Referentie vermelden
zondag 13 januari 2019 om 11:14
Ik ben student en wil gaan solliciteren voor een nogal gewilde stage. Nou hebben meerdere docenten van mij aangegeven dat zij mij wel een (positieve) referentie willen geven. Op internet lees ik dat het gebruikelijk is om, indien in de vacature niet expliciet om referenties gevraagd wordt, de referenten niet te noemen bij het insturen van je sollicitatie, maar "referenties op aanvraag" te zeggen. De verleiding is alleen heel groot om ze wel direct te noemen, omdat de concurrentie zo groot is. Wat zouden jullie doen of wat zouden de recruiters e.d. onder jullie ervan vinden als iemand direct referenties noemt?
zondag 13 januari 2019 om 11:22
Ik zet het er met naam + contactadres bij. Gee idee wat ‘de regel’ is, maar ik heb mooie referenten en ik vind zelf dat dat óók wat over mij zegt.
Als jij denkt zo meer kans te maken moet je dat dus gewoon doen.
PS: mijn referenten zijn vanzelfsprekend op de hoogte dat ik dit zo doe. Stem dat dus vooraf duidelijk af, en houd ze na afloop van een sollicitatie op de hoogte!
Als jij denkt zo meer kans te maken moet je dat dus gewoon doen.
PS: mijn referenten zijn vanzelfsprekend op de hoogte dat ik dit zo doe. Stem dat dus vooraf duidelijk af, en houd ze na afloop van een sollicitatie op de hoogte!
zondag 13 januari 2019 om 11:29
Ik zijn ze zeker gewoon noemen. Heb ik ook altijd gedaan hoor, ik vind dat ‘op aanvraag’ altijd zo vaag (snap het wel als je bv nog niet wilt dat je huidige werk weet dat je solliciteert of zo, maar dat is bij ons zelden zo). Uiteraard wel na afstemming met de referenten zelf, het is een beetje gek als je uit het niks gebeld wordt (maar dat heb je zo te horen al gedaan).
Succes!