hoeveel betaalt dat want ik moet wel rondkomen.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op traineeships salaris.

Dollop, je verwacht nu dat wij alles voor je bedenken en uitzoeken. Ik weet ergens dat het komt doordat je nu ziek bent, maar als wij niets mogen zeggen over je ziek-zijn en wel alles voor je moeten oplossen, creeer je daarmee een vreemde situatie. Het kan voor irritatie zorgen.

Daarbij geef je ook de indruk dat het geven van praktisch advies niet helpt, want nu kom je met het volgende probleem. Eerst was het een baan, nu is het rondkomen, wat is het volgende probleem?

En ja, ik ben even hard. Dat komt omdat ik weet wat je nu doormaakt qua paniek, en ik ook weet dat dit een eindeloze cirkel/spiraal is, die niet gaat ophouden tot jij je gaat focussen op je herstel.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
16-12-2018 18:26
Google eens op traineeships salaris.

Dollop, je verwacht nu dat wij alles voor je bedenken en uitzoeken. Ik weet ergens dat het komt doordat je nu ziek bent, maar als wij niets mogen zeggen over je ziek-zijn en wel alles voor je moeten oplossen, creeer je daarmee een vreemde situatie. Het kan voor irritatie zorgen.

Daarbij geef je ook de indruk dat het geven van praktisch advies niet helpt, want nu kom je met het volgende probleem. Eerst was het een baan, nu is het rondkomen, wat is het volgende probleem?

En ja, ik ben even hard. Dat komt omdat ik weet wat je nu doormaakt qua paniek, en ik ook weet dat dit een eindeloze cirkel/spiraal is, die niet gaat ophouden tot jij je gaat focussen op je herstel.
Je hebt gelijk. Ik zal alle advies accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Dan mijn advies: focus op je herstel. Dat wil zeggen zorgen dat je gezond eet, zorgen dat je goed slaapt, een eenvoudig dagritme hebben/opbouwen en gedoseerd sporten/bewegen. Ook iedere dag even naar buiten.

Als deze dingen niet lukken, neem dan contact op met de huisarts (eten/slapen) of je therapeut (dagritme, sport/beweging en naar buiten).
Alle reacties Link kopieren
Ik kom elke dag buiten, eet veel en slaap goed. Nu nog sporten.
Alle reacties Link kopieren
Maar als iemand nog andere tips heeft hoor ik het graag. Boek is besteld!
Dollop schreef:
16-12-2018 16:47
Dank je FM! Ik gebruik dit forum daarvoor. Even alle gedachten ergens neerzetten.

Wat vind ik belangrijk

1. Autonomie, maar
2. Hulp als het nodig is
3. Gelijkwaardigheid op de werkvloer. Hier op mijn huidige werk worden de schoonmakers aangegeken alsof ze achterlijk zijn, vind ik vrij achterbaks
4. Ik hou van taal en zou daar ook graag wat mee doen, dingen schrijven bijvoorbeeld, content.
Ik vind het toch vreemd. Je houdt van taal, maar ‘flipt’ als iemand jou aanspreekt op je chaotische schrijfstijl. Hier doe je niet eens de moeite om de fouten in je tekst te verbeteren, dus wat wil je dan in de schrijfwereld? Zeker als je niet tegen kritiek kunt.
Daarbij meld je hiervoor dat je niet houdt van essays schrijven, dus zo dol ben je dan niet op taal en schrijven.

Het valt mij op dat je wilt dat iedereen alles voor jou voorkauwt. Je lijkt zelf weinig initiatief te tonen. Als jij een baan zoekt, dan zal je die zelf moeten zoeken. Je zal zelf moeten nadenken over wat je wilt. Dat hoeven anderen niet voor je te doen.

Voorderest vraag ik mij af wat er met je aan de hand is. Het komt over alsof je problemen hebt, alsof je psychisch niet stabiel bent. Ben je wel in staat om te werken?
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
16-12-2018 18:52
Ik kom elke dag buiten, eet veel en slaap goed. Nu nog sporten.
Eet je ook gezond?
Heb je een normaal dag/nachtritme?

Verder een tip: vraag bij de psycholoog of je een wrap-training kunt krijgen.

En nog iets: er zit een verschil tussen de hulp die jij nu wil (zoek andere baan voor mij) en de hulp die jij nu nodig hebt (therapie om van je burn out te herstellen en dingen in jouw gedrag en handelen aan te passen zodat je niet nog een burn-out krijgt). Ik hoop dan ook maar dat je alle hulp aanvaard die je krijgen kunt.
Alle reacties Link kopieren
Je kan inderdaad gaan solliciteren als recruiter, die worden veel gezocht!

Daarnaast zoek ik als recruiter veel productiemedewerkers, technisch personeel etc.
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
17-12-2018 06:09
Ik vind het toch vreemd. Je houdt van taal, maar ‘flipt’ als iemand jou aanspreekt op je chaotische schrijfstijl. Hier doe je niet eens de moeite om de fouten in je tekst te verbeteren, dus wat wil je dan in de schrijfwereld? Zeker als je niet tegen kritiek kunt.
Daarbij meld je hiervoor dat je niet houdt van essays schrijven, dus zo dol ben je dan niet op taal en schrijven.

Het valt mij op dat je wilt dat iedereen alles voor jou voorkauwt. Je lijkt zelf weinig initiatief te tonen. Als jij een baan zoekt, dan zal je die zelf moeten zoeken. Je zal zelf moeten nadenken over wat je wilt. Dat hoeven anderen niet voor je te doen.

Voorderest vraag ik mij af wat er met je aan de hand is. Het komt over alsof je problemen hebt, alsof je psychisch niet stabiel bent. Ben je wel in staat om te werken?
Burnout.
Alle reacties Link kopieren
Om eerlijk te zijn ben ik het wel eens met een paar andere reacties hierboven.

Je lijkt momenteel een kant-en-klare oplossing te zoeken, misschien zou je het liefst zelfs een baan in de schoot geworpen krijgen. Dat bedoel ik niet vervelend, maar ik vermoed dat deze besluitloosheid voor een (groot) gedeelte voortkomt uit je burnout. Werk eerst naar je herstel toe, wees lief voor jezelf. Daarna komt de beroepskeuze wel. Een burnout is niet plotseling ontstaan en zal ook niet plotseling overgaan, je zult tijd nodig hebben om te herstellen. Het treft vaak perfectionistische mensen. Val jij misschien onder die categorie?

Ik vermoed dat als je weer beter in je vel zit je vanzelf meer helderheid en initiatief krijgt over welke kant je op zou willen qua baan. Je zit al op de goed weg, probeer het niet te overhaasten.
Alle reacties Link kopieren
Perfectionisme is nog een understatement. Ik moet van mezelf alles goed doen en dat is ook als ik ziek ben. Dit is de eerste keer in pakweg 15 jaar dat ik mezelf dwing niet steeds aan te staan.
Is iets in de reiswereld niets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
17-12-2018 18:14
Perfectionisme is nog een understatement. Ik moet van mezelf alles goed doen en dat is ook als ik ziek ben. Dit is de eerste keer in pakweg 15 jaar dat ik mezelf dwing niet steeds aan te staan.
Wat lastig voor jezelf Dollop 😕 Is het perfectionisme iets waar je aan kunt werken? Beter worden/herstellen is geen race, je kunt helaas niet binnen een paar weken van een burnout af zijn. Ik hoop dat je deze tijd juist kunt gebruiken om te proberen dingen meer los te laten en voor jezelf te zorgen. Bedenk dat wat in jouw ogen matig is, in de ogen van anderen waarschijnlijk goed of zelfs perfect is. Je hoeft niet altijd in de hoogste versnelling. Sterkte met je herstel.
Alle reacties Link kopieren
Inktlijn schreef:
17-12-2018 19:10
Wat lastig voor jezelf Dollop 😕 Is het perfectionisme iets waar je aan kunt werken? Beter worden/herstellen is geen race, je kunt helaas niet binnen een paar weken van een burnout af zijn. Ik hoop dat je deze tijd juist kunt gebruiken om te proberen dingen meer los te laten en voor jezelf te zorgen. Bedenk dat wat in jouw ogen matig is, in de ogen van anderen waarschijnlijk goed of zelfs perfect is. Je hoeft niet altijd in de hoogste versnelling. Sterkte met je herstel.
Ik functioneer nu in elk geval slecht door mijn burnout, maar het is meer de schijn ophouden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 20:08
Reden: Whatever
96.15% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-12-2018 20:02
.
Constructief?
Dat ligt toch mede aan je competenties en je voorkeuren?

Geen eenduidig antwoord mogelijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
18-12-2018 20:14
Constructief?

Ik zóu nu een kutopmerking kunnen maken. Maar nogmaals, whatever.
.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
17-12-2018 18:24
Is iets in de reiswereld niets voor jou?
Booking.com staat al in mijn interesselijst. Heb al wat mensen aangesproken op LinkedIn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je niet eerst kijken naar wat je zou kunnen met je opleidingen maar moet je eerst kijken wat JOU leuk lijkt. Doe beroepskeuzetesten, loop een dagje mee met iemand die het beroep doet, ga netwerken etc.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat ben ik ook aan het doen, rondkijken, navragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven