Werk & Studie alle pijlers

Recruiters, op welke vacatures kan ik reagereeb en maak ik

16-12-2018 14:37 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Master Engels en een Master
Onderwijs, ben nu docent eerstegraads, maar wil een carrierestap maken. Ben voor mezelf alles op een rijtje aan het zetten en zoek nu nog niet, maar hoor graag wat jullie als mogelijkheid zien ( en ja, recruiter zijn lijkt mij ook leuk).
Alle reacties Link kopieren
Focus nu eerst eens op beter worden ;-)
Alle reacties Link kopieren
Misschien een open deur, maar heb je zelf al gekeken naar vacatures? Er staat altijd een lijst met benodigde vaardigheden dus dan zie je toch meteen of je het kan of niet?

Klik alle vacatures op WO/HBO niveau af, je ziet snel genoeg welke soort vacatures je niet meer hoeft aan te klikken zonder omscholing en dan heb je zomaar zelf ineens een lijstje gemaakt met dingen die je zou kunnen doen gebaseerd op jouw specifieke kwaliteiten.

Of kijk naar Linkedins van oud klasgenoten van jouw of vergelijkbare Masters, kijk waar die nu werken en wat hun carrierestappen waren.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
16-12-2018 15:40

En met hbo/wo werk en denkniveau kan je deze algemene functies bekleden:
7.
8.
9.

Meer vraag ik niet.

Daar is toch niet veel
Op te zeggen? Ik zie zelden een vacature voorbij komen voor ‘algemeen medewerker’.

Wel voor functie X of Y waarbij een (relevant) HBO/WO niveau wordt gevraagd.

Noem eens een algemene functie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
26-12-2018 21:47
Misschien een open deur, maar heb je zelf al gekeken naar vacatures? Er staat altijd een lijst met benodigde vaardigheden dus dan zie je toch meteen of je het kan of niet?

Klik alle vacatures op WO/HBO niveau af, je ziet snel genoeg welke soort vacatures je niet meer hoeft aan te klikken zonder omscholing en dan heb je zomaar zelf ineens een lijstje gemaakt met dingen die je zou kunnen doen gebaseerd op jouw specifieke kwaliteiten.

Of kijk naar Linkedins van oud klasgenoten van jouw of vergelijkbare Masters, kijk waar die nu werken en wat hun carrierestappen waren.
Ja, ben ik ook aan het doen. Degenen die geen lesgeven veelal in algemene banen ook. Veel algemene dingen als studiebegeleider oid kan ik gewoon want heb veel skills opgedaan in mijn werkende leven. Mijn angst is alleen dat ze niet geloven.
Alle reacties Link kopieren
Studiebegeleider, studentenbaliemedewerker, accountmanager, administratie, secretaresse-achtig werk?
Alle reacties Link kopieren
Het is regelmatig gezegd, focus nu eerst op je burn out, de oorzaak en het herstel ervan.
Ik heb zelf ook een burnout gehad, na 2 maanden thuis in 4 maanden opgebouwd naar fulltime. Toen werd mijn contract niet verlengd en had ik na 3 maanden ww een nieuwe baan.

Daar kreeg ik veel huilbuien en kwam ik er achter dat ik helemaal niet zo hersteld was zoals ik dacht.

Kortom neem je tijd, ga aan jezelf werken en beter te lang dan dat je halsoverkop in een nieuw avontuur stapt.

Zolang je niet aan jezelf werkt weet je ook niet waar je wel gelukkig van wordt, en welk soort baan je wel ligt.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk, alleen is iedereen nu met vakantie op therapiegebied.
Alle reacties Link kopieren
Leid jezelf dan af ipv krampachtig een baan te gaan zoeken.
Lees een boek, spreek met vrienden af, ga 10 km lopen of fietsen, netflixen, voor je uitstaren, topics op forum lezen, puzzelen, punniken.
Lees alle tips op dit en je andere topic nog eens door, noteer de dingen waar je iets mee kunt en zet het punt NU een nieuwe baan on hold, vooral even niet aan werk denken.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
26-12-2018 22:37
Je hebt gelijk, alleen is iedereen nu met vakantie op therapiegebied.
Ook iedereen op werkgebied en sollicitatiegebied is met vakantie. Dus focus op je herstel, zorg voor jezelf. Daarna kun je weer focussen op een baan.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
26-12-2018 22:20
Ja, ben ik ook aan het doen. Degenen die geen lesgeven veelal in algemene banen ook. Veel algemene dingen als studiebegeleider oid kan ik gewoon want heb veel skills opgedaan in mijn werkende leven. Mijn angst is alleen dat ze niet geloven.
Als jij de kwaliteiten bezit die ze in de vacature vragen is het enige wat je moet doen dit in je brief en tijdens het gesprek laten zien door middel van behaalde studies en/of ervaring, en dan concreet zijn zodat ze zien dat je het niet uit je duim zuigt. Ik snap je zorgen want ook ik zit nu in een andere sector dan waar ik voor gestudeerd heb en ik ben in de crisis overgestapt (lees: veel werkeloosheid dus moeilijk ergens tussen te komen) maar echt als je de kwaliteiten bezit ben je er bijna al hoor, dan is het alleen jezelf kunnen verkopen! Je zal versteld staan van de kwaliteiten die je per ongeluk leerde tijdens je Master opleiding die totaal niet onderwijs gerelateerd waren als je wat vacatures door kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
26-12-2018 23:04
Als jij de kwaliteiten bezit die ze in de vacature vragen is het enige wat je moet doen dit in je brief en tijdens het gesprek laten zien door middel van behaalde studies en/of ervaring, en dan concreet zijn zodat ze zien dat je het niet uit je duim zuigt. Ik snap je zorgen want ook ik zit nu in een andere sector dan waar ik voor gestudeerd heb en ik ben in de crisis overgestapt (lees: veel werkeloosheid dus moeilijk ergens tussen te komen) maar echt als je de kwaliteiten bezit ben je er bijna al hoor, dan is het alleen jezelf kunnen verkopen! Je zal versteld staan van de kwaliteiten die je per ongeluk leerde tijdens je Master opleiding die totaal niet onderwijs gerelateerd waren als je wat vacatures door kijkt.
Ik pb jou morgen, dank je!

De rest, ik zal proberen in elk geval tot na de vakantie alles on hold te zetten. Moeilijk maar nodig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven