Reiskosten
maandag 21 juni 2010 om 13:36
Een paar weken terug heb ik te horen gekregen dat ik ben aangenomen op een leuke school. Ik heb nog geen contract getekend omdat de school te druk was met andere dingen (lekker vooruitzicht). Ik moest me vooral niet druk maken want alles zou gewoon geregeld worden via de CAO.
Omdat er allemaal andere dingen (overlijden van familielid, ziekte van het personeel aldaar) tussendoor kwamen hebben wij geen echt arbeidsovereenkomst gesprek gehad. De school wilde dit, nadat ik bleef bellen, wel per e-mail en post doen.
Ik dacht toen, prima. Ik woon namelijk zo'n 70 km van mn toekomstige werk vandaan en op die manier kon ik andere dingen regelen en genieten van m'n laatste vrije dagen.
Nu is het onderwerp reiskosten dus aangebroken.
Ik krijg maar 25 km vergoed en ook vrij weinig. Te weten 15 cent per km. Dus E 3,75 per dag.
Op een reis die mij 14,00 kost vind ik dat dus veel te weinig.
Nu heb ik mijn CAO er op nagelezen, maar daar begrijp ik niet zo veel van. Dit is mijn eerste baan sinds mijn afstuderen dus ik weet ook niet zo goed wat ik kan vragen. Het overvalt me gewoon.
Mijn CAO zegt:
(Dit is de CAO die ik gehad heb. hij is geldig tot 2010).
Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik ongeveer recht op heb?
Het gaat om een fulltime baan (5 dagen).
Als ik een jaarabonnement zou nemen zou het mij E 2783,00 kosten. Dat haal ik er toch lang niet uit?
Wat is normaal qua reiskostenvergoeding?
Ik hoop dat er iemand is die het mij kan uitleggen.
(Heb inmiddels wel een afspraak gemaakt voor volgende week, maar zou graag een beetje voorbereid het gesprek ingaan)
Alvast bedankt.
Omdat er allemaal andere dingen (overlijden van familielid, ziekte van het personeel aldaar) tussendoor kwamen hebben wij geen echt arbeidsovereenkomst gesprek gehad. De school wilde dit, nadat ik bleef bellen, wel per e-mail en post doen.
Ik dacht toen, prima. Ik woon namelijk zo'n 70 km van mn toekomstige werk vandaan en op die manier kon ik andere dingen regelen en genieten van m'n laatste vrije dagen.
Nu is het onderwerp reiskosten dus aangebroken.
Ik krijg maar 25 km vergoed en ook vrij weinig. Te weten 15 cent per km. Dus E 3,75 per dag.
Op een reis die mij 14,00 kost vind ik dat dus veel te weinig.
Nu heb ik mijn CAO er op nagelezen, maar daar begrijp ik niet zo veel van. Dit is mijn eerste baan sinds mijn afstuderen dus ik weet ook niet zo goed wat ik kan vragen. Het overvalt me gewoon.
Mijn CAO zegt:
(Dit is de CAO die ik gehad heb. hij is geldig tot 2010).
Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik ongeveer recht op heb?
Het gaat om een fulltime baan (5 dagen).
Als ik een jaarabonnement zou nemen zou het mij E 2783,00 kosten. Dat haal ik er toch lang niet uit?
Wat is normaal qua reiskostenvergoeding?
Ik hoop dat er iemand is die het mij kan uitleggen.
(Heb inmiddels wel een afspraak gemaakt voor volgende week, maar zou graag een beetje voorbereid het gesprek ingaan)
Alvast bedankt.
Poelepoelepoelepoes!
donderdag 24 juni 2010 om 09:22
quote:_Soleil_ schreef op 22 juni 2010 @ 22:43:
Wat gek Jessy, want degene die jouw werk bij mijn bedrijf doet (snappie) reist ook met het OV en krijgt wel alles vergoed.
Of nou ja, alles weet ik eigenlijk niet zeker, maar wel een groot deel, dat weet ik wel zeker. Zijn regeling is gunstiger dan de mijne nl.
Dat kan best hoor. De regeling is ingegaan een jaar voordat ik bij het bedrijf kwam werken. Degenen die toen al in dienst waren krijgen nog reiskosten vergoed, degenen na die datum, krijgen helemaal niks.
Vraag maar eens wanneer hij in dienst is gekomen. Als het na die datum is, hebben we serieus stront aan de knikker
Wat gek Jessy, want degene die jouw werk bij mijn bedrijf doet (snappie) reist ook met het OV en krijgt wel alles vergoed.
Of nou ja, alles weet ik eigenlijk niet zeker, maar wel een groot deel, dat weet ik wel zeker. Zijn regeling is gunstiger dan de mijne nl.
Dat kan best hoor. De regeling is ingegaan een jaar voordat ik bij het bedrijf kwam werken. Degenen die toen al in dienst waren krijgen nog reiskosten vergoed, degenen na die datum, krijgen helemaal niks.
Vraag maar eens wanneer hij in dienst is gekomen. Als het na die datum is, hebben we serieus stront aan de knikker
zaterdag 10 juli 2010 om 18:38
quote:jessy schreef op 24 juni 2010 @ 09:22:
[...]
Dat hoef ik niet te vragen, hij werkt al eeuwen bij dat bedrijf
Dus dat verklaart het dan wel inderdaad.
[...]
Dat hoef ik niet te vragen, hij werkt al eeuwen bij dat bedrijf
Dus dat verklaart het dan wel inderdaad.