Werk & Studie alle pijlers

Reistijd

13-05-2011 21:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Als een starter op de arbeidsmarkt, hoop ik binnenkort ergens aan de slag te kunnen gaan. Op dit moment kan ik in mijn nabije omgeving echter niks vinden.

Gisteren kwam ik een vacature tegen die mij interessant leek, maar ik zou dan wel een uur moeten reizen. Aangezien ik werkloos ben, ben ik geneigd om te solliciteren. Echter vraag ik mijzelf af of ik over een half jaar (mocht ik aangenomen worden) nog wel blij ben met elke dag een uur heen- en terug reizen.

Mijn vraag: wat is jullie reistijd en wat zou/heb je over voor een baan?
Een uur is prima te doen. Kun je onderweg heerlijk de dag van je af zetten en ben je thuis echt thuis.

Als ik net uit school kwam en een leuke baan kon krijgen, dan zou ik er zelfs nog wel het dubbele aan reistijd voor over hebben. Je maakt geen keuze voor het leven, als je het 3 jaar doet dan staat het toch een stuk leuker op je CV dan 'werkzoekende'.
Ligt eraan of het een uur is met OV of met de auto. Ik reis 1 uur (enkele reis) naar het werk, in de auto en filevrij en dat vind ik goed te doen.

Ik moet er echter niet aan denken een uur in de (volle) trein te moeten zitten.

Maar meer dan ee uur enkele reis wordt me teveel, hoe leuk de baan ook is!
Huts!
Ik heb zelf ook gesolliciteerd op een functie met een uur reistijd en reken maar van yes dat ik heeeeel blij ben als dat doorgaat. Ik vind een uur wel meevallen.. Maar goed, ik mag blij zijn da ik überhaupt iets kan vinden in mijn vakgebied binnen een tijd van 2 uur :p

Als de baan echt heel leuk is zou ik het doen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het dan geen van 9tot5 baan moet zijn, want 2 x pd in de file lijkt me niks. Dan zou ik t dus niet doen. Maar sowieso zou ik een dergelijke baan niet nemen.
Ik heb ruim anderhalf uur reistijd (enkele reis) en ga met het OV. Niet ideaal, maar het went wel. Nu vind ik het niet zo'n probleem, soms zelfs wel prettig.

Ik vind een uur reistijd niet veel trouwens.
Ik heb elke dag drie uur reistijd. Anderhalf uur enkele reis. Ik vind het goed te doen, reis met het openbaar vervoer en vind het niet erg. Kan in s'ochtends lekker n krantje lezen en op de terugreis lekker even mn werk van me af zetten.
Ik ben binnen 10 minuten op m'n werk, ideaal! Maar ik heb ook wel ns werk gehad op grotere afstand en ik vind drie kwartier tot n uur nog wel acceptabel, maar dan moet het wel echt een leuke baan zijn.
Ik heb altijd een half uur reistijd aangehouden. En het maakt me dan niet uit of dat op de fiets, bus of trein was.

Nu ben ik 35 minuten kwijt om op mijn werk te komen en dat vind ik meer dan genoeg. Ik moet er zelf niet aan denken om een uur of nog langer voor mijn werk te moeten reizen. Ik werk namelijk om mijn vrije tijd te kunnen betalen, niet om in die vrije tijd te moeten reizen.
Ik ben ook aan het solliciteren en hou een uur reistijd als maximum aan en dan moet de baan heel leuk zijn. Ik heb een paar jaar geleden anderhalf uur enkele reis gedaan en dat vond ik niet erg tot ik kinderen kreeg. Als de baan echt leuk is, zou ik het gewoon doen, je went eraan en je kunt lekker een boek lezen, muziek luisteren enz.

Succes!
Ik snap de reacties wel, maar je zou je kunnen afvragen hoeveel je in alle redelijkheid te wensen hebt als je vers uit school komt. Het lijkt mij dat je dan al lang al blij mag zijn als je uberhaupt een baan vindt! Er is nog steeds een overschot aan werkzoekenden en een tekort aan leuke startersbanen.
Bedankt voor de reacties!

Het is een uur met de trein.

Ik ben het met jullie eens dat een uur reistijd op zich meevalt. Ik zat een beetje te twijfelen, maar jullie hebben mij dat laatste duwtje in de rug gegeven, Ik ga gewoon solliciteren en zie wel wat er uitkomt.
Succes!
quote:nummerzoveel schreef op 13 mei 2011 @ 21:57:

Ik snap de reacties wel, maar je zou je kunnen afvragen hoeveel je in alle redelijkheid te wensen hebt als je vers uit school komt. Het lijkt mij dat je dan al lang al blij mag zijn als je uberhaupt een baan vindt! Er is nog steeds een overschot aan werkzoekenden en een tekort aan leuke startersbanen.Dit is dus waarmee ik zit. Ik ben een starter en wil niet te lang thuis zitten. Zou graag aan de slag willen en relevante werkervaring willen opdoen. Ik vraag mijzelf dus af in hoeverre ik kieskeurig mag zijn aangezien we te maken hebben met een krappe arbeidsmarkt.
Ik zou nu niet te kieskeurig zijn. Elke werkervaring brengt je op een voorsprong ten opzichte van je concurrentie. Niemand wil een schoolverlater die lang thuis heeft gezeten, want recente schoolverlaters hebben de meest actuele kennis en zijn vaak wat goedkoper.

En wat kan je gebeuren? Je legt je vast voor eventjes en je bent zo vrij als een vogel om weer te solliciteren als het je niet bevalt. (Alhoewel ik voor je CV toch wel zou proberen het een paar jaar vol te houden).
Ik heb een uur reistijd enkele reis, met het ov. Ik vind het echt geen punt. Ik sta op (om 5 uur, maar ik ben ook een echt ochtendmens) doe alle hectische ochtend dingen die voor een baby noodzakelijk zijn, kus mijn kind gedag, en dan in de trein eet ik lekker mijn ontbijt, drink een kopje thee, lees de krant, luister wat muziek, en tegen de tijd dat ik op mijn werk ben ben ik er helemaal klaar voor. Mijn werk is emotioneel best zwaar, en in de trein terug kan ik de dag even loslaten met wat muziek en wat te lezen, voordat ik me weer vol op mijn rol als moeder stort. Ik had het zelf ook nooit gedacht, maar een uur reistijd is voor mij dus echt geen probleem (en ik doe het nog 4x per week ook)

Ik zit trouwens nooit in een volle trein: heen om iets over 6, terug om half vier: dat zijn dus geen spitstijden, en daarom heerlijk rustig.
quote:Girlmusic schreef op 13 mei 2011 @ 21:58:

Bedankt voor de reacties!

Het is een uur met de trein.

Ik ben het met jullie eens dat een uur reistijd op zich meevalt. Ik zat een beetje te twijfelen, maar jullie hebben mij dat laatste duwtje in de rug gegeven, Ik ga gewoon solliciteren en zie wel wat er uitkomt.Ik hoop wel voor je dat ze een goede reisvergoeding geven. Het zou een beetje zonde zijn als je je treinabonnement zelf moet betalen. En met een uur reistijd is dat best veel. Een uur treinreizen kost met een maandtrajectkaart 364,90 euro.
quote:Ratteke schreef op 13 mei 2011 @ 22:20:

[...]

Ik hoop wel voor je dat ze een goede reisvergoeding geven. Het zou een beetje zonde zijn als je je treinabonnement zelf moet betalen. En met een uur reistijd is dat best veel. Een uur treinreizen kost met een maandtrajectkaart 364,90 euro.

Niet aan gedacht,eerlijk gezegd. Thanks voor de opmerking.

Ik zal het later even uitzoeken.
Ik had ooit 'n goed uur reistijd enkele reis, mits er geen files stonden. Met files kostte 't me soms 1,5 uur. Vond dat eigenlijk niet te doen. Het vreet veel te veel vrije tijd. Een half uurtje enkele reis vind ik ideaal, korter mag natuurlijk ook.
Met het openbaar vervoer 's ochtends 45 min., 's avonds een uur. Ga ik met de auto dan beiden een half uur. Heb er nooit problemen mee gehad.
Hier een uur reistijd heen ivm file en een half uur tot driekwartier terug. Ik vind de tijd geen probleem. Ik heb meer moeite met de hoge benzineprijzen en het aantal reiskm.

Het OV is hier niet te doen. Ik zou dan veel langer onderweg zijn. De verbinding is ook niet best.
Ik zou bij een uur reistijd (enkel) solliciteren. Toevallig vandaag gereageerd op een functie waarbij ik een uur moet reizen met het ov.

Een uur enkele reistijd is persoonlijk wel mijn max.

Ik wil uiteraard dan wel een (gedeeltelijke) reiskostenvergoeding, anders ga ik het niet doen, hoe leuk de baan ook is.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik heb 1,5 uur reistijd enkele reis (fiets, trein en een stukje wandelen). Ik vind dat prima te doen, maar ben al vanaf jongs af aan gewend aan veel reizen (als kind al 30 minuten naar basisschool, 15 km fietsen naar middelbare school_. Voor mij zijn een paar dingen belangrijk om het prettig te houden: Ik kan vaak buiten de spits reizen, ik krijg 75% van mijn reiskosten vergoed (anders is het inderdaad een behoorlijk dure grap) en ik hoef niet over te stappen. Dat laatste lijkt misschien onbelangrijk, maar maakt de reis per OV heel veel minder vermoeiend dan de 2 keer overstappen ide ik in mijn vorige baan had.

Kortom, het is in principe prima te doen, maar hangt voor mij wel van een paar randvoorwaarden af.

Succes met je sollicitatie!
Ik heb om de reistijden (2 uur enkele reis) mijn ontslag ingediend na bijna 12 jaar werkzaam te zijn geweest in mijn laatste baan.... Hield het gewoon niet meer vol (ook lichamelijk niet vanwege reuma).

Ons bedrijf werd overgenomen en we verhuisden naar Hoofddorp. Voorheen had ik een half uur reistijd (zonder files) en nu ging ik met het OV. En dat doe ik dus never nooit meer!

Heb nu een baan gevonden in dezelfde plaats als waar ik eerst werkte en heb dus nu weer een half uur reistijd (maar dat loopt wel iets uit omdat er altijd wel wat file is). Maar dan zit ik lekker in mijn autootje en kan het me niet zoveel schelen.
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
een uur is echt niet zoveel reistijd hoor, is best goed te doen. Een uur en een kwartier is voor mij (bij voorkeur) de max.
Ik zie het probleem niet.

Heb zelf wisselende reistijden (i.v.m meerdere kantoren verspreid over brabant en limburg) verschilt tussen 15 min. fietsen en anderhalf uur in de auto.

Heb wel geregeld dat ik km vergoeding krijg en buiten de spits om kan in de meeste gevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven